Teraz jest piątek, 14 marca 2025, 20:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zagi 160 ale przedłużone.
PostNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2012, 21:41 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 marca 2010, 22:47
Posty: 475
Wiek: 60
Lokalizacja: Gdańsk
Nieutulony w bólu postanowiłem szybciutko zrobić nowe skrzydełko. Wczoraj odebrałem rdzenie skrzydełka 160cm. Wykonane starannie przez hornet coś tam. Jednak 160cm to dla mnie stanowczo za mało. Dokupiłem więc płytę styropianu gr 5cm i wydłużyłem je: do kazdej połowy rdzenia dokleiłem wspomniane 5cm z obu profili, dodam jeszcze jeden 5cm centralny. W ten sposób rozpiętość wzrosła do 185cm ale myślę o zaokrągleniu do 190. Korci mnie 200cm ale nie chce mi sie tyle szlifować. Tym razem chciałbym wykonać jak najlżej. Poprzednie miało masę 1800g do lotu przy 200cm rozp; i napędzane było silnikiem TP 2915-5T-8Y. Na śmigle TP 13x4 dawało to 2200g ciągu statycznego na pakiecie 4s. Fotek w tej chwili nie wstawiam bo nie ma jeszcze czego pokazywać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zagi 160 ale przedłużone.
PostNapisane: sobota, 11 maja 2013, 08:42 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 marca 2010, 22:47
Posty: 475
Wiek: 60
Lokalizacja: Gdańsk
Model już prawie ukończony - przynajmniej kolorystycznie:
Teraz zastanawiam się nad zbieznoscią lotek: tak jak na focie: jej wymiary to 6x4x71,5cm. cięciwa samego skrzydła w skrajnych odległościach lotki tak jak na focie - 31 i 15cm. Zawsze miałem lotki prostokątne 7cm szerokości ale to moim zdaniem psuło trochę obrys skrzydła. Mam nadzieję, że takie proporcje lotek spokojnie wystarczą(?).


Załączniki:
proporcje2.jpg
proporcje2.jpg [ 203.08 KiB | Przeglądane 5424 razy ]
FILE0482pop2.jpg
FILE0482pop2.jpg [ 133.62 KiB | Przeglądane 5424 razy ]
spód.jpg
spód.jpg [ 157.09 KiB | Przeglądane 5424 razy ]
wzmocnienia.jpg
wzmocnienia.jpg [ 207.66 KiB | Przeglądane 5424 razy ]
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zagi 160 ale przedłużone.
PostNapisane: sobota, 11 maja 2013, 09:26 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 czerwca 2010, 20:17
Posty: 4304
Wiek: 63
Lokalizacja: Wrocław
Ciekaw jestem jak będzie po tych przeróbkach latać. :)

_________________
Pozdrawiam
Konrad P.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zagi 160 ale przedłużone.
PostNapisane: sobota, 11 maja 2013, 10:07 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 marca 2010, 22:47
Posty: 475
Wiek: 60
Lokalizacja: Gdańsk
Ale to nie są żadne przeróbki tylko takie tam, a każde moje latao bądź lata wyśmienicie :D Wszystkie miały coś dodane lub ujęte, najcześciej to dodane kadłuby lub kadłubiki na pakiet.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zagi 160 ale przedłużone.
PostNapisane: poniedziałek, 13 maja 2013, 18:25 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 marca 2013, 14:02
Posty: 58
Wiek: 50
Lokalizacja: Sanok
Cześć,
Co do lotek, to zauważyłem, że inni robią je "odwrotnie", tzn. węższe przy kadłubie i szersze na końcu, skrzydło przez to ma optycznie mniejszą zbieżność... Ale dlaczego tak robią to nie wiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zagi 160 ale przedłużone.
PostNapisane: poniedziałek, 13 maja 2013, 21:40 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 marca 2010, 22:47
Posty: 475
Wiek: 60
Lokalizacja: Gdańsk
bartek74 napisał(a):
Cześć,
Co do lotek, to zauważyłem, że inni robią je "odwrotnie", tzn. węższe przy kadłubie i szersze na końcu, skrzydło przez to ma optycznie mniejszą zbieżność... Ale dlaczego tak robią to nie wiem...

Nie raz już na różnych forach zwolennicy szerszego w cześci przyśrodkowej - "walczyli" z tezami przeciwników ; jednym i drugim modele niby dobrze latały. Mnie chodziło własnie by tą zbieżność podkreślić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zagi 160 ale przedłużone.
PostNapisane: niedziela, 18 sierpnia 2013, 19:37 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 marca 2010, 22:47
Posty: 475
Wiek: 60
Lokalizacja: Gdańsk
Pragnę doniesc, że w rocznicę Cudu nad Wisłą moje skrzydełko równie cudownie zostało oblatane.
Obrazek
Ale nie było tak prosto. Poniewaz zmieniałem wielkosc i kształt lotek to i SC przesunęło siedo tyłu o 2cm co mnie ucieszyło bo nie musiałbym obciążać dzioba. Niestety w locie okazało sie , że bardzo zadziera, nie pompuje tylko bardzo wznosi siegdy dodaję gazu. Trymerem mogłem wyrównać ale tylko tyle by sienie rozbić. Po wylądowaniu dodałem troche nakretek jako balast ale i to było za mało. W piątek pdciałem wregę silnikowa i przesunałem silnik do przodu przez co nie musiałem dokładac balastu. W sobotę kolejne loty i ...było już idealnie. A nie dopisałem, że musiałem wrócić do wczesniej wyznaczonego SC. Model przy rozp 185cm i masie w zależności od wyposażenia 1680 - 1780g i powierzchni 62dm2 sprawia wrażenie cięzkiego. Bez wiatru długie lądowanie. Jakos dużo lepiej latało mi siemniejszym Stratosem, który ważył w porywach prawie tyle samo oraz deltą 177cm i 2100g ale powierzchni 80dm2. Wczoraj latałem na 3s i śmigle 11x5,5, dziś (drugi film - ładuje się teraz) na 4s, silnik Aeolian c3536 kv 900 i smigło 11x5,5. Dziś latał dużo lepiej niz wczoraj.

E D I T


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

129,992,477 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL