Teraz jest piątek, 21 września 2018, 11:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co to jest bieg jałowy w silniku żarowym
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 00:53 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 lutego 2016, 14:24
Posty: 19
Wiek: 53
Lokalizacja: grabiny zameczek
Witam
Mam pytanie w jakiej pozycji powinna być przepustnica żeby można było powiedzieć że silnik jest na biegu jałowym Mam nowego os maxa 46 ax II po dotarciu i z tego co się zorientowałem przepustnica gażnika powinna być zamknięta ale wtedy przecież silnik gaśnie i jeszcze jedno iglica jak już jest dobrze wyregulowana musi być za każdym razem przy tankowaniu zamykana czy pozostawiona w tej dobrze ustawionej pozycji. Dzięki za odpowiedz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co to jest bieg jałowy w silniku żarowym
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 01:16 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 marca 2014, 19:43
Posty: 1626
Wiek: 40
Lokalizacja: Sompolno
Bieg jałowy czy też inaczej obroty biegu jałowego w silniku spalinowym jaki by on nie był to nic innego jak tak zwane wolne obroty.
Za pracę silnika w każdej sytuacji tak również na wolnych obrotach odpowiedzialna jest mieszanka paliwowo powietrzna.
Czyli muszą zostać zachowane odpowiednie proporcje między ilością dostarczango do silnika paliwa i powietrza.
Dla biegu jałowego w różnych gaznikach różnie jest to rozwiązanie. Czasem jest osobna dysza odpowiedzialna za dostanie paliwa i osobny otwór z regulacją przepływu powietrza omijajacy przepustnice.
W prostym ganku raczej nie będzie ani dodatkowej dyszy dla paliwa ani kanału dla powietrza.
W takiej sytuacji należy przepustnice ustawić w taki sposób żeby minimalna ale jednocześnie odpowiednio duża w stosunku do dostarczanego paliwa dawka powietrza dostawała się do gaźnika.
Co prawda z modelarskimi spalinami nie mam za wiele kontaktu ale nie spotkałem się jeszcze w żadnym innym silniku żeby mogło być inaczej.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego myPhone_INFINITY_II_LTE przy użyciu Tapatalka

_________________
Addriano1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co to jest bieg jałowy w silniku żarowym
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 10:19 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 08:00
Posty: 3436
Wiek: 68
Lokalizacja: Pabianice
Słusznie :)
Krótko: najniższe obroty, przy których silnik nie gaśnie i pracuje stabilnie do wyczerpania paliwa ;)

_________________
Pozdrawiam
karol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co to jest bieg jałowy w silniku żarowym
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 10:31 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 6 marca 2012, 18:41
Posty: 6083
Wiek: 69
Lokalizacja: Warszawa
Addriano1 napisał(a):
W takiej sytuacji należy przepustnice ustawić w taki sposób żeby minimalna ale jednocześnie odpowiednio duża w stosunku do dostarczanego paliwa dawka powietrza dostawała się do gaźnika.

Zazwyczaj jest śrubka, którą się ustala najniższe położenie przepustnicy.
cezar rc napisał(a):
i jeszcze jedno, iglica jak już jest dobrze wyregulowana musi być za każdym razem przy tankowaniu zamykana czy pozostawiona w tej dobrze ustawionej pozycji.

Pozostawiona.

_________________
Pozdrawiam Stefan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co to jest bieg jałowy w silniku żarowym
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 20:59 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 lutego 2016, 14:24
Posty: 19
Wiek: 53
Lokalizacja: grabiny zameczek
Chłopaki dzięki za odpowiedz ale mam jezszcze jedno pytanie mam minimalne rozszczelnienie na jednej śrubie między tłumikiem a silnikiem prawdopodobnie minimalnie przekręciłem gwint przy pierwszym dokręcaniu czy istnieje jakiś patent na to żeby to uszczelnić żeby nie kupować nowego tłumika ???? Dzieki za odpowiedz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co to jest bieg jałowy w silniku żarowym
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 21:05 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 08:00
Posty: 3436
Wiek: 68
Lokalizacja: Pabianice
Wrzuć fotę, bo trudno powiedzieć. Może da radę podciąć z boku na tłumiku i dać nakrętkę. Na jednej śrubie na pewno zgubisz tłumik - uszkodzisz silnik/model.

_________________
Pozdrawiam
karol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co to jest bieg jałowy w silniku żarowym
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 21:08 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:16
Posty: 6302
Wiek: 36
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
A masz uszczelkę pomiędzy silnikiem a tłumikiem ?

1/ Kiedyś używałem tego przy naprawach motorowerów (komarki, motorynki itp) teraz czasami używam w modelarstwie http://imged.pl/hermetyk-uszczelniacz-d ... 87171.html
2/ Dłuższa śruba
3/ Rozwiercenie i przegwintowanie z M3 na M4

_________________
To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu.

pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co to jest bieg jałowy w silniku żarowym
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 22:13 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 czerwca 2013, 17:02
Posty: 1297
Wiek: 65
Lokalizacja: Bestwinka
Ja używałem silikonu wysoko temperaturowego (tego czerwonego). Bardzo dobrze się to sprawdzało.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co to jest bieg jałowy w silniku żarowym
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 23:34 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 lutego 2016, 14:24
Posty: 19
Wiek: 53
Lokalizacja: grabiny zameczek
Rozwiercenie odpada osłabią sie ścianki ale faktycznie zamówiłem śruby m3x50 nierdzewne A2 i nakrętki samohamowalne czy coś takiego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Co to jest bieg jałowy w silniku żarowym
PostNapisane: poniedziałek, 14 marca 2016, 00:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 18:35
Posty: 2240
Wiek: 55
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Samochamowne śruby, jeżeli są z tworzywem to nie wytrzymania temperatury. Do tłumika to odpowiednie do kręcenie ew. kontra.

_________________
Bartek
NEVER STOP EXPLORING!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

59,901,434 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL