Opowiadając na główne pytanie to jeszcze zależy w jakim układzie.
Jeden to taki gdzie napięcie z akumulatora idzie bezpośrednio do sterowania silnikami, serwami i odbiornikiem - napięcie użyte to zazwyczaj 6V (akumulator żelowy) a najczęstszy przykład modelu do łódka zanętowa. Należy zwrócić uwagę żeby odbiornik, serwa i silniki były przystosowane do 6V. Podobny układ gdzie zasilanie jest przekazywane bezpośrednio do serw i odbiornika to modele spalinowe jedyna różnica to wysokość napięcia gdyż 4x1,2V = 4,8 (NiMH, NiCd)
Niektórzy używają akumulatorów LiFe o jeszcze innym napięciu

Drugi układ (aktualnie najczęstszy) to taki gdzie stosujemy ESC i BEC (tu więcej:
viewtopic.php?f=85&t=4193)
Załącznik:
FS6I90RHWUJV948.MEDIUM.jpg [ 63.71 KiB | Przeglądane 9817 razy ]
Tutaj całe napięcie z akumulatora jest wysyłane do silnika (np 3s) a do sterowania jest zmieniane na 5V przez układ BEC. I takie napięcie zasila serwa i odbiornik.