Teraz jest sobota, 30 maja 2020, 06:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: piątek, 20 marca 2020, 12:49 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 września 2012, 13:21
Posty: 2082
Wiek: 52
Lokalizacja: Pleszew
Witam:)
Czy ktoś dysponuje możliwościami technicznymi by wyciąć kilka okrągłych i dwa prostokątne otwory w arkuszu alu 1mm o wymiarach ok 19x12cm? Arkusz mam, ręcznie też jest to do obcykania - ale zależy mi na dokładności stąd pomysł użycia frezarki..

_________________
Aby zło zatriumfowało wystarczy bezczynność dobrych ludzi.
- Edmund Burke -

Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: piątek, 20 marca 2020, 14:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 5369
Wiek: 42
Lokalizacja: Kraków
Wrzuć plik dxf bo bez tego raczej nikt Ci nie odpowie

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: piątek, 20 marca 2020, 15:12 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2019, 16:58
Posty: 58
Wiek: 52
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Rumcajs napisał(a):
Witam:)
Czy ktoś dysponuje możliwościami technicznymi by wyciąć kilka okrągłych i dwa prostokątne otwory w arkuszu alu 1mm o wymiarach ok 19x12cm? Arkusz mam, ręcznie też jest to do obcykania - ale zależy mi na dokładności stąd pomysł użycia frezarki..


Część !
Mogę podjąć się tego zadania, jestem na razie na etapie przedszkola w programowaniu CNC, ale wycinałem już kilka elementów w płycie alu 3mm , mile widziany plik DXF, choć nie ukrywam że mogę to wykonać na podstawie szkicu.
Zamieszczam zdjęcia panelu który był wycinany, jeśli jesteś zainteresowany to proszę o szczegóły.


Załączniki:
Foto-2.jpg
Foto-2.jpg [ 197.57 KiB | Przeglądane 1038 razy ]
Foto-1.jpg
Foto-1.jpg [ 181.99 KiB | Przeglądane 1038 razy ]

_________________
Pozdrawiam !
DAREK
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: piątek, 20 marca 2020, 19:11 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 września 2012, 13:21
Posty: 2082
Wiek: 52
Lokalizacja: Pleszew
Ok, jutro pokombinuję z plikiem roboczym i zobaczymy co z tego wyjdzie.

_________________
Aby zło zatriumfowało wystarczy bezczynność dobrych ludzi.
- Edmund Burke -

Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: sobota, 21 marca 2020, 09:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:47
Posty: 6083
Wiek: 48
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Masz już DSM to sobie poradzisz.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

_________________
Znam doskonale trzy języki:ironię, sarkazm, przekleństwa
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego Tutaj łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: sobota, 21 marca 2020, 11:39 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 września 2012, 13:21
Posty: 2082
Wiek: 52
Lokalizacja: Pleszew
No właśnie takie są założenia na dziś, a Hubert doskonale wie czym się to może skończyć:D:D

_________________
Aby zło zatriumfowało wystarczy bezczynność dobrych ludzi.
- Edmund Burke -

Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: sobota, 21 marca 2020, 11:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 5369
Wiek: 42
Lokalizacja: Kraków
Telefon naładowany, czeka

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: sobota, 21 marca 2020, 18:01 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 września 2012, 13:21
Posty: 2082
Wiek: 52
Lokalizacja: Pleszew
Qrcze - nie mogłem wstawić na PW więc wstawiam tutaj..

Załącznik:
Desktop.rar [129.19 KiB]
Pobrane 25 razy

_________________
Aby zło zatriumfowało wystarczy bezczynność dobrych ludzi.
- Edmund Burke -

Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: sobota, 21 marca 2020, 18:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 5369
Wiek: 42
Lokalizacja: Kraków
Kawałek z pleksi po wycięciu - ot tak dla sportu wrzucam
Załącznik:
plexa.JPG
plexa.JPG [ 97.81 KiB | Przeglądane 891 razy ]

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: sobota, 21 marca 2020, 23:21 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2019, 16:58
Posty: 58
Wiek: 52
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Wygenerowałem G-kod, i widzę że będę musiał zamówić frez o średnicy 2 mm, ostatni zdążyłem połamać, w ramce są łukowate narożniki o promieniu 1 mm.


Załączniki:
Nowy obraz mapy bitowej.jpg
Nowy obraz mapy bitowej.jpg [ 167.29 KiB | Przeglądane 863 razy ]

_________________
Pozdrawiam !
DAREK
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: sobota, 21 marca 2020, 23:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 5369
Wiek: 42
Lokalizacja: Kraków
Jak Sławek wstanie po przerysuje, tylko napisz na jakie

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CNC - wycięcie w alu 1mm?
PostNapisane: wtorek, 21 kwietnia 2020, 07:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:47
Posty: 6083
Wiek: 48
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Podłączam się z prośba o wycięcie w aluminium płytki.
Płaskownik ma grubość od 4 do 6 mm grubość nie jest krytyczna byle nie mniej.
Może ktoś ma możliwość wykonania to byłbym zobowiązany, niestety zatraciłem umiejętność precyzyjnego trasowania i wiercenia.


Załączniki:
plaskownik.dxf [40.53 KiB]
Pobrane 15 razy

_________________
Znam doskonale trzy języki:ironię, sarkazm, przekleństwa
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego Tutaj łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

72,319,758 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL