Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 09:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 18:01 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
hmmm... :/
No nic - będę kombinował.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 19:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
http://misc.ws/2013/11/08/touch-screen-shield-for-arduino-uno/

A tu patrzyłeś?

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 30 września 2015, 15:13 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Paczam, ale czasu brak.
Dzięki!

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 30 września 2015, 21:49 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Nie wiem co do końca jest nie tak.
Sciągnąłem LCD_ID_Reader Version 1.2 z tej strony i wyslo mi, wg tabelki Reported LCD Information code 0x0000.
Pościągałem paczki sterowników o których jest napisane na ztej strony.
Niestety oba programy umieszczone na tej stronie nie zadziałały :(

Próbowałem jeszcze wg informacji z Banggood ze strony zestawu:
https://www.copy.com/s/t%3AYLKPE3wcq4Wp4pgh%3Bp%3A%252FSKU156315%25202.4inch_Arduino_ILI9341_V2.0.zip%3Boid%3A65" Just download and extract the zip file and everything that you need is placed in folder "Arduino_Demo_ArduinoUNO_or_Mega2560" - in this folder you have working libraris and working examples! The touch function is not particularly accurate but it is fine for working with simple menu systems or something like that

W folderze "Arduino_Demo_ArduinoUNO_or_Mega2560" z paczuszki wgrałem na Arduino Example01-Simple test. Ekran zmienia kolory - płyną od jednej krawędzi do drugiej. Niestety żaden inny szkic nie zadziałał :|

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 30 września 2015, 22:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
A może źle wgrywasz biblioteki?

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:02 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Biblioteki chyba są OK.
Już chyba wszystkie jakie znalazłem wrzuciłem ;)
Czasem coś tam błyśnie, ale generalnie nic nie wyświetla - świeci się na biało tylko :|

Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Ostatnio edytowano czwartek, 1 października 2015, 14:46 przez Bombee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Z której wersji to jest zrzut ekranu?

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:30 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
1.6.5

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
No to po pierwsze zmień na starszą wersję - 1.0.5 będzie odpowiednie.
Po drugie primo nie wrzucaj wszystkich bibliotek a tylko 1 na raz do testów, jeśli chcesz ją zmienić usuwasz starą i dajesz nową. Oczywiście za każdym razem restart środowiska IDE.
Po trzecie primo, którą masz wersję wyświetlacza? Masz przycisk?

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:51 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
OK - będę kombinował. Niestety dziś nawał pracy :|

Wyświetlacz:
Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Ostatnio edytowano czwartek, 1 października 2015, 14:41 przez Bombee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:56 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Generalnie - tak dodatkowo - paczka przyszła z dwoma elementami - wyświetlacz w dość dużym pudełku a płytka luzem - jak by nie mogli w pudełko wrzucić :|
Po otwarciu złącza na płytce wyglądały tak:

Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Ostatnio edytowano czwartek, 1 października 2015, 14:43 przez Bombee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 11:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
No to trochę przeszła :) Albo chińczyk krzywo stał przy taśmie monażowej.

Spróbuj tego (bo wygląda że masz wersję S6D04H0X)


kod (nie wymaga biblioteki):
https://app.box.com/s/kryxky43xx81jc2ww5qnl1z0bfvuttg4

Szybsza wersja:


kod:
http://www.qsl.net/k/kb1uif//downloads/Arduino_Sketches/Andy_Ada_graphicstest_with_Times/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino
I biblioteki:
http://www.qsl.net/k/kb1uif//downloads/Arduino_Sketches/libraries/Adafruit_ILI_9341_8bit_AS/
http://www.qsl.net/k/kb1uif//downloads/Arduino_Sketches/libraries/Adafruit_GFX_AS/

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 12:55 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
No to jest chyba coś jest nie tak - pytanie czy z wyświetlaczem, czy z płytką.
Po wgraniu pierwszego szkicu ekran z jasnego zamienia się powoli w ciemny i tak zostaje :|

Filmik

A przy kompilacji tego drugiego wywala mi całą litanię:
Kod:
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testCircles(unsigned char, unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:282: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:283: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:290: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::drawCircle(int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `__static_initialization_and_destruction_0':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:44: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::Adafruit_ILI9341_8bit_AS(unsigned char, unsigned char, unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFillScreen()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:129: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:130: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:131: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:132: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:133: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o:/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:138: more undefined references to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)' follow
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testText()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:140: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setCursor(int, int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:141: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextColor(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:141: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:143: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextColor(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:143: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:145: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextColor(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:145: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:148: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextColor(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:149: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:151: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:153: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `loop':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:121: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::setRotation(unsigned char)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testLines(unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:167: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:168: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:170: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:180: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:191: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:202: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testRects(unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:230: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:231: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:233: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:234: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:234: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:234: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:234: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFilledCircles(unsigned char, unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:266: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:266: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:268: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:272: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::fillCircle(int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testTriangles()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:299: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:300: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:302: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:310: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::color565(unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:310: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::drawTriangle(int, int, int, int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFilledTriangles()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:318: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:319: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:321: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:326: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::color565(unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:326: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::fillTriangle(int, int, int, int, int, int, unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:329: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::color565(unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:329: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::drawTriangle(int, int, int, int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testRoundRects()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:338: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:339: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:341: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:342: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:342: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:342: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:342: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:346: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::color565(unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:346: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::drawRoundRect(int, int, int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFilledRoundRects()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:355: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:356: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:358: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:360: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:360: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:360: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:360: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:362: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::color565(unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:362: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::fillRoundRect(int, int, int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFastLines(unsigned int, unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:217: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:217: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:219: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:221: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::drawFastHLine(int, int, int, unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:222: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::drawFastVLine(int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFilledRects(unsigned int, unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:247: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:248: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:250: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:251: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:251: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:251: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:251: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:255: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillRect(int, int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `setup':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:51: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::begin(unsigned int)'
collect2: error: ld returned 1 exit status
Błąd kompilacji.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Ostatnio edytowano czwartek, 1 października 2015, 14:44 przez Bombee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 13:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Jesteś pewien, że masz biblioteki zainstalowane? Możesz to udowodnić?
I drugie szkic Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino powinien być w katalogu o nazwie Andy_Ada_graphicstest_with_Times

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 14:52 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Szkic mam dokładnie w takim katalogu.
Obrazek

A biblioteki w katalogu libraries.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 12 listopada 2015, 17:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Całkiem niedawno z Rumcajsem wpadliśmy na genialny pomysł związany z Arduino. Rozkładał na łopatki swoją prostotą i miał wielkie możliwości. Nawet zaczęliśmy go projektować i próbnie wysyłać do płytkarni - jednak cena była spora... To skłoniło do poszukiwań czy przypadkiem ktoś z Chińskiej Republiki Ludowej nie zrobił tego taniej niż my możemy...
No ba, oczywiście, że zrobił i już od dawna sprzedaje!!! Nasz pomysł!!! Czyste świństwo :lol: no ale jakoś przeżyjemy ten fakt.

Tymczasem polecam to rozwiązanie. Występuje w paru wersjach:

Jako płytka prototypowa w rozmiarze pasującym do Arduino Uno, reszta pól to typowa płytka uniwersalna możemy więc na niej puścić wodze fantazji i zrobić własny "shield"
Załącznik:
Schowek01.jpg
Schowek01.jpg [ 160.74 KiB | Przeglądane 11371 razy ]

Po założeniu na Uno wygląda np tak:
Załącznik:
Schowek02.jpg
Schowek02.jpg [ 89.85 KiB | Przeglądane 11371 razy ]


Czerwony brat ma inny układ ścieżek dzięki czemu możemy przylutować tutaj układ SMD mający 14 nóżek lub mniej
Załącznik:
Schowek03.jpg
Schowek03.jpg [ 127.11 KiB | Przeglądane 11371 razy ]


Ta płytka ma każdy port wyciągnięty osobno razem z zasilaniem idealnie więc nadaje się do projektów gdzie wykorzystujemy dużo wejść/wyjść
Załącznik:
Schowek04.jpg
Schowek04.jpg [ 167.73 KiB | Przeglądane 11371 razy ]


A dzięki tej możemy zmienić płytkę z Arduino Micro w Uno wpinając ją po prostu na środek, dodatkowo wszystkie porty mają zasilanie w układzie serwowym czyli sygnał, +5v, GND
Załącznik:
Schowek05.jpg
Schowek05.jpg [ 127.96 KiB | Przeglądane 11371 razy ]


I tu podobna różniącą się tylko niewielkimi szczegółami:
Załącznik:
Schowek06.jpg
Schowek06.jpg [ 91.31 KiB | Przeglądane 11371 razy ]


Fajny mieliśmy pomysł, prawda? :mrgreen: :mrgreen:

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 12 listopada 2015, 18:41 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 września 2012, 13:21
Posty: 2174
Wiek: 56
Lokalizacja: Brudzew
Ano :( .. To tylko potwierdza moje wcześniejsze podejrzenia że żółci bracia monitorują internet na całym świecie, i jak tylko wychwycą jakiś ciekawy projekt następnego dnia już jest w sklepach :D

_________________
Jak mówię że coś zrobię to zrobię, nie trzeba mi co pół roku przypominać..
- Sławek -


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 2 grudnia 2015, 19:03 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 15:34
Posty: 2736
Wiek: 58
Lokalizacja: Warszawa
Jak(w czym) tworzy się aplikacje windowsowe umożliwiające komunikacje z arduino, zmianę parametrów programu, odczyt danych itp?

_________________
Pozdrawiam Darek
SkyCruiser_2400 ; GEMINI_3200 ; CHASER C1 FPV 120


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 2 grudnia 2015, 19:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3602
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
putty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 2 grudnia 2015, 21:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
No nie. Putty to tylko program termninalowy odpowiednik tego co jest wbudowane w Arduino IDE. Natomiast Darek pyta o programy jak np eLeReS czy mój arduino model finder pokazywany na forum. Takie programy piszemy w dowolnym języku (visual basic, Delphi, c++, itd) wykorzystując zintegrowane środowiska programistyczne - IDE

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 10 stycznia 2016, 23:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Pojawiła się ciekawa pozycja na chińskim rynku Arduino.

Załącznik:
arduino_pro_micro.jpg
arduino_pro_micro.jpg [ 100.08 KiB | Przeglądane 13995 razy ]


Arduino Pro Micro z mikroprocesorem ATmega32U4
- napędzane na 16MHz i 5V
- 4 kanały 10-bit ADC
- 12 x cyfrowych wejść/wyjść w tym: 5 x PWM

I co najciekawsze ma USB, czyli koniec z przejściówkami FTDI, a rozmiarem przypomina wersję Pro Mini.
Cena również zachęcae (4$) u czb6721960 na ebay.com

http://www.ebay.com/itm/New-Pro-Micro-ATmega32U4-5V-16MHz-Replace-ATmega328-Arduino-Pro-Mini-/140972980117?hash=item20d2a4f795:g:dR0AAMXQsMZRjJUh

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 11 stycznia 2016, 12:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 18:35
Posty: 2328
Wiek: 60
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Na allegro też jest..

_________________
Bartek
NEVER STOP EXPLORING!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 11 stycznia 2016, 14:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
I najtańsze z przesyłką to prawie 30zł.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 11 stycznia 2016, 20:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 18:35
Posty: 2328
Wiek: 60
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Ale masz na jutro i na pewno....... He he he

_________________
Bartek
NEVER STOP EXPLORING!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 20:23 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 22 sierpnia 2014, 20:09
Posty: 205
Wiek: 31
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Czytałem ostatnio o kilku inspirujących projektach bazujących na arduino i doszedłem do wniosku że też muszę spróbować. Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę i języki programowania niskiego poziomu (sporo programuje w pythonie na studiach i w pracy), przez długi czas uważałem że arduino jest nie dla mnie. Mimo tego postanowiłem spróbować i planuje kupić taki zestaw na początek:

Arduino Nano: http://www.banggood.com/ATmega328P-Nano-V3-Controller-Board-Compatible-Arduino-p-940937.html
Moduł zasilający i płytka stykowa: http://www.banggood.com/MB-102-MB102-Solderless-Breadboard-Power-Supply-Jumper-Cable-Kits-p-933600.html
Złączki do baterii: http://www.banggood.com/2Pcs-9V-Battery-Buckle-Snaps-Power-Cable-Connector-For-Arduino-p-971303.html
USB UART: http://www.banggood.com/CJMCU-CP2102-USB-To-TTLSerial-Module-UART-STC-Downloader-p-970993.html
Diody kolorowe: http://www.banggood.com/300pcs-5mm-LED-Light-emitting-Diode-Resistance-Beads-Set-p-952438.html
Zestaw rezystorów: http://www.banggood.com/Wholesale-400pcs-Metal-Film-Resistor-Assortment-Kit-Set-20-Kinds-Value-Total-p-53233.html
Wyświetlacz: http://www.banggood.com/IIC-I2C-1602-Blue-Backlight-LCD-Display-Module-For-Arduino-p-950726.html

Czy to myślicie że to wystarczy do nauki podstaw?

_________________
Pozdrawiam Janek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 20:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:16
Posty: 6743
Wiek: 41
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Mozna kupic gotowe zestawy arduino chyba wyjdzie to taniej.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

_________________
To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu.

pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 20:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Jeśli chcesz kupić wersję Nano to UART nie będzie Ci potrzebny, chyba, że do innych zastosowań.
Zestaw resystorów ciekawy - jednak raczej ich nie wykorzystasz :)
Worek diód też bym odpuścił, diody są nudne, a na płytce masz 1 wbudowaną będziesz mógł sobie nią pomrugać.
Reszta OK.
Co się przydaje do modelarskich zabaw:
- zestaw przewodów połączeniowych (te z zestawów do płytek stykowych są strasznie kiepskie)
http://www.banggood.com/40pcs-20cm-Female-to-Female-Jumper-Jump-Cable-Wire-For-Arduino-p-75612.html
http://www.banggood.com/40Pcs-20cm-Male-To-Female-Jump-Cable-For-Arduino-p-973822.html
http://www.banggood.com/40pcs-20cm-Male-to-Male-Color-Breadboard-Cable-Jump-Wire-Jumper-p-70127.html
- moduł z przekaźnikiem
- moduł z diodą RGB
- sterownik silnika krokowego są ze 3 wersje
- czujnik temperatury/wilgoci
- kompas
- sonar
- odbiornik podczerwieni + pilot
- czujnik Halla
- czujnik z kontaktronem
- moduł BlueTooth

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 21:33 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 22 sierpnia 2014, 20:09
Posty: 205
Wiek: 31
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Dzięki za podpowiedzi. Zrezygnowałem z diód, rezystorów i USB UART. Wziąłem kable i kilka z wymienionych przez Ciebie modułów. Dodatkowo wziąłem slot na karę sd, bo będę chciał się nauczyć zapisywać pomiary z sensora do pliku na kartę sd. Teraz pewnie muszę ze 2 tygodnie poczekać i zabieram się za mruganie diodą :)

_________________
Pozdrawiam Janek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 13 stycznia 2016, 15:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 18:35
Posty: 2328
Wiek: 60
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Trzeba było jeszcze dokupić podstawkę ze zlaczem mostków. Na śrubki. Bardzo pozyteczne

_________________
Bartek
NEVER STOP EXPLORING!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 13 stycznia 2016, 18:23 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Witajcie
Kiedyś poruszałem problem odczytu PPM z poszczególnych kanałów odbiornika RC. Wtedy nie za wiele z tego wyszło bo arduino nie było akceptowalne przez zwierzchnika ;) ale teraz problem wrócił z potrójną siłą.

muszę odczytać czasy sygnałów z 3 kanałów i na ich podstawie określić stany logiczne dla mostków H a jeden z nich bezpośrednio przekształcić na PWM i inne rzeczy. Ogólnie skupmy sie że chcę mieć wartości do porównania.
Jesli chodzi o sprzęt to dysponuje odbiornikiem corona RP6D1 i kopią arduino nano V3.
Odczyt długości impulsu nie jest problemem, znalazłem dwa kody i dostosowałem działają pięknie. Problem w tym że dla dwóch kanałów sposób odczytu (jakby zdwojenie kodu) powoduje drastyczne spowolnienie procesora - jednym słowem rozwiązanie toporne i nieekonomiczne.
Przetestowałem też kod Huberta z poleconego kiedyś przez niego tematu o sekwencjonerze ale tam również jest jeden kanał a praca oparta o przerwania. Przerwania wolałbym zostawić wolne.
Z tego co się orientuję 3 kanały powinny być odczytywane szeregowo jak w poniższym kodzie (tak wnioskuje tylko tu jest 6) tylko on to jakby przesyłał usb do komputera i nie wiem jak się dobrać do tych wyników (RXOK1 RXOK2 RXOK3).

Kod:
//Reads PPM signals from 6 channels of a Spectrum DX7 RC reciever, translates the values to
//PWM and prints the values to serial port.
//Works with Spectrum DX7 (haven't tested anything else but should work with any PPM output

//Create variables for 6 channels
int RXCH[6];
volatile int RXSG[6];
int RXOK[6];
int PWMSG[6];

void setup() {

//Start communication to serial port
Serial.begin(115200); 

//Assign PPM input pins. The receiver output pins are conected as below to non-PWM Digital connectors:
RXCH[0] = 4;  //Throttle
RXCH[1] = 6;  //Aile / Yaw
RXCH[2] = 5;  //Elev. / Pitch
RXCH[3] = 2;  //Rudd. / Roll
RXCH[4] = 7;  //Gear
RXCH[5] = 8;  //Aux / Flt Mode

for (int i = 0; i < 6; i++){
   pinMode(RXCH[i], INPUT);
}
}

void loop() {

// Read RX values
for (int i = 0; i < 6; i++){                                        //for each of the 6 channels:
RXSG[i] = pulseIn(RXCH[i], HIGH, 20000);                            //read the receiver signal
if (RXSG[i] == 0) {RXSG[i] = RXOK[i];} else {RXOK[i] = RXSG[i];}    //if the signal is good then use it, else use the previous signal
PWMSG[i] = map(RXSG[i], 1000, 2000, 0, 511);                        //substitute the high values to a value between 0 and 511
constrain (PWMSG[i], 0, 511);                                       //make sure that the value stays within the disired boundries

// Print RX values
Serial.print(" ||   Ch: ");
Serial.print(i+1);
Serial.print(" / PWMSG: ");
Serial.print(PWMSG[i]);
//Serial.print(" / RXSG: "); 
//Serial.print(RXSG[i]);
delay(10); 
}
Serial.println();
}


Niestety w kwestiach programistycznych jestem tłukiem ;) nie mam takiej wyobraźni.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 13 stycznia 2016, 20:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Wszystko zależy co masz zrobić. Program, który czyta 3 kanały RC i robi to w dodatku na tyle szybko żeby był w stanie zareagować na zmiany w dowolnym momencie raczej powinien korzystać z przerwań. Kod, który zamieściłeś jest absolutnie najwolniejszym możliwym rozwiązaniem. Co go spowalnia:
- użycie w pętli[6] pulseIn
- otwarcie seriala
- użycie 5x w jednym przejściu print
i na koniec jeszcze delay(10)

Zobacz na: http://rcclub.eu/viewtopic.php?f=108&t=8962

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 15:28 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
To był tylko przykład;)
Żeby nie wróżyć z fusów o co mi chodzi. Z tych rzeczy potrzebowałem tylko pętli pulseIn no i tego jak się dobrać do tych wyników.

Podane przez ciebie rozwiązanie jeść bardzo ciekawe jeśli nie powiedzieć genialne:)
Z tego co zrozumiałem to ta biblioteka ustawia na większości pinów przerwania ale jakby nie sprzętowe (bo te sa dwa) tylko programowe wewnętrzne (?)
Wziąłem to na warsztat dostosowałem tak że mam spełnione 60% projektu. Nie wiem jak gaz na PWM. Poprzedni sposób zaliczany do wolnych nie działa tutaj. Będę kombinował dalej ;) Dzięki a pomoc.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 16:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Żeby sterować silnikiem za pomocą regulatora modelarskiego możesz użyć biblioteki do serw. Jeśli to inny silnik np krokowy potrzebujesz dodatkowo sterownika (sprzętowego), jeśli to silnik DC to można nim sterować albo przez regulator modelarski do szczotkowców albo za pomocą np tranzystora, czy innego mosfeta.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 18:04 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Nie w tym rzecz. Od strony sprzętowej mam wszystko ogarnięte.
Może nie do końca jasno napisałem na początku.
Steruję silnikami szczotkowymi DC za pomocą mostków H - bardziej prymitywna wersja regulatora modelarskiego (moim zdaniem). Każdy mostek potrzebuje "mieć podane" dwa stany logiczne programujące kierunek obrotów (1,0 lub 0,1) i sygnał PWM odpowiadający za prędkość obrotową, a serwa działają na PPM(?). Nie jestem pewien PPM można traktować w jakiś sposób jako stopień wypełnienia sygnału tak jak ma to miejsce w PWM.

Jesli chodzi o program to mam już zaprogramowane wspomniane stany logiczne, tylko zmienny PWM sprzeżony z drążkiem gazu jest problemem. Niby proste, ale nie mam wyobraźni do programowania ;)

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 17:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
RC działa w teorii w zakresie 1000-2000 w praktyce każdy link wysyła nieco inne wartości, więc po pierwsze projektując cokolwiek sterowane w ten sposób trzeba to sprawdzić.
Kolejną rzeczą jest sprawdzenie co wysyła odbiornik gdy wyłączymy nadajnik. Niektóre nie wysyłają nic - dające 0 w programie, niektóre pamiętają ostatnie ustawienie, itd
Gdy już wiemy na jakie liczby możemy trafić wtedy można zdecydować co z nimi zrobić. Dla przykładu jeden z linków RC z którego korzystam wysyła 1038 przy minimum, 1534 na środku i 2102 gdy drążek jest na maksimum.

Teraz jeśli chodzi o sterowanie mostkiem H za pomocą PWM wykorzystujemy do tego pin cyfrowy oraz analogowy. W przypadku małych płytek Arduino mamy do dyspozycji 8bit PWM co oznacza wartość od 0 do 255.

Jeśli więc chcemy sterować silnikiem w obie strony to STOP będzie na środku w okolicach 1534, wszystko powyżej tego powinno zwiększać PWM od 0 aż do 255 oraz ustawić obroty np w LEWO, a wszystko poniżej wartości 1534 powinno ustawić obroty w PRAWO i znów PWM od 0 do 255. To da nam całą naprzód i całą w tył.

Żeby to wszystko ładnie przypisać sugeruję użycie funkcji MAP która mapuje bardzo ładnie jeden zakres na drugi czyli tłumaczy te 1038-2102 na 0-255.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 18:19 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Ja to wszystko wiem ;)
Wszystko oprócz ostatniego zdania czyli właśnie tego o co pytałem - sprzęgnięcia czasu impulsu z PWM. Teraz tylko wprowadzić to w życie. Zobaczymy co wyjdzie.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 19:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Skoro czas dla kanału RC podany w milisekundach trzymamy w zmiennej nThrottleIn1 oraz załóżmy, że sterowanie PWM mamy w zmiennej motorSpeed to wykorzystując m a p o następującej składni:

map(value, fromLow, fromHigh, toLow, toHigh)

uzyskujemy:

motorSpeed = map(nThrottleIn1 , 1000, 2000, 0, 255);

możemy też w inną stroną
motorSpeed = map(nThrottleIn1 , 2000, 1000, 0, 255);

lub dla wartości częściowych:

motorSpeed = map(nThrottleIn1 , 1500, 900, 0, 60);

Skoro mamy już to obliczone to trzeba to wysłać do mostka H, czyli A n a l o g W r i t e

składnia:

analogWrite(pin, value);

czyli: analogWrite(pin, motorSpeed);

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 19:11 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Jej, jak na tacy podane.
Dziękuję. :)
AnalogWrite już używałem - ustawiałem sobie stałe PWM ;)
Jak uporam się z mechaniką projektu to zajmę się kończeniem programu.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 21:26 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1559
Wiek: 59
Lokalizacja: Peterborough, UK
Ellipsis, że tak wtrącę, napotkałem własnie całkiem ciekawy wyświetlacz
SCREEN SIZE 2.45” AU A025CN03
ACTIVE AREA 49.2(H)×38.14(V) mm
ELEMENT COLOR TFT LCD
RESOLUTION 480(W)x234(H)
Zastanawiam się, czy można by go podpiąć do Arduino i wykorzystać do zbudowania ...... zegarka ? albo cóś ?
http://www.datasheetarchive.com/dl/Datasheets-UD3/DSAUD0042688.pdf
tak wygląda (dokładnie - wyrwany z drukarki)
Jako specjalistę w tym temacie zapytowywuję własnie Ciebie ?

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Sbach342, White Sheep 480 Quad, RoboFlat 270, AOKFly 230, Realacc 210
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... kończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 21:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
To jest analogowe video, więc bez problemu. Najciekawsza biblioteka to TVOut http://code.google.com/p/arduino-tvout/

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

118,259,640 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL