Stema napisał(a):
..czy to takie zimowe przemyślenia?.
Cheche - dokładnie
, choć jak napisał Mareq
Mareq napisał(a):
..Spotkałem się już nawet z opisami, że ktoś aby poprawić stabilność modelu naklejał pasek papieru ściernego...
Zdaję sobie sprawę że modele podlegają nieco innym prawom niż duże samoloty mimo że latają w takim samym powietrzu, ale właśnie niedawno widziałem model w którym ktoś specjalnie matowił część za uwypukleniem profilu argumentując poprawieniem siły nośnej - co w pewnym sensie zgadzało się z moimi przemyśleniami. Ale z drugiej strony - różnorodność profili nie bierze się znikąd, więc na teraz słowa
Mareq napisał(a):
..Zacznijmy od tego, że masz dwa rodzaje opływu: laminarny i turbulentny. Przy laminarnym robisz szkrzydło na lustro. Ten typ opływu wymaga raczej sporego Re czyli albo skrzysło ma sporą cięciwę albo model zapinkala jak wściekły. Opływ laminarny daje najmniejszy opór powietrza. W małych modelach i tak raczej dominuje opływ turbulentny...
są dla mnie wystarczającym wyjaśnieniem, i chwilowo temat uważam za wyczerpany
PS
Władek, dzięki - pobieżnie zerknąłem i chyba trafiłeś w sedno
, zabieram się za lekturę.