RcClub.eu https://rcclub.eu/ |
|
Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=86&t=11428 |
Strona 4 z 6 |
Autor: | Darek05 [ sobota, 3 lipca 2021, 09:16 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
JerzyR napisał(a): Darek05 napisał(a): zacząłem kleić UHU POR ze względu na szybszy czas schnięcia klejonych elementów, ale połączenie listewek z depronem wydawało mi się nie wystarczająco mocne To źle Ci się wydawało / wydaje Soundal 66A jest ok, ale waży, wbrew pozorom, znacznie więcej. Dzięki za uwagę, pozostałe części żeberek wklejałem już na UHU POR, jedna połowa skrzydła prawie gotowa, wydrukowałem gniazda pod serwa z 5% wypełnieniem, serwo montowane na lekki wcisk, zabezpieczone będzie zaślepką wyciętą z laminatu 0,5mm. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | Darek05 [ niedziela, 18 lipca 2021, 14:46 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Powoli zaczynam kończyć skrzydła, do dopracowania pozostają jeszcze lotki i będę mógł rozpocząć oklejanie i malowanie, tak to teraz wygląda. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Teraz może zadam głupie pytanie, chodzi mi o łącznik płatów, w projekcie ustawia on skrzydła pod lekkim wzniosem, wiem że ma on za zadanie zwiększyć stateczność poprzeczną modelu, ale czy wykonanie go ze wzniosem zerowym mocno wpłynie na jego trudność w pilotażu ? |
Autor: | kesto [ niedziela, 18 lipca 2021, 15:23 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Darek05 napisał(a): czy wykonanie go ze wzniosem zerowym mocno wpłynie na jego trudność w pilotażu ? Nie. Możesz nie dawać wzniosu. |
Autor: | Motylasty [ środa, 21 lipca 2021, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Spokojnie rób bez wzniosu. W prototypie zastosowałem wznios właśnie po to by model był stateczny i pozwalał latać nawet bez używania lotek. |
Autor: | Darek05 [ środa, 15 września 2021, 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Cześć Nareszcie mogę się pochwalić, wstyd się przyznać ale poprzednie skrzydło zdążyłem spieprzyć, najpierw przy oklejaniu ohydnie pokrycie papierem się pomarszczyło, ale to na własne życzenie - próbowałem ułatwić sobie robotę i papier moczyłem dopiero jak ułożyłem go na skrzydle, potem przy malowaniu podkład " AKLRYLOWY wyżarł dziurę, próbowałem jeszcze to ratować ale potem w rozpaczy skrzydło skończyło jak poprzedni kadłub. Lotki są już w zasadzie na ukończeniu, jeszcze oklejanie, malowanie i montaż zawiasów. Teraz tak to wygląda: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | Stema [ wtorek, 19 października 2021, 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Sprawdzałeś jakie wychylenia sterów i lotek się "robią"? |
Autor: | Darek05 [ wtorek, 19 października 2021, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Nie mierzyłem jeszcze kątów, postaram się to pokazać, muszę zrobić sobie kątomierz, wstyd się przyznać ale całkiem o tym zapomniałem |
Autor: | Mareq [ środa, 20 października 2021, 06:37 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Nie musi być kątomierz. Wystarczy linijką zmierzyć o ile się odchylają od krawędzi spływu i do obliczeń wziąć długość lotki. |
Autor: | MarekJ [ środa, 20 października 2021, 18:26 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Cytuj: zastanawiam się czy nie wywalić podwozia Podwozia nie wywalaj, chyba że masz łąkę z wysoką trawą, bo inaczej będziesz wymieniał za często śmigło, a może i krzywy wał w silniku. Jeśli robisz to z powodu wagi, to sprawdź czy drut stalowy 3 mm na proste podwozie o tych samych rozmiarach nie będzie wyraźnie lżejszy od tego kawałka solidnego duralu. Takie podwozie będzie też znacznie elastyczniejsze i da lepszą amortyzację w przypadku twardszych lądowań. |
Autor: | gjery [ środa, 20 października 2021, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Ma tak pięknie zrobioną maskę z laminatu, że aż prosi się o zamontowanie śmigła składanego, wtedy można podwozie pominąć. |
Autor: | MarekJ [ piątek, 22 października 2021, 17:57 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Rzeczywiście to jest dobry pomysł, bo kształt "ryja" temu sprzyja. |
Autor: | Darek05 [ niedziela, 24 października 2021, 17:28 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Dzisiaj znalazłem trochę czasu i wystrugałem sobie kątomierz, brakuje mu jeszcze klipsa, wskazówka jest na łożysku kulkowym, natomiast położenie tarczy pomiarowej jest regulowane, to aby była możliwość wyzerowania kątomierza po zamontowaniu do lotki. Załącznik: Załącznik: Załącznik: gjery napisał(a): Ma tak pięknie zrobioną maskę z laminatu, że aż prosi się o zamontowanie śmigła składanego, wtedy można podwozie pominąć. MarekJ napisał(a): Rzeczywiście to jest dobry pomysł, bo kształt "ryja" temu sprzyja. Przekonaliście mnie zamówię takie śmigło. |
Autor: | Darek05 [ niedziela, 24 października 2021, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Na szybko wyciąłem jeszcze klips na razie poskładany prowizorycznie Pomiary: Lotka w górnym położeniu 14° Załącznik: Lotka w dolnym położeniu 22° Załącznik: I moje pytanie co należy poprawić ? |
Autor: | Stema [ niedziela, 24 października 2021, 23:30 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Jeśli chcesz, aby lotki wychylały się różnicowo prawidłowo to: Wykręć śrubkę mocującą dźwignię na serwie i tak ją przełóż na ząbkach, aby było odwrotnie, do góry 22"(24) w dół 14"(12) i przykręć śrubkę. Zapytaj również kolegów, którzy latali takim modelem lub Konstruktora czy wielkości wychyleń (kąty) są prawidłowe. Wychylenia sterów muszą być natomiast symetryczne, o wychylenia pytaj j/w. Możesz jeszcze zastosować (doświadczalnie) do tych serw EXPO w nadajniku, myślę 25 - 35%. Załącznik: S5000004.jpg [ 47.74 KiB | Przeglądane 10072 razy ] W przyszłości pokazuj zdjęcia jak wychylają się lotki, a nie kątomierz. |
Autor: | Darek05 [ wtorek, 26 października 2021, 18:24 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Stema napisał(a): Jeśli chcesz, aby lotki wychylały się różnicowo prawidłowo to: Wykręć śrubkę mocującą dźwignię na serwie i tak ją przełóż na ząbkach, aby było odwrotnie, do góry 22"(24) w dół 14"(12) i przykręć śrubkę. Zapytaj również kolegów, którzy latali takim modelem lub Konstruktora czy wielkości wychyleń (kąty) są prawidłowe. Wychylenia sterów muszą być natomiast symetryczne, o wychylenia pytaj j/w. Cześć Przełożyłem na oczkach dźwigni lotek mocowanie cięgna, dźwigni na serwie nie regulowałem. Załącznik: teraz wychylenie w górę jest 26°, w dół 27° Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Wydaje mi się że więcej już nie jestem w stanie poprawić, reszta ustawień będzie na radyjku. Czy to wystarczy dla regulacji po stronie mechanicznej ? |
Autor: | Stema [ wtorek, 26 października 2021, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Darku, lotki powinny się wychylać do góry bardziej niż w dół. Do góry ok. 2x tyle co w dół. W dodatku w/g mnie wychylenia lotek są zdecydowanie za duże. Tak jak zrobiłeś absolutnie nie może być. Może ustaw wychylenia symetrycznie, a reszta "na radyjku" jak piszesz, gdy już ustalisz wielkości wychyleń dla tego modelu. Tak naprawdę to "radyjka" do niedawna niewiele potrafiły i wszystkie potrzebne parametry wychyleń robiło się mechanicznie na dźwigniach. Obecnie też tak jest najkorzystniej, a możliwości nowoczesnych nadajników pozwalają (dodatkowo) dzięki różnym udogodnieniom wykonanie drobnych korekt ustawień. EDYCJA: Darku, na 7 stronie koledzy opisali Ci sposoby regulacji na dźwigniach, a Jurek napisał o wychyleniach: JerzyR napisał(a): ... Edyta: Dla popularnego trenerka pod postacią FunCub'a (teraz w wersji NG) producent podaje: kierunek: po 30 mm w każdą stronę, expo 40% wysokość: 25 mm do góry i 12 mm w dół, expo 50% lotki: 13 mm w górę, 12 mm w dół, expo 50% Jak u siebie będziesz miał zbliżone wartości, to nieba powinno Ci wystarczyć. I nie potrzebny jest kątomierz. |
Autor: | Stema [ środa, 27 października 2021, 02:12 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Jeśli FunCub NG to znalazłem odnośną stronę: Załącznik: Nawet są wychylenia klap, gdybyś chciał w przyszłości dorobić. |
Autor: | Darek05 [ niedziela, 31 października 2021, 17:24 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Stema napisał(a): Jeśli FunCub NG to znalazłem odnośną stronę: ........... Nawet są wychylenia klap, gdybyś chciał w przyszłości dorobić. Cześć Na radiu ustawiłem wychylenia poszczególnych powierzchni sterowych można powiedzieć że prawie identycznie, zauważyłem w przytaczanych informacjach pewną nie konsekwencję tzn. chodzi mi o ustawienia lotek i steru wysokości podejrzewam że jest to błąd ale wolę zapytać mianowicie: JerzyR napisał(a): ... Edyta: ............ wysokość: 25 mm do góry i 12 mm w dół, expo 50% lotki: 13 mm w górę, 12 mm w dół, expo 50% ............. Natomiast twoja informacja mówi: Stema napisał(a): Darku, lotki powinny się wychylać do góry bardziej niż w dół. Do góry ok. 2x tyle co w dół. ........... Jak już wyżej napisałem, zastosowałem ustawienia zaprezentowane przez Ciebie z instrukcji Multiplexa oraz dodatkowo dodałem ustawienia Expo od Jerzego. Myślę że te nastawy będą poprawne, ale czy na pewno ? Jeżeli jest tak jak mi się wydaje to pozostanie już tylko wyważenie modelu i poczekać na ładny dzień. |
Autor: | Stema [ niedziela, 31 października 2021, 18:02 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Wszelkie nastawy, które podaje producent dla swojego modelu są to nastawy wstępne, praktycznie do oblotu, a potem pilot przeprowadza korekty w/g swojego odczucia. Czasem te regulacje wychyleń i EXPO trwają długo aż zadowolą. No i dla każdego modelu są oczywiście inne. Jerzy podał dla FunCuba, lecz wspomniał o FunCubie NG, więc podałem, przykładowo, dla tego modelu. Natomiast, przypomnę, że pisałem abyś zapytał Projektanta (ToTo) i Tych, którzy latali tym modelem o jego nastawy. (PW?) Nie było by tyle wątpliwości. To jeszcze, jak piszesz. pozostaje wyważenie modelu. Masz już ustalony SC? Bo do oblotu jest to niezbędne, a potem też może jakieś korekty. |
Autor: | Darek05 [ niedziela, 31 października 2021, 18:59 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Stema napisał(a): ..................... To jeszcze, jak piszesz. pozostaje wyważenie modelu. Masz już ustalony SC? Bo do oblotu jest to niezbędne, a potem też może jakieś korekty. Jeszcze nie, muszę go wyznaczyć ale "Motylasty" podaje "W czasie oblotów zastosowałem śmigło składane CamProp 8X4 Graupnera. ToTo-7 wymaga małego doważenia przodu, można to uzyskac poprzez wstawienie cięższego napędu i większego pakietu. Srodek ciężkości powinien znajdować w 1/3 licząc od natarcia. Mój prototyp waży 920 g, na wspomnianym napędzie spokojnie pnie się do góry, w trakcie obotów nie wymagał jakiejkolwiek regulcji, czy też trymowania. Bardzo ładnie i spokojnie szybuje." Pomierzę i narysuję sobie znaczniki na skrzydle. |
Autor: | Stema [ niedziela, 31 października 2021, 19:12 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Znaczniki znacznikami. Ważne abyś wyważył. |
Autor: | Darek05 [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 15:55 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Stema napisał(a): Znaczniki znacznikami. Ważne abyś wyważył. Zabrałem się za wyważanie modelu, wyszło że dziób muszę doważyć o 150g, czyli całość będzie ważyć 1200g Nie mam doświadczenia czy zastosowany napęd (RAY G3 SILNIK C2836- 915 + RAY G2 30A (3EA0132C) COMBO) to uciągnie. |
Autor: | wojcio69 [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 16:20 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Powinien dać radę, ale szału nie będzie. Proponowane śmigła dla pakietów: 2S - 12x6 3S - 10x6 4S - 9x5 W tym zestawieniu ciąg przypuszczam, że będzie w granicach 850 - 950g. Tyle teoria, a jak wyjdzie w praktyce... ? |
Autor: | Stema [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 16:50 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Darek05 napisał(a): Zabrałem się za wyważanie modelu, wyszło że dziób muszę doważyć o 150g, czyli całość będzie ważyć 1200g. ... Proponuję wywal tylne podwozie wraz z tulejką i wklej sklejkową płozę lub kawałek szaszłykowego patyczka. Załącznik: toto7prj.jpg [ 29.91 KiB | Przeglądane 9220 razy ] |
Autor: | Darek05 [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 17:51 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
wojcio69 napisał(a): Powinien dać radę, ale szału nie będzie. Proponowane śmigła dla pakietów: 2S - 12x6 3S - 10x6 4S - 9x5 W tym zestawieniu ciąg przypuszczam, że będzie w granicach 850 - 950g. Tyle teoria, a jak wyjdzie w praktyce... ? Kupiony mam pakiet 3S SLS 1600 mAh i śmigło APC 8*4 elektro, nie pamiętam gdzie ale taki zestaw był sugerowany do tego typu modelu. Stema napisał(a): ................... Proponuję wywal tylne podwozie wraz z tulejką i wklej sklejkową płozę lub kawałek szaszłykowego patyczka. Te 3g ma aż taki duży wpływ na wyważenie?, domyślam się że jeszcze wpływa na to długość dźwigni. |
Autor: | Stema [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 18:13 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Darku, w przyszłości pakiet kupuj po wyważeniu, w/g potrzebnej wagi zamiast ołowiu. |
Autor: | wojcio69 [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 18:25 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Darku ja tam się na tym nie znam, choć zastanawia mnie kto zaproponował dla pakietu 3S śmigło 8x4. Pierwsza strona jaka mi się wyświetliła po wpisaniu RAY C 2836 podaje takie parametry https://rc.susco.pl/p/75/12235/silnik-b ... tkowe.html , czyli +/- podobne do moich, ale tak jak pisałem - u mnie to tylko czysta teoria i algebra |
Autor: | darek_op [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Darku , czy nie da się przesunąć pakietu lub np. odbiornika bliżej przodu modelu, dociążenie to niepotrzebna dodatkowa waga modelu. |
Autor: | gjery [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 18:58 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Kilka stron do tyłu pisałem o ciut większym silniku do tego modelu. Cytuj: Jeśli chodzi o oklejanie modelu i malowanie, to wagi po tym zabiegu przybywa około 30%, zobacz którąś z moich relacji, kilka lat temu robiłem parę modeli tą techniką. Silnik zdecydowanie za słaby jeśli model będzie ważył kilogram. KV dobre, 1000 wystarczy. Silnik Ray mam w szybowcu 700 g rozmiar 2836 i szału z mocą nie ma, zasilanie zdecydowanie 3S. Do kilogramowego szybowca to większy silnik zamontuj myślę że 3530 będzie w sam raz. https://modelemax.pl/pl/silniki-ray/183 ... a-3ea0140 To nie znaczy że na tym co masz nie poleci, trzeba spróbować. |
Autor: | Darek05 [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
darek_op napisał(a): Darku , czy nie da się przesunąć pakietu lub np. odbiornika bliżej przodu modelu, dociążenie to niepotrzebna dodatkowa waga modelu. Z tym jest już duży problem, początkowo przewidywałem że pakiet będzie w komorze pod skrzydłem, ale gdy go wyważałem okazało się że muszę go dać do przedniej komory, tam mam miejsce tylko na pakiet i regulator, no i utrudniony dostęp, bo paluchu mi się nie mieszczą ale da się to upchać przy odrobinie cierpliwości. Odbiornik zamontowany będzie na przedniej wrędze, szczegóły na zamieszczonych fotkach. Załącznik: Załącznik: wojcio69 napisał(a): Darku ja tam się na tym nie znam, choć zastanawia mnie kto zaproponował dla pakietu 3S śmigło 8x4. Pierwsza strona jaka mi się wyświetliła po wpisaniu RAY C 2836 podaje takie parametry https://rc.susco.pl/p/75/12235/silnik-b ... tkowe.html , czyli +/- podobne do moich, ale tak jak pisałem - u mnie to tylko czysta teoria i algebra Stema napisał(a): Darku, w przyszłości pakiet kupuj po wyważeniu, w/g potrzebnej wagi zamiast ołowiu. Dzięki za cenne informacje, natomiast sugerowałem się wpisem autora modelu "Napęd to silnik bezszczotkowy BM2408-21 + regler Dynam 25A + śmigło 8x4 Camprop składane, odbiornik Rex5Mpd, serwa mini Conrad , TowePro SG-90" nie biorąc pod uwagę że zmieniłem całkowicie typ napędu, to taka przypadłość "szczypiora" na szczęście śmigło i pakiet da się zmienić, będę je zamawiał. |
Autor: | gjery [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Motylasty w swoim modelu ma silnik, jak dobrze zrozumiałem z kV 1400, dlatego takie a nie inne śmigło. Ty masz silnik z kV 915, nawet podałeś typ silnika. G3 RAY C2836-915 Co tu kombinować jak wszystko masz podane. Podstawowe dane: C2836-915 Zasilanie ogniw LiXX 2 - 4 Prędkość na wolt [obr / min / V] 915 Maks. moc (30 s / 4S LiPo) [W] 220 Prąd bez obciążenia (2S) [mA] 700 Maks. prąd szczytowy (30 s) [A] 20 Średnica [mm] 27,8 Długość [mm] 37 Średnica wału [mm] 4 Waga [g] 67 Liczba biegunów 14 Czas [°] 15 - 25 Regulator [A] 25 - 30 Szybowiec do wagi [g] 1050 Trenażer do wagi [g] 900 Acrobat do wagi [g] 800 3D do wagi [g] 600 Zalecane śmigło 2S: 12x5-6 ” 3S: 11x5-6 ” 4S: 9x5 ” |
Autor: | darek_op [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 22:02 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Takie moje dwie uwagi Załącznik: 20211101_185419.jpg [ 144.65 KiB | Przeglądane 9172 razy ] Zaznaczone czerwonym kółkiem mocowanie sinika i wystająca ośka, powinny zostać zabezpieczone twarda, ale lekka gumą lub czymś podobnym. Przy lekkim kretowaniu (oby nie ) przesunięcie pakietu do przodu może spowodować jego mechaniczne uszkodzenie, a jak wiadomo LiPo-le tego nie lubią Drugie czerwone kółko wskazuje na główną wręgę w której jest prostokątny otwór w jej dolnej części. Przez ten otwór można było wsunąć pakiet od strony komory podskrzydłowej. U Ciebie jest on niewielki i chyba dlatego nie da sie tam wsunąć pakietu, ale na przeróbkę jest już chyba za późno. |
Autor: | Stema [ poniedziałek, 1 listopada 2021, 22:07 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Załącznik: Darku, tak ? nie może być. Jeżeli tak zamocujesz bowden w baryłce to opór powietrza na sterach w czasie lotu uniemożliwi Ci sterowanie. Bowdeny będą wyginać się w kadłubie, a nie popychać dźwignie. Musisz końcówkę białej osłonki odsunąć/skrócić o odpowiednią długość (tak jak narysowałem przy sterach) i baryłkę zacisnąć na drucie. Osłonkę należy solidnie wkleić we wręgę za serwami i z tyłu przy wyjściu z kadłuba. Wtedy drut będzie swobodnie przesuwał się w osłonie i napędzał stery. |
Autor: | JerzyR [ wtorek, 2 listopada 2021, 07:23 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
A tu nie jest tak, że za osłonkę robi czerwona rurka, a drut jest w białej otulinie? Bowden wzmocniony? Jak na mój gust mocowanie w baryłce jest ok, no może zostawiłbym z 0,5 cm więcej zapasu. Można by się ewentualnie "czepić" o wyprowadzenie bowdena z kadłuba w kierunku do SK. Powinno być (?) bardziej w linii prostej do punktu zaczepienia A tak nawiasem, poleci toto jeszcze w tym roku? |
Autor: | Meloow [ wtorek, 2 listopada 2021, 08:41 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Jak dla mnie mocowanie w baryłce jest ok. Na pewno poprawiłbym mocowanie bowdena do snapa, oraz prowadzenie bowdena aby zniwelować zbędę obciążenia dla serwa. Co do sztywności bowdena to zdecydowanie potrzeba jest jakaś podpórka w kadłubie Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Stema [ wtorek, 2 listopada 2021, 09:47 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Otóż ten bowden nie ma tej czerwonej osłonki/ (kawałek chyba tylko jako tuleja przy wyjściu z tyłu kadłuba) Załącznik: 3 (1).jpg [ 43.13 KiB | Przeglądane 9114 razy ] Załącznik: 20210228_194309.jpg [ 85.88 KiB | Przeglądane 9108 razy ] Załącznik: 20210616_221152.jpg [ 55.92 KiB | Przeglądane 9097 razy ] Stąd moje obawy czy nie będzie się wybrzuszał, a nie popychał? Klinując się na zakrętach z tyłu kadłuba? Oraz moja propozycja zmiany koncepcji. Doradźcie proszę. |
Autor: | JerzyR [ wtorek, 2 listopada 2021, 10:14 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
Ano, jak są puszczone tylko białe popychacze, a czerwony cóś wystaje tylko z tyłu, no to fakt, jest nie fajnie. Nawet jak popychacz przechodzi przez dwie wręgi. Trzeba by dorzucić rurkę by usztywnić między wręgami bo inaczej może się wyginać tak jak Stefan zaznaczył... |
Autor: | Stema [ wtorek, 2 listopada 2021, 10:47 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
JerzyR napisał(a): ... Trzeba by dorzucić rurkę by usztywnić między wręgami bo inaczej może się wyginać tak jak Stefan zaznaczył... Lub dodać ze dwie prowadnice/ćwierć wręgi, ale to też generuje dodatkowe tarcie, więc nadal optuję podpięcie drutu jako popychacza, a biały płaszcz potraktować jako osłonę. Wtedy bowden będzie bowdenem, a nie giętkim popychaczem. Załącznik: '.jpg [ 55.2 KiB | Przeglądane 9094 razy ] Sztywna rurka między tymi dwoma wręgami dość luźno prowadząca bowden w/g Jerzego też powinna spełnić zadanie. Tylko rurka dodaje wagę, więc wszystko pod rozwagę. |
Autor: | Darek05 [ wtorek, 2 listopada 2021, 17:08 ] |
Tytuł: | Re: Cessna Bird Dog - trener do nauki - rozpoczynam zabawę |
darek_op napisał(a): Takie moje dwie uwagi ............................. - Zaznaczone czerwonym kółkiem mocowanie sinika i wystająca ośka, powinny zostać zabezpieczone..... - wytnę ramkę z balsy zaślepiając dno z jednej strony płytką wyciętą z laminatu epoksydowo szklanego 0,8mm, powinno wystarczyć, i nie jest ciężkie. - Drugie czerwone kółko wskazuje na główną wręgę ......................... dlatego nie da sie tam wsunąć pakietu, ale na przeróbkę jest już chyba za późno. - tak jak pisałem wcześniej pakiet wchodzi do komory w części dziobowej, łącznie z regulatorem, przez otwór we wrędze przeciągnięte będą tylko kable. w załączeniu foto. Załącznik: Załącznik: JerzyR napisał(a): A tu nie jest tak, że za osłonkę robi czerwona rurka, a drut jest w białej otulinie? Bowden wzmocniony? - MUSI POLECIEĆ W LISTOPADZIEJak na mój gust mocowanie w baryłce jest ok, no może zostawiłbym z 0,5 cm więcej zapasu. Można by się ewentualnie "czepić" o wyprowadzenie bowdena z kadłuba w kierunku do SK. Powinno być (?) bardziej w linii prostej do punktu zaczepienia A tak nawiasem, poleci toto jeszcze w tym roku? Odnośnie Bowdenu - Jak zauważył Jerzy jest to Bowden wzmocniony, osłona przebiega przez całą długość kadłuba - od wręgi poprzez dodatkową wręgę w części ogonowej i wychodzi na zewnątrz przy sterach, podparcie ma w trzech punktach, dokładnie tak jak było w projekcie nie posiadam już swojego zdjęcia więc zamieszczę "Motylastego" w celu pokazania że w moim też tak jest to zrobione. Załącznik: toto7003.jpg [ 76.6 KiB | Przeglądane 9066 razy ] i Moje - więcej szczegółów od strony serw i od strony sterów: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Strona 4 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |