Dziękuję bardzo za odpowiedź. Oczywiście ciepłota świecy to jedno i zrozumiałe, ale po tych informacjach zauważyłem znaczącą różnicę w budowie świec do dwutaktów i czterotaktów.
Świeca do czterotaktów ma wydłużoną obudowę, czy stopkę (nie wiem jak to się prawidłowo nazywa ?). Rysunek poniższy przedstawia różnice:
1. Przykładowa świeca do dwutaktów:
Załącznik:
glowosmax-plug7n.jpg [ 9.44 KiB | Przeglądane 5055 razy ]
2. Świeca do czterotaktów:
Załącznik:
osmg2692_1024x1024.jpg [ 27.37 KiB | Przeglądane 5055 razy ]
3. Świeca do silników samochodowych:
Załącznik:
mc-EC2RwGOWBZfjH9WvgGUg.jpg [ 6.7 KiB | Przeglądane 5055 razy ]
A z tą ciepłotą to chyba jest do zrozumienia. Najprostsza zasada do zapamiętania jest taka, że im mniejsza pojemność silnika tym większa ciepłota świecy i na odwrót. Jeszcze dobór świecy zależy od składu mieszanki i temperatury otoczenia.
Jeżeli jestem w błędzie to proszę o sprostowanie.
Jeszcze jedno pytanie, gdyż po raz pierwszy mam 4suwa, a nie wiem. W korpusie silnika pod rozrządem znajduje się krócieć paliwowy. Rozumiem, że to
smarowanie rozrządu, ale do czego go się podłącza ?
Edit: czyli następne podpowiedzi świadczą, że źle rozumuję, bo może to być odpowietrzenie skrzyni korbowej, co w dwutaktach jest rzeczą naturalną w wyniku pracy silnika.