Teraz jest czwartek, 19 września 2019, 14:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: poniedziałek, 9 września 2019, 18:33 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 23:43
Posty: 97
Wiek: 35
Lokalizacja: Łódź
Witam na forum o aircombat wyczytalem ze ww silnik mozna spiac w konfiguracji z 6s.
Ktos to testowal ile amper to ciagnie powiedzmy na smigle 9x6.
Jak wyglada sprawa z przewoltowaniem silnika.
Tak se tylko gdybam jak wyglada sprawa z przewoltowaniem silnika, czy mozna go bezkarnie przewoltowac nie dopuszczajac do przekroczenia pradu maksymalnego pod obciazeniem ?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: poniedziałek, 9 września 2019, 19:33 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1993
Wiek: 54
Lokalizacja: Szczytniki
Nie mam takiego silnika, ale na stronie producenta pisze że działa z zasilaniem 6 S.
https://www.racerstar.com/racerstar-rac ... p-126.html
Tylko trzeba dobrać śmigło tak aby nie przekroczyć - tylko czego, max mocy, czy prądu?
Ja zostałbym przy mocy na wszelki wypadek, dobierając odpowiednio śmigło.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: wtorek, 10 września 2019, 08:52 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 23:43
Posty: 97
Wiek: 35
Lokalizacja: Łódź
gjery napisał(a):
Tylko trzeba dobrać śmigło tak aby nie przekroczyć - tylko czego, max mocy, czy prądu?

Oto jest pytanie , a logika mi podpowiada ze pradu patrz analogia napowietrzne linie energetyczne.
Ktos potrafi rozwinac bardziej ten temat?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: wtorek, 10 września 2019, 12:14 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1993
Wiek: 54
Lokalizacja: Szczytniki
Cytuj:
Testowane przy napięciu 14,8 V śmigła 1555CF:
Prąd obciążenia: 23,0 A.
Ciąg: 1930 g
Moc: 340 W.
Wydajność: 5,7 (g / W)

Cytat zaczerpnięty ze strony producenta.

Teraz weź w pełni naładowany pakiet 6'S" 4,2V x 6=25,2V
P=U x I, zakładamy deklarowane przez producenta 23A z testu.
23A x 25,2V = 579,6 W i wychodzi fajna ciekawostka w silniku o wadze 92 g.
Parametry podane przez producenta też bym traktował jako optymistyczne założenia, do tego nie ciągle, a przez czas jakiś.

Mastur napisał(a):
a logika mi podpowiada ze pradu patrz analogia napowietrzne linie energetyczne.
Ktos potrafi rozwinac bardziej ten temat?

Podnosi się napięcie po to, aby prąd był mniejszy w tych przewodach.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: wtorek, 10 września 2019, 14:20 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 09:32
Posty: 453
Wiek: 37
Lokalizacja: Warszawa
Chyba jednak mocy. Ten silnik przy 6S ma latać na śmigle 9x6. Co daje ok 15A poboru prądu.
600W on może mieć w szczycie a nie ciągle.

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: wtorek, 10 września 2019, 18:09 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 23:43
Posty: 97
Wiek: 35
Lokalizacja: Łódź
gjery napisał(a):
Podnosi się napięcie po to, aby prąd był mniejszy w tych przewodach.

Lub po to aby druty napowietrzne nie mialy srednicy rury wodociagowej. Zapotrzebowanie na moc ciagle rosnie chyba nie na darmo zwiekszyli z 220 do 230V
Zgadza sie, ale jesli wezme przewod x mm² to moze on przepuscic iles tam pradu i wartosc ta sie chyba nie zmienia wraz z napieciem tego pradu, co powoduje wzrost mocy przesylanej przez przewod. Jak wyglada to przy silniku bldc?? Pytam bo tego nie ogarniam znaczy nie wiem gdzie jest haczyk, izolacja galwaniczna na uzwojeniu powinna wytrzac 500V to o co biega.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: wtorek, 10 września 2019, 20:13 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1993
Wiek: 54
Lokalizacja: Szczytniki
Silnik z tematu na 6 "S" działać będzie, ale z odpowiednim śmigłem.
Linia energetyczna nie jest odbiornikiem mocy, tylko tę moc przekazuje (dostarcza). To od obciążenia zależy jaka moc się wydzieli na odbiorniku. Nasz silnik jest odbiornikiem mocy i ma określone parametry. To teraz dla eksperymentu, weź żarówkę, która pobiera 1A prądu przy zasilaniu 230V, zasil ją z 400V (bo łatwo napięcie międzyfazowe), co się stanie? Gdybyś zrobił źródło prądowe w obwodzie 400V, które daje moc 230W żarówka by się nie spaliła. Przynajmniej ja tak to rozumie.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: środa, 11 września 2019, 14:37 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 23:43
Posty: 97
Wiek: 35
Lokalizacja: Łódź
Nie wiem, a moze sie myle ale to wartosc pradu decyduje o przepaleniu przewoltowanej zarowki.
Wystarczy ograniczyc wartosc pradu do ww zarowki i bedzie sie swiecic calkiem dobrze, podobny "trik"mozna zastosowac w zasilaniu modelarskiej swiecy żarowej ktora jest przewidziana na zasilanie 1.5V a nic nie stoi na przeszkodzie by zasilac ja z 12V poprzez ogranicznik pradu np zarowke h4 ,a idac dalej tym tropem to nic nie stoi na przeszkodzie by ów swiece zasilic z 220V przez ogranicznik pradu w postaci spiralki z kuchenki elektrycznej no moze kolega Grzesiek mial by tylko pare uwag dot.BHP ale zapwene wtedy jeszcze nie znal sie z kolega Karolem.

To moze inaczej sie zapytam. Czemu te same silniki ale o innym kV maja inne moce.
Rozumiem ze silnik z wyzszym kV ma mniej zwoi na zab i przez to moga byc nawiniete grubszym drutem co powoduje ze mozna przepuscic wiecej pradu przez uzwojenia co podnosi moc. Idac dalej tym tropem to konstrukcja silnika jest przystosowana do oddawania zwiekszonej ilosci ciepla strat , bo wiecej pradu to wieksze straty. To co stoi na przeszkodzie zeby po przewoltowaniu wygenerowac wieksza moc nie przekraczajac max pradu silnika poprzez zalozenie mniejszego smigla.??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: środa, 11 września 2019, 20:07 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 09:32
Posty: 453
Wiek: 37
Lokalizacja: Warszawa
Bo mają inne uzwojenie. Inne - innej średnicy. Inne - inaczej upakowane. W skrócie : dasz dużo cienkiego drutu i masz małe kV ale dużą rezystancję która skutkuje większymi stratami i wydzielaniem się większej ilości ciepła. Druty są bardziej upakowane i głęboko co utrudnia ich chłodzenie. Dlatego nie możesz wydzielać zbyt dużo mocy na silnikach o małym kV bo spalisz uzwojenie.

A jak dasz gruby drut to jest na odwrot: mało drutu. Mała rezystancja, dobre chłodzenie. Większe moce. Fizyki nie oszukasz.

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: środa, 11 września 2019, 21:18 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1993
Wiek: 54
Lokalizacja: Szczytniki
Grubość drutu nawojowego nie ma wpływu na kV silnika, ma wpływ raczej na moment obrotowy, Zmianę kV silnika uzyskujemy poprzez odpowiednie jego nawinięcie, zmianę par biegunów magnetycznych, ktoś może to czytając źle zrozumieć.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: czwartek, 12 września 2019, 05:45 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 09:32
Posty: 453
Wiek: 37
Lokalizacja: Warszawa
Ma wpływ. Bo daną grubością drutu (mowa o nawoju pojedynczym a nie wiązką) można zrobić skończoną liczbę zwojów w danym statorze. Im mniejsza średnica drutu tym więcej zwojów się zmieści. A to oznacza że wykorzystując konstrukcję stator na maksa uzyskujesz małe kV i duży moment małym drutem i na odwrót stosując dużą średnicę.

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: czwartek, 12 września 2019, 07:01 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 września 2012, 13:21
Posty: 1968
Wiek: 51
Lokalizacja: Pleszew
japim napisał(a):
..A to oznacza że wykorzystując konstrukcję stator na maksa uzyskujesz małe kV i duży moment małym drutem i na odwrót stosując dużą średnicę.

Ale to zależy też od połączenia końców cewek - w trójkąt masz większe obroty, pobór prądu i ciąg (ale mniejszy moment obrotowy), zaś w gwiazdę odwrotnie - mniejsze obroty, pobór prądu i ciąg (ale większy moment obrotowy)..

_________________
Jeżeli półtorej kury zniesie półtora jajka w półtora dnia, to ile jajek zniesie dziewięć kur w dziewięć dni?

Sławek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: czwartek, 12 września 2019, 08:38 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 marca 2012, 08:05
Posty: 388
Wiek: 60
Lokalizacja: Słupsk
Zmiana połączenia (gwiazda lub trójkąt) w takim motorku jest właściwie niewykonalna bez ponownego nawinięcia. Pozostaje dobór odpowiedniego śmigła (średnica i skok) i to nie na "oko" a na hamowni.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: czwartek, 12 września 2019, 08:48 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1993
Wiek: 54
Lokalizacja: Szczytniki
Z tą grubością drutu to faktycznie wpływa na kV. Ale i tak wszystko dochodzi do do momentu aż rdzeń się nasyci i więcej prądu silnik nie przetworzy. I tu chyba jest haczyk o który pyta kol. Mastur.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: czwartek, 12 września 2019, 08:51 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 09:32
Posty: 453
Wiek: 37
Lokalizacja: Warszawa
Koledzy - a z ręką na sercu - ilu z Was widziało 2 takie same statory fabrycznych silników z różnym kV, które miały inne uzwojenie (gwiazda - trójkąt)? Nie mówię tu o silnikach TowerPro sprzed 15 lat gdzie można było wybrać sobie wersję.

Tytułowy 4108 występuje w wersji 380kV, 420kV i właśnie 600kV. I chcecie powiedzieć, że one mają różnie (kolejność) nawinięte bieguny i inne połączenie (gwiazda/ trójkąt)?

Stawiam piwo, że to tylko kwestia liczby drutów w nawoju - czyli 4 - 5 - 6 drucików w jednej wiązce.

Ja o chlebie Wy o niebie...

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: czwartek, 12 września 2019, 08:55 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 09:32
Posty: 453
Wiek: 37
Lokalizacja: Warszawa
gjery napisał(a):
Ale i tak wszystko dochodzi do do momentu aż rdzeń się nasyci i więcej prądu silnik nie przetworzy. I tu chyba jest haczyk o który pyta kol. Mastur.


To jest dobre pytanie. Problemy z magnetyzacją i demagnetyzacją uzwojeń są bolączką wielowirnikowców. Gdy regulator musi bardzo szybko sterować prędkością obrotową silnika i jeszcze odpowiednio dostawać info zwrotne.
Ale to już kosmos i nie wnikajmy w to.

Mam ten silniczek kupiony z myślą o moim drukowanym Bearcatcie. Puszczałem go na hamowni i muszę odgrzebać pomiary. Nie śmigałem nim na 6S (nie miałem pakietów) - ale na 4S owszem i robił imponujące wrażenie na śmigle 10 i 11 cali :)

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: sobota, 14 września 2019, 21:00 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 23:43
Posty: 97
Wiek: 35
Lokalizacja: Łódź
Z wypowiedzi wynika ze nastepuje nasycenie rdzenia w wyniku wzrostu przeplywu pradu, ale ja nie chce zwiekszac pradu ponad to co podaje producent, ja chce podniesc napiecie zasilania.
Moze zle podchodze do tematu ale np silniki krokowe maja podobna budowe do bldc 3f, a przy zasilaniu silnika krokowego przyjmuje sie jako zasade ze napiecie zasilabia ma byc 10x wieksze niz napiecie cewki. Jeszcze nie spalilem silnika krokowego zasilanego w ten sposob.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: poniedziałek, 16 września 2019, 19:51 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 23:43
Posty: 97
Wiek: 35
Lokalizacja: Łódź
Wykonalem maly eksperyment na regulatorze xxd 30A 3s, okazuje sie ze podzespoly skladowe sa na 30V i po zmianie rezystora w dzielniku napiecia pakietu regulator odpalil na zasilaniu 6S, spiołem go z silnikim br 2212 @1000 kv i okazuje sie ze ze smiglem 6x3 gws pobiera 7,3A niestety nie zdazylem dokonac pomiaru ciagu bo smiglo wpadlo we flutter i odmaszerowala lopatka zaś przy smigle 7x6 apc pobiera 14,6A i ma 1060g ciagu statycznego lecz silnik sie grzeje, nie wiem jaka jest bezpieczna granica temp. magnesow bo 150*C podane przez producenta na pudelku silnika raczej do mnie nie przemawia.
Kolejna niewiadoma to czy wytrzymaja taka prace tranzystory mocy w regulatorze ich oznaczenie P0803BD
napiecie pracy 30V prad 38A@100*C tak podaje nota katalogowa ktos moze mi wyjasnic co to jest za parametr Pd w watach dla roznych temperatur?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: wtorek, 17 września 2019, 07:17 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1993
Wiek: 54
Lokalizacja: Szczytniki
Mastur napisał(a):
...co to jest za parametr Pd w watach dla roznych temperatur?...


Power dissipation, a po naszemu maksymalna moc, którą może rozproszyć tranzystor.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: RacerStar 4108 600kv 6s
PostNapisane: wtorek, 17 września 2019, 09:17 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 marca 2012, 23:43
Posty: 97
Wiek: 35
Lokalizacja: Łódź
Moc wytracana na tranzystorze liczy sie ze wzoru ?? P=I²xR
gdzie I to prad przeplywajacy przez tranzystor a R to Rds(on) z noty katalogowej czyli 9,2mOm=0,0092Om
To przy pradzie maksymalnym dla ww tranzystora tj 38A moc strat wyniesie ~13,3W czyli mieszcze sie w danych katalogowych wynoszacych dla 100*C 20W
Prosze o rozjasnienie sprawy, bo cos to za kolorowo wyglada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

68,836,250 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL