Teraz jest wtorek, 22 maja 2018, 07:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: poniedziałek, 30 października 2017, 15:02 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 561
Wiek: 26
Lokalizacja: Siedlików
Teraz rozumiem o co chodziło z tym przerabianiem wałka rozrządu. :) Może kiedyś się pobawię ;)

Czas na układ dolotowy.
Bawiłem się trochę w odlewanie elementów ze stopów aluminium i zrobiłem taki oto kolektorek :)

Obrazek

Obrazek

Rurka wystająca poziomo przez elastyczny przewód gumowy łączy się z tym o czym Osa zapomniał - metalowym zbiornikiem, umieszczonym nad rurą wydechową, tłumiącym drgania powietrza w dolocie.
Obrazek

Całość, chyba jako jedyna z przeróbek, działa wyśmienicie dając odczuwalne efekty.
- Jałowe obroty się ustabilizowały, nie szarpie w losowych momentach.
- Silnik stał się bardziej elastyczny w rejonie niskich obrotów (wcześniej na podjazdach po wytraceniu prędkości silnik dławił się i gasł co wymuszało redukcje np z 2 na 1 bieg - teraz na 2 biegu zwalnia do pewnego momentu a potem cały czas pyrczy i dzielnie się wspina :)

Jedyna wada to to, że kolektor w trakcie pracy silnie się chłodzi i występuje tendencja do skraplania sie paliwa w kanale. Sądzę, że trzeba pozbyć się izolatora termicznego.

Dolot powietrza do gaźnika wykonałem z kolanka i rur stosowanych w centralnych odkurzaczach.
W oblachowaniu odciąłem kanał z kryzą i zrobiłem otwory w dnie puszki filtra tak jak pisał Osa.

Obrazek


I to był duży błąd.
Co prawda jałowe obroty były stabilne, a na średnich i wysokich dało się odczuć przyrost mocy ale przejście z jałowych na średnie to była tragedia. Silnik dosłownie gasł, nie dało się ruszyć, a jak się ruszyło to przy każdej zmianie biegów szarpanie.
Zupełnie jakby na chwilę znikało paliwo z mieszanki. Wymieniałem dysze powietrzne i paliwowe, różne kombinacje i nic, niewielkie zmiany. Po założeniu nowego oryginalnego oblachowania bez otworów wszystko wróciło do normy oczywiście z gorszymi osiągami.

Doszedłem do wniosku, że odcięcie kryzy i zrobienie otworów powoduje gwałtowny spadek podciśnienia przy nawet delikatnym uchylaniu przepustnicy. Powoduje to chwilowe zaprzestanie zasysania paliwa zarówno z kanału jałowych obrotów jak i kanalika częściowego uchylenia przepustnicy. Zanim zacznie pracować główny rozpylacz to silnik potrafi zgasnąć.

Po założeniu nowego oryginalnego oblachowania bez otworów i z kryzą wszystko wróciło do normy oczywiście z gorszymi osiągami.

Cdn.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: poniedziałek, 30 października 2017, 15:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:47
Posty: 5462
Wiek: 46
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Grzebałem trochę. Hasło połksiężyc i jęzor w kierownicy. Zamiast otworów ktoś widać popracowal nad tym. Ja miałem gaznik od crossa więc nie było tych bolączek.

Wysłane z mojego GT-S7560 przy użyciu Tapatalka

_________________
"...wybuchamy, wybuchamy bo ja my ich nie wybuchniemy to one nas wybuchną..."
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: poniedziałek, 30 października 2017, 19:23 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 561
Wiek: 26
Lokalizacja: Siedlików
Osa napisał(a):
Hasło połksiężyc i jęzor w kierownicy
yyy nie rozumiem???

Z tłumikiem coś robiłeś?

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: poniedziałek, 30 października 2017, 21:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:47
Posty: 5462
Wiek: 46
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
To o przeróbce tej "kierownicy" wyczytałem, że ktoś to opracował. Niestety nie mogę znaleźć. Zamiast otworów wycinają półksiężyc. Poszukam po "Szajowozach".

_________________
"...wybuchamy, wybuchamy bo ja my ich nie wybuchniemy to one nas wybuchną..."
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: wtorek, 31 października 2017, 13:23 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 561
Wiek: 26
Lokalizacja: Siedlików
Rozumiem, nie trudź się, ja ten wątek odpuszczam i tak ;)

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: piątek, 3 listopada 2017, 22:35 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 561
Wiek: 26
Lokalizacja: Siedlików
Kolejna przeróbka - odchudzenie koła zamachowego.

Przeglądając internet zauważyłem że wszyscy redukują masę koła planując czoło pierścienia na kole zamachowym. Wiedząc, że moment bezwładności jest silnie zależny od promienia na którym znajduje się masa postanowiłem wytaczać materiał od wewnętrznej średnicy w kierunku zewnętrznej. Dokładniej mówiąc to zleciłem to tokarzowi.

Przeprowadziłem małe obliczenia i okazało się, że przy przy planowaniu czoła procentowy ubytek masy i idzie w parze z procentowym ubytkiem momentu bezwładności. Na wykresie obie linie są prostoliniowe i nakładają się na siebie.

Przy wytaczaniu sprawa wygląda ciekawiej.
Obrazek

Zleciłem wytoczenie 20mm materiału na promieniu ponieważ wtedy tracimy 47% masy a tylko 37% momentu bezwładności. Odwracając kota ogonem, moje odchudzone koło jest lżejsze od koła planowanego o tym samym momencie bezwładności.
A konkretnie to jest lżejsze ok....... 300g :lol: :lol: :lol: typowo po lotniczemu wyszło :lol: ale silnik jest żwawszy :D

Do tego zapłon elektroniczny z nanoplexem (oczywiście jest jeszcze czujnik położenia wału i cała wiązka z podciśnieniowym przełącznikiem map zapłonu) /zdjęcie poglądowe z internetu/

Obrazek

Typowo z mechaniki to weszły dodatkowe nowe kolumny na tył z VW gofa kombi a jak! 1,9tdi :lol: Mocna sprężyna i grube tłoczysko oraz możliwość zamocowania amortyzatorem u dołu.

górne mocowanie
Obrazek

maksymalne wychylenia
Obrazek

I to by było na tyle, doszliśmy do stanu obecnego. Kolejne prace i modernizacje w przeszłym roku jak dobrze pójdzie ;)

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: piątek, 3 listopada 2017, 22:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:47
Posty: 5462
Wiek: 46
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Jest MOC!

_________________
"...wybuchamy, wybuchamy bo ja my ich nie wybuchniemy to one nas wybuchną..."
Pozdrawiam Adam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: wtorek, 15 maja 2018, 18:51 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 marca 2014, 19:43
Posty: 1335
Wiek: 40
Lokalizacja: Sompolno
Podczepie się ;)
Ostatnio z bratem sporo dłubiemy przy projekcie sandandrally buggy.
Podwozie to vw garbus i trochę rur. A napęd to widlasta czwórka chłodzona powietrzem. Na chwilę obecną projekt wygląda tak
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Addriano1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: środa, 16 maja 2018, 21:49 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1355
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Po trzeciej wojnie będzie jak znalazł ;P
"Mad-rian - wojownicy szos" ;P

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: piątek, 18 maja 2018, 15:44 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 561
Wiek: 26
Lokalizacja: Siedlików
Fajna "żaba" :D
Od czego to V4? Fajny ma wentylator ;)

Z doświadczenia niestety muszę zauważyć że przy jego masie i silnikiem za osią i szosowych oponach z przodu będzie... Towarzyszu, a jak to skręca? To nie skręca, to jedzie prosto na Berlin !!! ;)

Króciutkie wahacze z przodu wróżą problemy :(

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: sobota, 19 maja 2018, 06:53 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 23 maja 2016, 19:57
Posty: 223
Wiek: 51
Lokalizacja: Miłoszewiec
Silnik od zaporozca 1198 ccm pojemności. Pokaż więcej fotek z bliska. Gaźnik i skrzynię. A przy okazji w Mławie na zlomie leży podobny buggy z silnikiem od malucha .

_________________
Dzień bez lotów to dzień stracony. Pozdrawiam Artur

fotki i filmiki: https://goo.gl/photos/d1k2YqcMfX5XMmj98


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: sobota, 19 maja 2018, 16:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 4517
Wiek: 40
Lokalizacja: Kraków
Adrian nie odpisuje pewnie jedzie do Mławy na złom :D

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: sobota, 19 maja 2018, 16:47 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 marca 2014, 19:43
Posty: 1335
Wiek: 40
Lokalizacja: Sompolno
Informuję wszem i wobec iż nigdzie nie jadę. Leżę i zdycham opanował mnie jakiś wirus.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

_________________
Addriano1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: sobota, 19 maja 2018, 19:25 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 08:00
Posty: 3327
Wiek: 68
Lokalizacja: Pabianice
Tylko nie mów, że filipiński...

_________________
Pozdrawiam
karol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ford 126p prawie Off-road/WRC ;)
PostNapisane: sobota, 19 maja 2018, 20:36 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 561
Wiek: 26
Lokalizacja: Siedlików
Kwachu przyjechał i trenują ;)
Czekamy na film... z jazdy... nie z treningu ;) i link do fotek z budowy.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

56,970,342 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL