RcClub.eu
https://rcclub.eu/

IŁ-2 Sturmovik
https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=55&t=8358
Strona 2 z 2

Autor:  mirolek [ poniedziałek, 2 lipca 2018, 08:58 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Niestety pogoda w niedzielę była kiepska i oblot został odłożony :-(
Model skończony i gotowy do lotu z silnikiem Os Max AX waży 1,47kg.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

ms

Autor:  mirolek [ piątek, 6 lipca 2018, 07:09 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

model został oblatany i lata jak po sznurku :D

https://youtu.be/RiqM4I8z2kA

.... troszkę się wcisnąłem ze swoim modelem w ten temat ale mam nadzieję zostanie mi to wybaczone a latający biały IŁ-2 zmotywuje autora wątku do dokończenia swojego projektu.

ms

Autor:  Meloow [ czwartek, 12 lipca 2018, 21:30 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Mirolek jakie masz SC

Autor:  mirolek [ piątek, 13 lipca 2018, 06:13 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Ustawiam zawsze do oblotu SC wg. zasady 1/3 -1/4 szerokości płata od natarcia a potem koryguje w zależności od zachowania modelu.
Sprawdziłem ił-a i ma SC w odległości ok 8,5 cm od natarcia.

ms

Autor:  Meloow [ piątek, 13 lipca 2018, 06:43 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

OK, dzięki

pytam bo wyczytałem że w tym modemu SC może być w granicach 8-11cm !!!

Autor:  mirolek [ piątek, 13 lipca 2018, 15:00 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Mam wyważenie raczej tylne co było widać gdy model pozbył się paliwa i lekko podnosił nos gdy szybował do lądowania.
.... dalej niż 9cm od natarcia już SC bym nie przesuwał.

ms

Autor:  mirolek [ piątek, 27 lipca 2018, 10:52 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Jak prace przy modelu?
kiedy oblot?

W moim modelu, zamaskowałem serwo "słusznych rozmiarów" figurką pilota który zajął miejsce w kabinie Ił-a :-)
Obrazek
ms

Autor:  Ellipsis [ piątek, 27 lipca 2018, 11:11 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Przy każdym ruchu serwa wybałusza oczy

Autor:  Rumcajs [ piątek, 27 lipca 2018, 11:35 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Ellipsis napisał(a):
Przy każdym ruchu serwa wybałusza oczy

..z wrażenia że coś go w doopę smyra :D

Autor:  Meloow [ czwartek, 25 lipca 2019, 23:38 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Kurde 4 lata model czekał na swoją kolej
Aktualnie schnie pomalowany. Liczę w w przyszłym tygodniu przeprowadzę ostatnie poprawki i ustawienia. No czas na oblot :)

Niestety niestety nie obeszło się bez problemów przy malowaniu. ObrazekObrazek

Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka

Autor:  mirolek [ piątek, 26 lipca 2019, 07:30 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

wygląda wojowniczo-dobrze mimo swojego wieku :D
Jaka waga do lotu?

ms

Autor:  Meloow [ piątek, 26 lipca 2019, 19:10 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Niestety waga to 1850g. :(. Farba trochę jej poszło, cyfrowe serwa z metalowymi trybami, podwozie i waga się zrobiła.

Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka

Autor:  mirolek [ sobota, 27 lipca 2019, 06:54 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Uuuuu, grubo poszło z tą wagą. Będzie trudny start z ręki, choć Ił ma bardzo szerokie i nośne skrzydło to jednak 1850g to dla niego już dużo.
Mój pierwszy ił po dwóch kolizjach i naprawach doszedł do wagi ok 1,75kg, odchodził z ręki ale tylko pod wiatr i widać było jak ciężko nabierał potem wysokości.

Na szczęście masz sterowany ogon i podwozie, można próbować "klasycznie z ziemi. Pewnie jak nabierze prędkości odejdzie i będzie startował "makietowo" bo oryginał tez nie był lekki i przy załadowaniu pełnego uzbrojenia nie było mu łatwo ;)

Jestem bardzo ciekaw jak przebiegnie oblot i jakie będą wrażenia z lotu.
Moim zdaniem te modele łatwo latają na pełnej przepustnicy ale przy małych prędkościach bywa różnie i trzeba się pilnować - powodzenia życzę i czekam na zdjęcia i film z oblotu.

Mirek

Autor:  mirolek [ poniedziałek, 5 sierpnia 2019, 11:00 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

dwa weekendy minęły i nic na temat oblotu ... ulotniony czy nadal czeka w hangarze?
ms

Autor:  Meloow [ poniedziałek, 5 sierpnia 2019, 11:01 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Cześć,

Niestety nadal czeka :(

Autor:  Meloow [ sobota, 17 sierpnia 2019, 20:47 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Cześć,
No dobra , oblot zaliczony poniżej kilka uwag, oraz opis oblotu :)
Niestety ostateczna waga modelu równe 2kg !!!!!
SC wyliczyłem programem i wyszło mi że prawidłowe SC jest 100 do 118mm od krawędzi.

Obrazek

Silnik ASP 4cm3. Silnik 4cm dedykowany jest do modeli max 2 do 2,5kg (no ale to chyba w przypadku trenerków, a nie warbirda)

Na lotnisku model pooglądany i pomacany przez kolegów , decyzja tankujemy palimy, czas na oblot albo poleci albo nie ;)

po odpaleniu ustawiłem model w osi pasa gaz na max ruszył , długi rozbieg model lekko pomyszkował ale w końcu poszedł w górę, wychylenia sterów były ustawione na 100% EXPO 80%. Pierwsze wrażenie nerwowy jak cholera, ogon za ciężki,ale nie poddaje się. Zaczynam trymować , widzimy że jest dużo lepiej. "dupka" już tak nie wisi. model zaczyna latać prawidłowo choć o precyzyjnym sterowaniu przepustnicą mogę zapomnieć, model lata na zakresie 50-100%. wygląda że jest ok. Pierwsze lądowanie na 3 razy a i tak nie trafiłem w pas. Po wylądowaniu wprowadziłem korekty wychyleń D/R oraz EXPO. Tankowanie i start. Drugi start z delikatnym wiatrem i start już nie był taki fajny , model praktycznie oderwał się od pasa na jego krawędzi :(.

Wspólnie ustaliliśmy że przy tej wadze 4cm do latanie na rzęsach. Jako że mam "wolny" silnik OS MAX FP 40 (6,5cm3) uznałem że Ił dostanie właśnie taki motor. Liczyłem że po wymianie silnika będę mógł pozbyć się trochę ołowiu (jest go prawie 100g), niestety okazało się że ASP 25 oraz OS MAX 40 ważą tyle samo ok 335g :). Po powrocie z lotniska wykonałem "przeszczep" zakończony sukcesem. być może jutro drugi oblot z nowym motorkiem.




Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  mirolek [ wtorek, 19 listopada 2019, 11:05 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Dawno tu nie zaglądałem - gratuluję oblotu :-)
Waga modelu przerażająca, faktycznie wymiana silnika i zwiększenie śmigła to jedyna słuszna droga ... ale 2kg ?
Nie wiem co tam u Ciebie tak waży, przecież podwozie i sterowany ogon nie powinny wygenerować takiej wagi :-(

Mój ił zaliczył kreta w X Bitwie o Wawel ale jest już naprawiony.
Kilka laminatowych łatek w kadłubie, klejenie skrzydła i statecznika poziomego, wzmocnienie laminatem lewego płata, odnowione malowanie .... same drobiazgi :-) waga po naprawie wzrosła do 1,58kg. Os -Max 25 AX daje sporo mocy i model startuje (startował) z ręki w każdych warunkach.
Po reaktywacji jeszcze nie leciał ale nie przewiduje większych problemów - po oblocie wrzucę filmik.

Twój model fajnie wygląda, na kołach i w kamuflażu jest taki "wojenno-tradycyjny" :-)
zauważyłem na zdjęciu pofalowanie górnej powierzchni skrzydła - czy nie odkleja się rdzeń?

....jeszcze jedno pytanie:
Cytuj:
Zaczynam trymować , widzimy że jest dużo lepiej. "dupka" już tak nie wisi.

Czy masz zachowaną oś profilu płata z osia SW?
Prawidłowo wyważony model nie powinien trzymać "dupki niżej" , ten objaw wskazuje na konieczną moim zdaniem korektę kąta zaklinowania. Może być tak, że model leciał na ujemnym kącie i dlatego miał długi rozbieg a przetrymowany nie mógł nabrać potem właściwej prędkości.

Mirek

Autor:  Meloow [ wtorek, 19 listopada 2019, 22:07 ]
Tytuł:  Re: IŁ-2 Sturmovik

Witaj,

Mirek co do wagi jutro zważę kadłub oraz skrzydła , to da obraz co wyszło ciężko.
Natomiast co pofalowania powierzchni to jest to problem folii po malowaniu.

W przyszłym sezonie pokombinuję z kątem zaklinowania, choć aktualnie z nowym motorkiem model lata bardzo poprawnie na mniej niż połowie gazu.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/