Teraz jest wtorek, 16 października 2018, 20:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: F3P Dina
PostNapisane: sobota, 1 grudnia 2012, 04:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29
Posty: 5574
Wiek: 41
Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
Przedstawiam moj nowy model do latania precyzyjnego - Dina V2
Projekt Andy Whitehead.
Malowanie Gary Holland.
Budowa idzie baaaardzo powoli, niestety nie mam wprawy w budowaniu tego typu modeli - jest to w zasadzie moj pierwszy....
Dodatkowo budowe utrudnia chroniczny brak miejsca :/ - ale jakos sie to buja wiec licze, ze na rzyszla niedziele bedzie skonczone :)
Załącznik:
Dina2.jpg
Dina2.jpg [ 613.39 KiB | Przeglądane 7152 razy ]


Załącznik:
Dina3.jpg
Dina3.jpg [ 1.04 MiB | Przeglądane 7152 razy ]


Załącznik:
Dina1.jpg
Dina1.jpg [ 792.58 KiB | Przeglądane 7152 razy ]


Waga tego co na zdjeciach to 37-38g
Model z aerodepronu frezowany w technologii MTF.
Wzmocnienia weglowe od dolu juz gotowe, zawiasy na lotkach - brak podwozia.
Przewidywane wyposazenie:

AXI 2203/52
Plush 6A (odchudzany)
d47 x2 na ogonie
chyba jr 318 na lotkach
jeti 4ch
lipo 180mAh
Mam zamiar :roll: ..... zmiescic sie w wadze 110g gotowy do lotu
A jak wyjdzie - zobaczymy :)

_________________
Pozdrawiam Robert vel mammuth .
Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem.
Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc

jesli pomoglem - to kliknij >>> POMOGL <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: sobota, 1 grudnia 2012, 11:23 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 grudnia 2010, 21:21
Posty: 1688
Wiek: 52
Lokalizacja: COLNE Lancashire U.K.
Szkoda, że nie w dziale Konkurs Zima 2012/2013 ;) .

Jak robi się i z czego zawiasy w tego typu modelach ?

_________________
Pozdrawiam Jarek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: sobota, 1 grudnia 2012, 12:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29
Posty: 5574
Wiek: 41
Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
Ani nie wycialem, ani nie pomalowalem - to w sumie KIT jest ;)
Frezowanie MTF jest mozliwe tylko na CNC - z reki to nie ma szans .

Zawiasy z tasmy smoprzylepnej - Blenderm 12.5mm
mozna tez z dyskietki robic, albo na UHU Por,

Skrzydlo jest oklejone dookola plaskownikiem wewglowym - 3x 0.13mm - lotki sa wzmacniane pretem weglowym 1mm
W sumie powinienem byl dac 0.8mm :/

_________________
Pozdrawiam Robert vel mammuth .
Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem.
Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc

jesli pomoglem - to kliknij >>> POMOGL <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: wtorek, 11 grudnia 2012, 20:20 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 6 marca 2012, 18:41
Posty: 6100
Wiek: 69
Lokalizacja: Warszawa
Frezowanie MTF jest mozliwe tylko na CNC - z reki to nie ma szans
Wyjaśnij proszę na czym polega ta technologia.
Nie mogę znaleźć wyjaśnienia w G-le.
Czy te przezroczyste to puste w środku, czy jednostronne, a może sklejka dwóch połówek?

_________________
Pozdrawiam Stefan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: wtorek, 11 grudnia 2012, 22:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29
Posty: 5574
Wiek: 41
Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
aerodepron, frezowanie jednostronne.
MTF to ermm.
milled to f..k - na polskie frezowane do zaje....erm... chania.
Nie mierzylem ile zostaje depronu po frezowaniu ale oceniam na sporo mniej niz 0.5mm - nie moge sie dostac suwmiarka aby nie popsuc :p
mysle, ze wychodzi to nawet lzej niz przy oklejaniu mylarem - generalnie przez to co zostalo to widac na wylot i mozna dmuchac prawie ze ;)
proby recznego frezowania byly ale wystarczy lekko nacisnac maszyne i frez pojdzie na wylot - widzialem kilka modeli recznie frezowanych i zaden nie mial idealnie rownej powierzchni - widac linie i falowanie.
Ps. Model skonczony i oblatany - jednak boje sie nim latac poki co :/
delikatne to takie .....
Zmieniam silniczek bo gad jest zbyt ciezki - wiec axi 2203/52 wylatuje razem z plush 6A i wstawiam jakis wynalazek 15g juz z regulatorem !! od dualskiego - da mi to 10g oszczednosci - czyli blisko 10% - kolejne testy beda jak sie hale uda zamowic :)

_________________
Pozdrawiam Robert vel mammuth .
Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem.
Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc

jesli pomoglem - to kliknij >>> POMOGL <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: wtorek, 11 grudnia 2012, 22:44 
Offline
modelarz

Dołączył(a): czwartek, 25 marca 2010, 20:45
Posty: 890
Wiek: 23
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
To prześwitujące na skrzydłach i kadłubie to właśnie frezowane elementy.
Frezując takie "coś" obniżamy wagę modelu przy zachowaniu sztywności.
Grubość depronu na miejscu frezowanym to o ile się nie mylę 1mm a pozostałe 3mm.

EDIT: No tak, strony nie odświeżyłem a mamucik odpisał :)

_________________
Pozdrawiam,
Maciej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 12:57 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 14:14
Posty: 301
Wiek: 31
Lokalizacja: Daytona Beach, Fl
Malker napisał(a):
To prześwitujące na skrzydłach i kadłubie to właśnie frezowane elementy.
Frezując takie "coś" obniżamy wagę modelu przy zachowaniu sztywności.
Grubość depronu na miejscu frezowanym to o ile się nie mylę 1mm a pozostałe 3mm.

EDIT: No tak, strony nie odświeżyłem a mamucik odpisał :)


Ty to lubisz robić sobie miliony postów, gdzie nie jesteś do końca pewny, o ile się nie mylisz itd na różnych forach.
Mammuth ma rację- grubości są poniżej 0,5mm, ale czy lżej niż mylar? Trzeba to sprawdzić :) Robiłem 2 wersje jednego modelu- frezowana bardzo głęboko, ale nie aż tak głęboko i mylarową i różnica była spora. Tak naprawdę 2 zewnętrzne warstwy o grubości ok. 0,5mm (zależy indywidualnie od każdej płyty) mają koło 70% masy całej grubości. Nie wiem czy sie precyzyjnie wysłowiłem...

_________________
"A bad day at the flying field is better than a good day at work.
Work is for people who don't know how to fly..."
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 16:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29
Posty: 5574
Wiek: 41
Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
Juz dobra chlopaki - nie ma sensu brac sie za lby ;)

jesli chodzi o mylar to nie on jest problemem - a klej :/
Kolejny problem to klejenie mylaru LOL
marszczy sie toto, latwo cos schrzanic - jednak na pewno latwiej nie majac maszyny zrobic sobie wycinanke i zakleic mylarem - niz frezowac recznie ;)
Dodam, ze modele tego typu tak naprawde nie daja zadnej przewagi w programie dla poczatkujacych "C" - minimalna w programie "B" - ale sa praktycznie niezbedne do programu "A" - Dine mam tylko dlatego, ze kumpel mial jeden zbedny/zapasowy - a teraz mam model na wystawce .....
Na zachete - filmik z programu "A"
http://www.youtube.com/watch?v=rSsKg7z- ... e=youtu.be
Program A i B ostatnio polecial moj znajomy Gary - znanym z forum modelem Gym Star i swiadek naoczny zeznal ze na poziomie zawodniczym ;)

_________________
Pozdrawiam Robert vel mammuth .
Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem.
Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc

jesli pomoglem - to kliknij >>> POMOGL <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 17:21 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 6 marca 2012, 18:41
Posty: 6100
Wiek: 69
Lokalizacja: Warszawa
mammuth napisał(a):
aerodepron, frezowanie jednostronne.

Dziękuję.
Gładki dół czy góra skrzydła?

_________________
Pozdrawiam Stefan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 17:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29
Posty: 5574
Wiek: 41
Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
Gora jest gladka (mozna dac fantazyjne malowanie ;) )

_________________
Pozdrawiam Robert vel mammuth .
Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem.
Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc

jesli pomoglem - to kliknij >>> POMOGL <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 17:30 
Offline
modelarz

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 19:06
Posty: 939
Nie można, bo masa wzrośnie. Dlatego masz pokolorowane tylko końcówki :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 17:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29
Posty: 5574
Wiek: 41
Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
Mam malowanie na jakies 20cm od krawedzi :P
ten 1 gram ekstra mnie nie zbawi ;)
Ale faktycznie jak pisze Ladziu - tu sie nie walczy o kazdy gram - tylko o kazda 1/10 grama .......
zamiast smigla 5 gram za 4 pln - uzywa sie smigla weglowego za 75 pln o wadze 2.5g ;)
Powiem jeszcze raz - ma to sens tylko przy lataniu programu A - inne to przerost formy nad trescia ;)

_________________
Pozdrawiam Robert vel mammuth .
Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem.
Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc

jesli pomoglem - to kliknij >>> POMOGL <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 18:01 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 14:14
Posty: 301
Wiek: 31
Lokalizacja: Daytona Beach, Fl
Sama niska masa nie do końca jest przerostem formy nad treścią. Daje więcej czasu na myślenie podczas kręcenia programu.
Ale jeśli ktoś nie ma czasu i pieniędzy, żeby pakować w dobry sprzęt to minimum to właśnie to śmigło węglowe. I nie chodzi tutaj tylko o masę, a bardziej o dostosowanie do warunków lotu. Śmigła typu GWS 8x4,3 mają za duży skok do F3p, śmigła węglowe np Glavaka mają skoki poniżej 3". Przez co można dać śmigło 9x3, które bardziej zwolni model niż niska masa. Kiedyś juz pisałem, że wolałbym polecieć modelem 120g z dobrym śmigłem niż takim samym modelem 100g ze zwykłym GWSem.

_________________
"A bad day at the flying field is better than a good day at work.
Work is for people who don't know how to fly..."
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 18:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29
Posty: 5574
Wiek: 41
Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
Wszystko ok - tylko wracamy znowu do tematu pod tytulem program oraz .... umiejetnosci.
Connor rok temu latal modelem Silent Angel i wygrywal w UK jak leci - bez Glavaka, bez weglowych smigiel - teraz lata disneyem z Glavakiem, z odpowiednim smiglem i tez wygrywa - mowi ze lata mu sie lepiej :D
Oczywiscie ze jest latwiej, jak model jest lekki - ale nie jest to konieczna koniecznosc i jedyna mozliwa droga - na zasadzie ze: bez tego sie nie da.
Dla kogos jak ja kto ma tendencje do kraszowania modeli - zakup takiego smigla mija sie z celem - lepiej kupic lepsze serwo (taki sam koszt)
Kwestia zbalansowania mozliwosci finansowych i umiejetnosci latania, a na samym koncu wszystko sie sumuje i kazda zbedna kropla kleju da sie odczuc - moja ambicja jest dojsc kiedys do takiego poziomu latania, ze te zbedna krople kleju bede w stanie wylapac :D
PS, Andy latal na swoim nowym kontrarotacyjnym Glavaku - to cudo to dopiero hamuje model w locie ku ziemi ....... :szok:

_________________
Pozdrawiam Robert vel mammuth .
Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem.
Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc

jesli pomoglem - to kliknij >>> POMOGL <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 18:30 
Offline
modelarz

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 19:06
Posty: 939
Jak ktoś ma tendencję do kreszowania modeli, to nie powinien startować. Niestety, jak w każdym wyczynowym sporcie, i tu trwa wyścig zbrojeń.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 18:40 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 6 marca 2012, 18:41
Posty: 6100
Wiek: 69
Lokalizacja: Warszawa
No to mi wychodzi, że przy tak wolnym lataniu sprawdziło by się śmigło wielołopatkowe o wąskich odpowiednio ukształtowanych łopatkach.

_________________
Pozdrawiam Stefan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: środa, 12 grudnia 2012, 18:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29
Posty: 5574
Wiek: 41
Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
oj tam oj tam - rowno uprawnienie jest - lamy jak ja tez sa dopuszczane i jest niezla zabawa przynajmniej :P
Program C jest dla lam wlasnie (nie oszukujmy sie) program B jest mozliwy do opanowania sezon pozniiej.
Wyczynowy jest tylko A - jestem na prawie kazdych zawodach halowych od 3 lat w UK - widze postepy kilku co zaczynali wtedy latac i jak sie rozwijaja - a jeden wystep w zawodach nauczyc moze wiecej niz kilkanascie godzin samotnie na hali :P
Wszystko zalezy tez od towarzystwa na zawodach - reakcja na moje "wyglupy" byla taka, ze kazdy pomogl i z modelem i radio ustawic i dawal wskazowki i dopingowal - jeden z moich najlepszych dni w lataniu !
PS - nie latalem Dina - tylko takim smiesznym projektem z EPP - niestety sie nie nadaje za cholere jasna - wiec przesiadam sie na depron - moze dostane jakas dziesiatke za najwieksza ilosc konfetti w powietrzu :D

_________________
Pozdrawiam Robert vel mammuth .
Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem.
Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc

jesli pomoglem - to kliknij >>> POMOGL <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: piątek, 14 grudnia 2012, 10:31 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 9 grudnia 2012, 14:38
Posty: 13
Wiek: 61
Lokalizacja: Łódź
A ja mam pytanko : gdzie można nabyć takie lekkie cudeńka ze śmigłem włącznie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: piątek, 14 grudnia 2012, 10:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:29
Posty: 5574
Wiek: 41
Lokalizacja: Huddersfield - taka dziura w UK :P
esceta napisał(a):
A ja mam pytanko : gdzie można nabyć takie lekkie cudeńka ze śmigłem włącznie ?

silnik (nie kontrarotacyjny) 12g Glavak
http://www.f3p-online.com/c-1421250/glavak/
kontrarotacyjny obecnie tylko na zamowienie mailowe.
smigla
http://www.f3p-online.com/c-1426760/glavak/
Sa jeszcze inne propozycje, ale w UK to jest to co uzywaja - wiec na zywo nic innego nie widzialem.

Maly update przy okazji:
Dina dostala nowy silniczek - ten http://www.kingslynnmodelshop.co.uk/p52 ... pping_feed
Wymienilem wszystkie pull pull oraz popychacze na lotkach, a takze wymienilem podwozie na mikro rurki weglowe.
Waga gotowego do lotu - 94.6g - z pakietem 180mAh
Model wisi na circa 60% gazu - przy smigle 7x3.5 GWS
Bede testowal jeszcze 8x3 i jak mi kolega pozyczy LOL to 9x2 Glavaka
wstawie jakies zdjecie pozniej.

_________________
Pozdrawiam Robert vel mammuth .
Wiele osob znajacych mnie tylko z "netu" podejrzewa, ze jestem aroganckim chamem.
Wszystko zmienia sie jak juz mnie poznaja osobiscie ...... maja pewnosc

jesli pomoglem - to kliknij >>> POMOGL <<<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: F3P Dina
PostNapisane: piątek, 14 grudnia 2012, 11:15 
Offline
modelarz

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 19:06
Posty: 939
mammuth napisał(a):
kontrarotacyjny

Przeciwbieżny, Ty... Ty... Angliku! ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

60,577,499 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL