RcClub.eu https://rcclub.eu/ |
|
yak 54 K.Halicki https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=19&t=1261 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Krzysiek3D [ niedziela, 28 listopada 2010, 19:51 ] |
Tytuł: | yak 54 K.Halicki |
Witam ! Widzę że na forum pojawia się coraz więcej Yaków mojego autorstwa - co oczywiście niezmiennie mnie cieszy. Postanowiłem zatem utworzyć wątek zawierający parę pomocnych zdjęć oraz plany modelu ( w optymalnej wersji, czyli takiej która jest pozbawiona błędów pierwowzoru który często pojawia się na forum ale jeszcze w nie najbardziej zawodniczej wersji ). Podstawowe informacje o modelu : -rozpiętość 80cm, -depron 3mm, -zastrzały skrzydeł : pręt węglowy 1.5mm, -podwozie 1.5 lub 2.0m, -dźwignie cięte cnc ze sklejki 1.5mm wysokości 15mm, -koła GWS piankowe 25mm lub piankowe 30x7mm, -popychacze lotek : pręt 1,5mm, -popychacze SW i SW : pręt 1mm, -kratownica ogona : pręt 1.0mm, -zawiasy są wykonane z pasków taśmy szklanej 20x7mm ( po 4 paski od góry i od dołu na ruchomy element ). Plany PDF do wydruku A0 wyglądają tak : I znajdują się tutaj : http://hwao.vot.pl/kris/Yak-54_standard.pdf Plany należy wydrukować na papierze A0 tak aby podziałka znajdująca się na planach się zgadzała ( podziałka z odstępami co 1cm ). Zdjęcia wzmocnień modelu ( bez kratownicy od spodu ) : Oraz przykłady gotowego modelu : Przykładowe filmy : Yak V3 ( z wiadomych względów jest to troszkę nowszy model niż ten z planów tutaj udostępnianych ) : http://www.youtube.com/watch?v=zLwgdqkF2to Model w wersji takiej jak z zamieszczonych planów : http://www.youtube.com/watch?v=_Zonyk3DyUw Do klejenia modelu ( epp i depron ) używam UHU poor a do klejenia węgla itp CA styro + przyśpieszacz / żywica 5min z mikrobalonem. Miłego składania i udanego sezonu halowego . |
Autor: | Malker [ niedziela, 5 grudnia 2010, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Cisza na forum więc trzeba trochę rozruszac towarzystwo Powycinałem Yaczka i postanowiłem ten model pomalować. Niestety tylko na skrzydło starczyło farby, jutro pojadę kupic i dół Może to piękne nie jest ale mi się podoba |
Autor: | baczek [ niedziela, 26 grudnia 2010, 15:46 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Zrobiłem oto takie coś celem było nauczenie się łączenia części w 3D i tak to wygląda : Załącznik: halicki 3D.JPG [ 28.39 KiB | Przeglądane 20212 razy ] Zastanawiam się jedynie nad jedną częścią a dokładniej : Załącznik: Jak ma to wyglądać ? Mógł byś dać zdjęcie jak wygląda to w twoim modelu ? A tu inne rzuty modelu: Załącznik: halicki2.JPG [ 27.76 KiB | Przeglądane 20212 razy ] Załącznik: halicki3.JPG [ 25.04 KiB | Przeglądane 20212 razy ] |
Autor: | Krzysiek3D [ niedziela, 26 grudnia 2010, 16:10 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Masz to zamontowane do góry nogami . Obróć podłużnicę tak aby szerszymi końcami była do góry a następnie ustaw tak aby koniec dolnego końca pokrył się osią steru wysokości. Heh, jak to mówią "szewc bez butów chodzi" tak więc nie zrobię Ci zdjęć jak to wygląda w modelu. Denerwuje mnie to bo czasem chciałbym wrzucić zdjęcia np. montażu wyposażenia aby pomóc innym ( kiedyś takie zdjęcia były ale serwery popadały a ja nie mam na ich już na dysku ) ale tak to czasem bywa. |
Autor: | baczek [ niedziela, 26 grudnia 2010, 16:36 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
a co do tych elementów które leżą wolne 1. nie wiem do czego to jest i gdzie ma się znajdować. 2. w jakiej odległości ma być od środka kadłuba ? i czy jest to konieczne ? rozumiem że ma być wsunięte od strony natarcia równolegle względem kadłuba Załącznik: halicki.JPG [ 27.87 KiB | Przeglądane 20202 razy ] |
Autor: | Krzysiek3D [ niedziela, 26 grudnia 2010, 17:19 ] | ||
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki | ||
Element nr. 1 dajesz pod skrzydła równolegle do kadłuba. Element nr. 2 jak na zdjęciu. ps. w czym to składasz ?
|
Autor: | baczek [ niedziela, 26 grudnia 2010, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
w jakże słynnym turbocadzie kurde a co do 1 to dalej nie wiem jak to ma być :/ |
Autor: | Krzysiek3D [ niedziela, 26 grudnia 2010, 17:25 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Tak jak zrobił to Paweł ( pozwolę sobie posłużyć się jego zdjęciem ): |
Autor: | kecaj [ czwartek, 7 lutego 2013, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Witam. Jestem w trakcie budowy tego właśnie modelu i mam małe pytanko odnośnie położenia środka ciężkości. Czy można przyjąć (tak jak w większości modeli w układzie klasycznym),że jest to 1/3 cięciwy od krawędzi natarcia? |
Autor: | kecaj [ wtorek, 14 stycznia 2014, 07:31 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Będziesz Pan zadowolony Napisz po oblocie, czy kadłub z tymi paskami wzmacniającymi jest wystarczająco sztywny (w swoim zrobiłem to pręcikami). Ze swojej strony mogę tylko podpowiedzieć, abyś dał zawias taśmowy na całej długości lotek i sterów. Mile widziany filmik. |
Autor: | matrik123 [ czwartek, 16 stycznia 2014, 23:49 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Wyposażenie: Silniki Turnigy TR 2204-14T Regulator TURNIGY PLUSH 10A 3x lipol 2s 500 mah (samoróbka z dwóch 3 celowych) serwo 9g na lotki 2x serwo 5g na SK SW śmigło 8x4 EP (miało być 8x4 gws, ale ktoś w sklepie się pomylił..) Waga około 165g Film: http://www.youtube.com/watch?v=EBDHzsiH45Q Straty: -wyłamana wręga silnika -odklejone zastrzały skrzydła - złamana jedna goleń podwozia (pręt węglowy 1,5mm) Wnioski: Przerobić "podwozie", nie wlatywać za głowę/nad głowę, wkleić generatory/hamulce (te na skrzydła) i uodparniać się psychicznie na odległość do ścian. Tragedii nie ma, myślałem, że będzie gorzej ;] Mam nadzieje, że zdarzę do następnej środy (możliwy dostęp do hali) Panie Jacku, jak widać wyżej, nie nalatałem się nim jeszcze, ale podejrzewam, że po ostatnim "lądowaniu" z pręcikami na ogonie, straty były by większe... |
Autor: | Osa [ piątek, 17 stycznia 2014, 08:23 ] |
Tytuł: | |
Wnioski: zbudować to samo z Epp 5 mm. Wysłane z mojego GT-S7560 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | kecaj [ piątek, 17 stycznia 2014, 14:39 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Widzę, że masz ten sam problem co ja - za małą salę do posiadanych umiejętności Ale na poważnie - moje pierwsze loty wyglądały jeszcze gorzej ; pierwsza kraksa to spotkanie ze ścianą i cały przód do wymiany oraz popękana pozioma część kadłuba zaraz za lotkami. Dlatego w następnych modelach sam przód robiłem z pianki EPP 5 mm. (EPP jest mniej krucha od depronu i bardziej sprężysta). Tak jak pisał Osa - na początek można zrobić cały model z EPP. Co do pręcików na ogonie, to absolutnie niczego Ci nie narzucam, byłem tylko ciekaw, czy paski można zastosować z podobnym skutkiem. I na koniec - daruj sobie tego Pana |
Autor: | matrik123 [ piątek, 17 stycznia 2014, 15:26 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Rozważam ten model z epp, ale zanim coś takiego popełnię postanowiłem zrobić halówkę z tego co mam. Wiem, że nie jest to odpowiednia droga, ale byłem uparty i teraz będę trenował tym co mam ;] Jacku (wiem, że na forum wszyscy są kolegami, ale czasami trudno się przełamać ) nie odebrałem tego jako "narzucanie" ;] Na logikę, na początek depron na wzmocnienie ogona (minus to waga w porównaniu z kratownicą węglową). Jeśli już nie walimy co chwilę o glebę to kratownica węglowa. Jeśli pisze głupoty proszę mnie poprawić |
Autor: | mammuth [ piątek, 17 stycznia 2014, 15:41 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Daruj sobie depron - to podstawowa rada szybciej sie nauczysz latac epp - mozesz walic w co tylko chcesz I latac dalej - deprona bedziesz tylko naprawiac . przy ograniczonym dostepie do hali kazda sekunda w powietrzu sie liczy . |
Autor: | matrik123 [ niedziela, 2 marca 2014, 14:22 ] |
Tytuł: | Re: yak 54 K.Halicki |
Model troszkę zmodyfikowany/wzmocniony (szczegóły opiszę za kilka dni) http://www.youtube.com/watch?v=X3Ppsmrr6NA#t=41 Lot wcześniej (około 20 minut wcześniej) model na 3/4 gazu nie dawał rady nawet utrzymywać się w miejscu i leciał na "wstecznym" Nagranie wysoką jakością nie grzeszy, za co przepraszam, ale nic innego do nagrywania nie mam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |