RcClub.eu https://rcclub.eu/ |
|
Zlin z-37 cmelak https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=17&t=9838 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | Osa [ poniedziałek, 18 grudnia 2017, 17:30 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Ciekawe czy nasz zwykły silnik BLDC nie mógłby spełnić roli hamulca. Przecież regulatory mają funkcję hamowania śmigła. |
Autor: | japim [ poniedziałek, 18 grudnia 2017, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Mógłby. Ale aby uzyskac taki sam efekt co siła tarcia to rozmiar pewnie musialby byc dużo większy a to wiaze sie z dużą masą. |
Autor: | robloz [ poniedziałek, 18 grudnia 2017, 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
A może hamulec założyć na tylne koło. Hamulec właściwie bylby tylko używany przed startem. |
Autor: | Stema [ poniedziałek, 18 grudnia 2017, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Większe koło(a) to większy efekt hamowania. Tylne koło model by wlókł jak płozę. |
Autor: | robloz [ czwartek, 21 grudnia 2017, 14:23 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Przymiarka wyposażenia (podłoga trochę niżej) Załącznik: Załącznik: Pilot chyba zadowolony? Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | wojcio69 [ czwartek, 21 grudnia 2017, 18:32 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Robert! Ty sadysto To może jeszcze podświetlane zegary z ruchomymi wskazówkami? No i pilot też kinetyczny i żeby mrugał oczami |
Autor: | adamkkr [ czwartek, 21 grudnia 2017, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Wnętrze jedno z ładniejszych jakie kiedykolwiek widziałem ! Na początku myślałem, że wstawiłeś fotki wnętrza prawdziwego samolotu na których się będziesz wzorował:D Szok szok i jeszcze raz szok !!! Pozdrawiam Adam |
Autor: | JarekF [ piątek, 22 grudnia 2017, 09:23 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
adamkkr napisał(a): Wnętrze jedno z ładniejszych jakie kiedykolwiek widziałem ! Na początku myślałem, że wstawiłeś fotki wnętrza prawdziwego samolotu na których się będziesz wzorował:D Szok szok i jeszcze raz szok !!! Pozdrawiam Adam Bez przesady. Tak powinno wyglądać prawdziwe modelarstwo. Co nie umniejsza faktowi, że model budujesz "pierwsza klasa". Tutaj na forum trochę odzwyczailiśmy się od takich widoków, bo w tekstach tylko druk 3D, CNC, wolność słowa i inne pierdoły. To forum przestaje być modelarskie. |
Autor: | Artu [ piątek, 22 grudnia 2017, 09:44 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
JarekF napisał(a): ...To forum przestaje być modelarskie. Czekamy na relacje z budowy Twoich modeli konstrukcyjnych |
Autor: | JarekF [ piątek, 22 grudnia 2017, 10:51 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Artu napisał(a): JarekF napisał(a): ...To forum przestaje być modelarskie. Czekamy na relacje z budowy Twoich modeli konstrukcyjnych Najpierw zacznij od siebie. Następnie oceniaj innych. Ja mam kilka projektów, które kontynuuje, relacje na innych forach tematycznych. Artur nie czepiaj się, bo sam dobrze widzisz co się dzieje z tym forum. Nie ma relacji i ludzie odeszli. Nie ma co rozwijać zbędnego tematu i zaśmiecać Robertowi jedną z niewielu relacji z budowy pięknego modelu. |
Autor: | robloz [ piątek, 22 grudnia 2017, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Cytuj: Wnętrze jedno z ładniejszych jakie kiedykolwiek widziałem ! Ja też , ale może być. Skrzydła pokryte częściowo balsą. Załącznik: W części spływowej jest trochę zabawy, gdyż Cmelak ma specyficzne (szczelinowe) klapy. Załącznik: Po wklejeniu wsporników zawiasów i dodatkowych skrzeli, można, po wzmocnieniu krawędzi tkaniną dokończyć oklejanie. Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | Osa [ piątek, 22 grudnia 2017, 16:17 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Fajnie sobie dłubiesz... miło się patrzy. |
Autor: | JarekF [ piątek, 22 grudnia 2017, 19:39 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Robert w temacie hamulców chciałbym podpowiedzieć pewne rozwiązanie, które widziałem kiedyś w jakichś hamulcach modelarskich będących w sprzedaży. Jeżeli masz dostęp do tokarki to wykonanie takich hamulców jest już proste. Elementem ciernym jest gumowy O-ring wpasowany pomiędzy dwa bębny rozprężany sprężonym powietrzem. Sorki za rysunek, ale grafik komputerowy ze mnie żaden. Tak szybko nabazgrałem ręcznie rysunek pokazujący zasadę działania. Zaletą tego rozwiązania jest prostota i lekkość co w modelu latającym ma znaczenie. Sprężone powietrze, tak jak koledzy wcześniej podpowiadali może pochodzić z butli pompowanej pompką na ziemi. Mam nadzieję, że coś dostrzeżesz na tym rysunku, a jeżeli jeszcze wdrożysz to w życie będzie mi jeszcze przyjemniej. Załącznik: img041.jpg [ 71.91 KiB | Przeglądane 9309 razy ] |
Autor: | robloz [ piątek, 22 grudnia 2017, 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Ciekawe..., tym bardziej że zbiornik na powietrze będzie do oprysku. |
Autor: | robloz [ niedziela, 31 grudnia 2017, 14:54 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Oklejone zostały skrzydła. zostały jeszcze kawałki, ale to dopiero po wykonaniu mocowań podwozia i napędu klap. Załącznik: wycięte zawiasy klap Załącznik: Przymiarka całości, ciężko zrobić fotkę ( trochę za duży model ) Załącznik: Waga na dizsiaj 2700g. |
Autor: | robloz [ piątek, 5 stycznia 2018, 13:57 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Zlinek dostał laminatową "mordkę" Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | kesto [ piątek, 5 stycznia 2018, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Mam wrażenie, że ona taka jakaś przydługa. |
Autor: | robloz [ piątek, 5 stycznia 2018, 18:18 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Z jednej strony fotka trochę zniekształca, a po drugie to tylko przymiarka (po zdjęciu z kopyta). |
Autor: | Stema [ piątek, 5 stycznia 2018, 18:30 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Krzysztof ma niewątpliwie rację, ale "mordkę" zapewne dopasujesz. W dodatku odnoszę wrażenie, że Twoje modele (Twój kunszt) osiągają coraz wyższy poziom. Brawo. Tak krok "po kroczku" jak to określa nasz kolega modelarz Dawid Kubacki, która wygrał dzisiaj kwalifikacje do jutrzejszego konkursu TCS. Załącznik: |
Autor: | robloz [ piątek, 5 stycznia 2018, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Macie bez wątpienia rację, ale tak jak pisałem jest to tylko przymiarka i po której wyszło, że popełniłem błąd robiąc kopyto. Teraz niezbędna poprawka maski. Zalaminowanie ubytków i wzmocnienie części która będzie otwierana. Załącznik:
|
Autor: | robloz [ środa, 24 stycznia 2018, 08:48 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Trwają prace przy masce, a także "wojuję" przy skrzydłach z ustawieniami klap i lotek, fotki póżniej. Teraz maska Załącznik: Dostęp do silnika jak w oryginale Załącznik: Załącznik: Trzeba jeszcze dorobić otwory wentylacyjne, żaluzje z przodu i wykończyć powierzchnie. |
Autor: | robloz [ środa, 14 lutego 2018, 13:58 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Wspomniane wcześniej żaluzje silnika Załącznik: 53.jpg [ 56.69 KiB | Przeglądane 11949 razy ] Załącznik:
|
Autor: | robloz [ poniedziałek, 5 marca 2018, 18:20 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Tylne podwozie, oczywiście amortyzowane. Napęd linkowy sprzęgnięty ze sterem kierunku. Załącznik: Załącznik: Trwa oklejanie statecznika poziomego. W międzyczasie powstała taka maszynka, za pomocą której okrągła 2mm. listewka zmienia się w półwałek. Załącznik: 59.jpg [ 41.58 KiB | Przeglądane 11876 razy ] Będą one "udawać" listwy wzmacniające poszycie. Tu na klapce steru wysokości. Załącznik: zmontowany statecznik poziomy. Załącznik:
|
Autor: | robloz [ poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 15:59 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Jeden boczek pokryty koveralem. Nabiera kształtu. Załącznik: trwają też prace nad urządzeniem do zrzutu i oprysku w dolnej części kadłuba Wewnątrz kadłuba laminatowa rura o poj. ok. 1l. Załącznik:
|
Autor: | robloz [ poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Może ktoś wie jak się oblicza powierzchnię nośną modelu znając skalę i pow. oryginału? Np: skala 1:5.3, a pow org. 23.8m2 Chciałem sprawdzić wyliczenia Cmelaka, bo coś mi się nie zgadza. |
Autor: | Rumcajs [ poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Powinno Ci wyjść 4,490566037735849m2 (23,8m2 : 5,3) |
Autor: | wojcio69 [ poniedziałek, 16 kwietnia 2018, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Japierdziu ponad 4m2 Czyli jedno skrzydło ma gabarty 2m długie i metr szerokie Mój Jantar przy rozpiętości 3,6m będzie miał niecały 1m2 powierzchni nośnej Licząc max. cięciwę skrzydła 0,5m i rozpiętość 2,3m (całkowitą) wychodzi aż 1,15m2 (biorąc pod uwagę, że cięciwa skrzydła na całej jego długości jest taka sama, a wiemy że nie jest). |
Autor: | Artu [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 05:54 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Rumcajs napisał(a): Powinno Ci wyjść 4,490566037735849m2 (23,8m2 : 5,3) Chyba nie koniecznie, bo trzeba by było uwzględnić jeszcze masę RTF oryginał vs model |
Autor: | robloz [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 07:10 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Już się dowiedziałem, powierzchnię dzieli się przez skalę do kwadratu. skala 1:5.3 23.8m2:28.09=0.847m2 |
Autor: | Stema [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 08:48 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Robert, jakie w końcu wybrałeś rozwiązanie "wydmuchiwania" oprysku? |
Autor: | Rumcajs [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 08:49 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Ups, ale wtopa.. Przecież pytałeś o powierzchnię w skali (czyli dwóch wymiarów)- faktycznie dałem ciała .. Na przyszłość moje odpowiedzi pisane po 21 proszę ignorować |
Autor: | robloz [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 10:18 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Stefan, będzie tylko zrzut wody czy czegoś podobnego. Ta wersja też to robiła więc będzie ok. Może kiedyś przerobię. |
Autor: | Stema [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 10:53 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Też dobrze, z tym że woda jest ciężka. |
Autor: | Ellipsis [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 12:23 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Po użyciu ciężkiej wody (HDO lub D2O) może być ciekawie |
Autor: | JarekF [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 13:11 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Gumkę na amortyzatorze tylnego podwozia chyba pozyskałeś z osłony linki hamulca rowerowego . Tak mi coś przypomina. |
Autor: | robloz [ wtorek, 17 kwietnia 2018, 19:08 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Cytuj: Też dobrze, z tym że woda jest ciężka Pewnie będzie coś innego ,ale to się wymyśli póżniej. Jurek, dobrze się domyślasz. W środku jest ukryta sprężyna. |
Autor: | Stema [ piątek, 9 listopada 2018, 11:29 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Robert, Cmelak już latał? |
Autor: | robloz [ sobota, 10 listopada 2018, 12:22 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Jeszcze nie, była letnia przerwa spowodowana innym projektem, zawodami i naprawą obecnie używanej makiety. Ale prace już ruszyły i może na wiosnę będzie gotowy. Sezon już zakończony to wracamy do pracy. Dopasowane są już wszystkie klapy i lotki i skrzydło prawie gotowe do pokrycia tkaniną. Powalczyłem też z podwoziem. Trzeba było przedłużyć golenie. Ustawione kąty i zmontowane "na sucho". Wykonane są też laminatowe błotniki. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Pytanko: Muszę kupić zbiornik i w związku z tym, jakie jest średnie zużycie paliwa przy benzynowym silniku? Planowałem użyć DLE 35 lub 55, na razie (wypożyczony ) mam ten: J C EVO 30cc - ma może ktoś ten silnik? |
Autor: | Stema [ niedziela, 11 listopada 2018, 00:50 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Ciekawe czy ta "rolniki' jeszcze latają u Czechów. Pamiętam, że kiedyś gdy przejeżdżało się przez Czechosłowację to widywałem je stojące po wioskach gotowe do użycia. |
Autor: | robloz [ czwartek, 22 listopada 2018, 13:37 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Kilka nowych informacji z placu budowy. Po zamontowaniu w skrzydłach złącz do serw i "zamka", można już było dokleić brakujące fragmenty poszycia. Załącznik: W środkowej części widać otwór wylotowy zbiornika na "chemikalia". W tym miejscu będzie zamontowany rozrzutnik, który już pomału też powstaje. Robię go z blachy, ale nie wiem czy to dobry pomysł. Choć z drugiej strony będzie ta część narażona na uszkodzenia (nisko nad ziemią) to może dobrze? Całość będzie można zdemontować i latać bez tego balastu. Załącznik: Wystrugane i zalaminowane są też już sloty, teraz trzeba wyciąć mocowania. Załącznik: Skrzydła praktycznie skończone, więc będzie można się zabrać za ich laminowanie. |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |