RcClub.eu https://rcclub.eu/ |
|
Zlin z-37 cmelak https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=17&t=9838 |
Strona 4 z 4 |
Autor: | Stema [ czwartek, 22 listopada 2018, 14:44 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
robloz napisał(a): ... W tym miejscu będzie zamontowany rozrzutnik, który już pomału też powstaje. Robię go z blachy, ale nie wiem czy to dobry pomysł. ... Tę blachę możesz potraktować jako kopyto i zrobić "laminat". Świetnie całość modelu zaczyna wyglądać. |
Autor: | robloz [ środa, 12 grudnia 2018, 19:30 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Cytuj: Tę blachę możesz potraktować jako kopyto i zrobić "laminat". Tak też zrobiłem i powstało coś takiego Załącznik: Załącznik: Stożkowa część zamykająca zbiornik Załącznik: Całość po wyjęciu z kadłuba Załącznik: Tylko na razie nie wiem co będzie służyło za "nawóz" |
Autor: | robloz [ sobota, 19 stycznia 2019, 11:56 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Czeka mnie niestety przeróbka rozrzutnika . Znalazłem przypadkiem w miarę szczegółowe zdjęcie dolnej części tego elementu. Zastanawiam się czy nie zrobić go ruchomego, jak w oryginale. Załącznik: z66.jpg [ 70.12 KiB | Przeglądane 11722 razy ] W końcu nadeszła chwila, którą odwlekałem jak tylko się dało. Laminowanie skrzydeł. Tkanina 48g, żywica LH-385 + delaminaż. Załącznik: Po zaschnięciu żywicy z duszą na ramieniu próba oderwania tkaniny. Poszło bez problemu. Załącznik:
|
Autor: | robloz [ sobota, 26 stycznia 2019, 14:17 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Mam jeszcze pytanko dotyczące silnika. Zakładając, że model bezie ważył ok.9kg. (ale wyjdzie chyba mniej) wystarczy silnik DLE 35RA? W/g opisu ciąg statyczny - 7kg na wysokości 1800m npm, 9 kg na wysokości 100m npm W grę wchodzi jeszcze DLE 55 o lepszych parametrach, ale trochę by wystawał za maskę. ciąg statyczny - 13kg na wysokości 1800m npm, 15kg na wysokości 100m npm Może znaczny wpływ mieć duża średnica maski 116mm.? |
Autor: | Addriano1 [ sobota, 26 stycznia 2019, 14:36 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Znaczna średnica maski raczej nie będzie miała wpływu. Gdyż gdzieś kiedyś czytałem na temat specyfiki pracy śmigła i okazuje się że za generowanie ciągu najbardziej odpowiada sama końcówka śmigła. |
Autor: | robloz [ sobota, 26 stycznia 2019, 22:36 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Też o tym czytałem jak również o tym że w trenerkacj i gornopłatach ciąg st. nie powinien być mniejszy od 0.5 masy modelu. Jak to ma się do rzeczywistości? |
Autor: | Stema [ czwartek, 14 marca 2019, 18:58 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Cześć Robert. Jaki stan modelu? Ja już trenuję oko na oblot. Podejrzałeś co kierowniczka ekipy nasypała z dzbanka |
Autor: | robloz [ czwartek, 14 marca 2019, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Był mały postój. Trwa szlifowanie skrzydeł. Dotarła również paczuszka z napędem - DLE 35RA. Aby go dopasować, niezbędne było cofnąć wręgę silnikową o 4 cm. Wiąże się to też z dopasowaniem / wykonaniem nowego mocowania maski. Tak to wygląda teraz: Załącznik: Maska już dopasowana. Z ciekawości zapakowałem to zostało do tej pory wykonane Załącznik: i waga pokazała taką wartość (z silnikiem) Załącznik: z70.jpg [ 33.62 KiB | Przeglądane 11247 razy ] Cytuj: Podejrzałeś co kierowniczka ekipy nasypała z dzbanka Trudno powiedzieć, słyszałem, że kasza się nadaje. |
Autor: | JarekF [ czwartek, 14 marca 2019, 23:42 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Cytuj: Podejrzałeś co kierowniczka ekipy nasypała z dzbanka Proponuję jako środka do opryskow użyć nasion trawy. Jest lekka i będzie pożytek z rozsiania nowej trawy |
Autor: | robloz [ niedziela, 31 marca 2019, 12:07 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Płaty oszlifowane. Trwa naklejanie profili wzmacniających i różnych elementów. Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | Stema [ niedziela, 31 marca 2019, 13:45 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
No brawo, znowu do przodu. Jak rozwiązałeś w końcu te listwy/przetłoczenia na skrzydłach? |
Autor: | robloz [ niedziela, 31 marca 2019, 14:02 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Szlifowania listewka sosnowa 2x2 mm. tak ze wychodzi trójkąt o boku 1.5mm. |
Autor: | Stema [ niedziela, 31 marca 2019, 14:09 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Dużo wagi doszło |
Autor: | bobik [ czwartek, 3 października 2019, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
nie wiem czy się przydadzą... Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | robloz [ piątek, 4 października 2019, 05:23 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Niestety te zdjęcia też już mam, ale dzięki. Samolot ten jest / był często fotografowany na angielskich lotniskach ( ale to było ok. 2001r.) Niżej link do strony gdzie są dane kilku fotografów, ale czy aktualne ? Ja niestety w tej kwestii nic nie zdzialam. https://abpic.co.uk/pictures/model/LET% ... 2%20Cmelak |
Autor: | robloz [ wtorek, 21 stycznia 2020, 09:30 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
No i kolejna, ostateczna zmiana barw. Załącznik: Model nabiera kolorków Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | Osa [ wtorek, 21 stycznia 2020, 16:28 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Holownik? Ubarwienie super. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Stema [ wtorek, 21 stycznia 2020, 17:33 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Robert, co się stało, że zrezygnowałeś z wersji rolniczej? |
Autor: | robloz [ wtorek, 21 stycznia 2020, 18:35 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Nasze trawiaste lotnisko nie zawsze jest w najlepszej kondycji , a wizja utrudnionego startu i ryzyko ewentualnych uszkodzeń przeważyło. Z drugiej strony powolny przelot na klapach może być również widowiskowy jak zrzut wody (chyba ) |
Autor: | robloz [ niedziela, 14 czerwca 2020, 10:40 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Mam pytanko, do przeniesienia sterowania serwami lotek i klap użyłem złącza Załącznik: Czy to dobry pomysł? Czy zostawić luzem wtyczki? |
Autor: | robloz [ niedziela, 14 czerwca 2020, 10:44 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Udało się ustawić i uruchomić klapy |
Autor: | wojcio69 [ niedziela, 14 czerwca 2020, 10:47 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Jedną końcówkę zostawiłbym luźno na kablach, np. w skrzydle gniazdo na sztywno, w kadłubie wtyczka luźna na kablach wyprowadzana przez otwór w którym można ją schować. SM-J701F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | robloz [ niedziela, 14 czerwca 2020, 13:39 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
To jest wyjście. Planowałem wtyczki wkleić na stałe, ale obawiałem ( stąd moje pytanie) się rozłączenia przy przypadkowym rozsunieciu się skrzydła. Taki luźny montaż jednej wtyczki rozwiązuje problem. |
Autor: | Konrad_P [ niedziela, 14 czerwca 2020, 15:40 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Szkoły są dwie. Jedni wklejają na sztywno (ja tak robiłem) inni wklejają tylko na sztywno z jednej strony. Wklejenie na sztywno w kadłubie i skrzydle nie jest niczym niebezpiecznym. Skrzydła się nie rozsuwają same z siebie. No chyba, że bagnet jest za mały i lata w skrzydle. Do tego zawsze zabezpiecza się skrzydła taśmą przed ewentualnym rozsunięciem. Przypadkowo bo przypadkowo ale zdarzało mi się latać ze skrzydłami nie zabezpieczonymi. Nigdy w locie się nie rozsunęły. Owszem jak miałem twarde lądowania to zdarzało się, że się rozsunęły o te 2-3mm, no ale to było sru w ziemię, że aż kości trzeszczały. Nie ma absolutnie żadnej obawy, że się rozłączy. |
Autor: | MarekJ [ niedziela, 14 czerwca 2020, 16:42 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Konrad, przestań patrzeć przez pryzmat konkurencji, którą uprawiasz. To nie są porównywalne modele. Nie sądzę, aby w makietach ktoś używał taśmy do łączenia skrzydeł. Silnik spalinowy zawsze generuje wibracje, których w napędzie elektrycznym nie ma, a te są bardzo groźne dla wszelkiego typu połączeń. Robert wykonał swój model ręcznie, bez użycia kosmicznych technologii i form więc zawsze możliwe są pewne luzy. Jest jeszcze wiele innych powodów, dla których połączenia elektryczne robi się tak jak Wojtek napisał. Reasumując, szkoła jest jedna. Są tylko modelarze z mniejszą i większą wyobraźnią , która ma decydujący wpływ na długość życia modelu . |
Autor: | Konrad_P [ niedziela, 14 czerwca 2020, 17:43 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
No to dałem ciała po całości. Kurde tak się zasugerowałem zdjęciem powyżej, że to szybowiec elektryczny, że jakby to powiedzieć pomroczność jasna mnie ogarnęła i zapomniałem, że to spalinowy model. Odszczekuje to co wyżej napisałem bo to się odnosiło tylko do szybowców wszelkiej maści. Oczywiście wibracje w modelu spalinowym są na tyle duże, że też bałbym się połączenia na sztywno. No cóż mogę powiedzieć jedynie wielkie sorry. |
Autor: | kostek [ poniedziałek, 15 czerwca 2020, 23:02 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Te wtyczki przeznaczone są do skręcenia śrubkami i to w stacjonarnych komputerach. Luzem nie można zostawić , musi je coś dociskać. Zastosowałem w jednym z modeli ale były dość kłopotliwe .Teraz stosuje takie plastikowe z zatrzaskiem. Bez naciśnięcia dźwigni się nie rozłączą.Gniazdo wklejam a wtyczkę zostawiam na przewodach. |
Autor: | robloz [ wtorek, 16 czerwca 2020, 05:22 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Dzięki za odpowiedzi. |
Autor: | robloz [ wtorek, 14 lipca 2020, 12:49 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Trwają prace malarskie. Pomału widać finał. Załącznik:
|
Strona 4 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |