Przepraszam za przerwę. Były ważniejsze rzeczy.
Ale wracając do naszych baranów...
Gięte na mokro dolne wzdłużnice kadłuba w dwóch płaszczyznach. Lewa i prawa. Pierwotnie plany były trochę inne (naparowanie gorącą parą i takie tam) a zrobiłem to namaczając listewki sosnowe 5x5 przez noc i potem przykręcając do narysowanego na płycie kartonowo-gipsowej. Wystarczająco sztywna i łatwo wkręcalna. W projekcie jest balsa 6x6 ale jakoś sobie nie wierzę i robię nieco pancerniej.
Załącznik:
SNV32509_zpswizdkpdb.jpg [ 269.98 KiB | Przeglądane 7792 razy ]
Załącznik:
SNV32510_zpsm9k0waen.jpg [ 227.36 KiB | Przeglądane 7792 razy ]
Edit:
Jeden z ameliniowych szablonów do wycięcia przodu kadłuba ze styroduru. Będzie obejmował obszar od wręgi silnikowej końca skrzydeł. Widoczne dwie okrągłe dziurki średnicy 6 mm są pilotami-prowadnicami szablonów. Z tego powodu nie mogłem wyciąć takich otworów jak ten z lewej. Szablon zrobiłby się też zbyt wiotki. Jednocześnie są to bagnety łączące połówki skrzydeł do kadłuba.
Załącznik:
IMG_20150820_144023_zpsrw3npd1k.jpg [ 110.04 KiB | Przeglądane 7792 razy ]
Edit:
I mając takie dwa szablony...
Załącznik:
SNV32513_zpshvrapazb.jpg [ 183.49 KiB | Przeglądane 7792 razy ]
...wycinamy w dwóch blokach styroduru grubości 50 mm spiętych tymczasowo bagnetami wewnętrzne części kadłuba. Do nich będą doklejone centymetrowej grubości boki zamykające bryłę. W krawędziach wzdłużnych będą wybrane kwadratowe rowki, w które wklei się gięte wcześniej sosnowe podłużnice.
Następnym razem, jak wpadnę na pomysł takiego wykonania szablonów, wykonam je dokładniej. Czyli rzaz musi być bardziej gładki, żeby drut tnący nie czepiał się co chwila. Widać nadtopienia, które na szczęście będą ukryte wewnątrz modelu.
Załącznik:
SNV32514_zpshh2rpqvk.jpg [ 415.75 KiB | Przeglądane 7792 razy ]