Teraz jest sobota, 17 listopada 2018, 17:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 16:41 
Online
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 17 lutego 2017, 01:53
Posty: 145
Wiek: 40
Lokalizacja: Poznań
Niemożliwe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 18:30 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1465
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Szczerze mówiąc ja tylko zgaduję, patrzę na zdjęcia i takie mi przychodzą rzeczy do głowy. Nie bardzo rozumiem jak to działa. Czy:
w stanie wyłączonym powinno się coś pojawiać na wyjściu baterii ?
rozumując w ten sposób:
1. musi być tam cokolwiek (5V) zeby zasilać układ - ogólnie
2. powinienem być w stanie wykryć jakieś napięcie na płytce z przyciskami załączenia i zmiany poziomu mocy (panel kontrolny)
3. w chwili wciśnięcia włącznika układ powinien przełączać i puszczać pełne napięcie na kontroler/ESC - czy co to tam steruje silnikiem
4. w chwili wciśnięcia hamulca lub wyłączenia układ powinien przechodzić w stan nazwijmy to "niski" i być znowu gotowym na włączenie pełnej mocy.
Czy mój tok myślenia jest właściwy ?
Może dlatego, że nie do końca wiem/rozumiem jak to powinno działać trudno mi cokolwiek sensownego zrobić czy zdiagnozować.
Jutro, ponieważ poskładałem wszystko i po kleiłem spowrotem sprawdzę i spróbuję prześledzić co gdzie idzie.
Bateria się ładuje, wskaźnik poziomu naładowania działa.
Te 3 FS3306 są podłączone jak mi się wydaje równolegle.
Jeśli stany są różne (oczywiście zakładam tylko) czy nie mogło by to powodować takiego zachowania układu ?
Podkreślam, nie jestem elektronikiem, znam tylko podstawowe zasady działania niektórych elementów i ich sprawdzania.
Więc nie nabijać się proszę ze nnie gamonia, tylko podpowiedzcie gdzie i co eventualnie jeszcze sprawdzić.

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 18:39 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1816
Wiek: 53
Lokalizacja: Szczytniki
To jeszcze jak da radę rozbierz baterie i zobacz co tam jest zamontowane w środku. Być może jest jakiś patent który włącza pełną moc baterii "od nie wiadomo jakiego widzimisię czegoś tam na zewnątrz" (bo tak to rozumie z Twojego pisania), ale to byłby chyba przerost formy nad treścią.
ED. Oczywiście pytanie sensowne byłoby, gdybyś nie podstawiał drugiej baterii.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 18:55 
Online
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 17 lutego 2017, 01:53
Posty: 145
Wiek: 40
Lokalizacja: Poznań
Moim zdaniem to tak powinno być:
Idzie osobne zasilanie do płytki sterującej czy to 5V, 12V, czy pełne baterii.
Sterownik podaje sygnał do baterii aby włączyła te tranzystory FS3306 (połączone równolegle) ( tak w wielkim uproszczeniu działają jako taki włącznik wysoko prądowy) i prąd baterii mocy zasila sterownik silnika ( tak jakby regler)
Albo jeszcze inaczej bateria z tego co widziałem na zdjęciach ma wskaźnik naładowania i moduł BMS sterowany prawdopodobnie z elektroniki rowera.
Ja bym prześledził od bramki tych mosfetów FS3306 gdzie idzie sygnał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 18:56 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1465
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
no nie mam niestety drugiej baterii, wogóle znaleźć drugą/zamiennik do tego roweru graniczy z cudem, przekopałem amazony, ebaye i nawet podobnej nie widziałem.

Tom:
czyli podszedłem w zasadzie od dobrej strony ale nie do końca.
Coś musi sterować tymi MOSFETami, tranzystorów jest tam w cholere ale nie sądzę, że one mają związek ze strowaniem tymi FS3306. Może te 053N08N'y aka GAA235 ?

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Ostatnio edytowano niedziela, 21 października 2018, 19:03 przez RobUk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 19:02 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1816
Wiek: 53
Lokalizacja: Szczytniki
Być może w baterii po prostu coś się rozłączyło na tych kablach co moc dają. Bo powinno być tak jak pisze Tom, inaczej to by sensu nie miało.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 19:10 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1465
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Jurku, tam wszystko sprawdziłem pod kątem luzów, czy ewentualnych rozłączeń.
sprawdziłęm wszystie keble ale tak naprawdę niby w jaki sposób mogło by się cokolwiek urwać ani nie rzucany ani nikt w niego bejem nie walił .... działał i nagle się poprostu wyłaczył.
Oczywiście róznie bywa, jednak w tym przypadku, kable wysokonapięciowe (:)) są w idealnym porządku, a może jakieś zimne luty się pojawiły .... :P
Chyba jutro przedmucham HotAirem dla porządku albo przlutuję wszystko na wszelki wypadek.

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 19:46 
Online
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 17 lutego 2017, 01:53
Posty: 145
Wiek: 40
Lokalizacja: Poznań
RobUk napisał(a):
Może te 053N08N'y aka GAA235 ?
te moim zdaniem są od ładowania właśnie te malutkie będą od załączania, może być tak że jeden mały steruje jednym dużym albo tylko mały steruje wszystkimi trzema.
Niestety trzeba pokolei śledzić i sprawdzać jak nie ma się schematu.
Z tym hotem dobry pomysł a najpierw lupka lutownica topnik i wszystkie brzydkie luty poprawić a potem hotem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 19:51 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1816
Wiek: 53
Lokalizacja: Szczytniki
A może cela która padła, trzeba rozebrać i sprawdzić, miernikiem mierząc napięcie możesz tego nie wykryć, trzeba pod obciążeniem sprawdzić. Nie wiem co to za bateria siedzi w środku, ale jak ma mieć 38V to kilka cel być musi. Najlepiej sprawdzić żarówką 12V 50W podłączając pod odpowiednią ilość cel tak aby jej nie upalić, żarówki oczywiście. No i co? ta bateria nie ma prądu na wyjściu i nie ma też jakiegoś patentu zabezpieczającego nad prądowego zamontowanego w środku? Dziwne to jakieś. A może jakiś symbol tej baterii jakiś datsheet by się może znalazł.
ED. Prawdopodobnie bateria to jakiś lijon z 10 celami, to po lewej stronie to chyba balanser znany z naszych zabawek.
Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 222.68 KiB | Przeglądane 474 razy ]

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 20:18 
Online
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 17 lutego 2017, 01:53
Posty: 145
Wiek: 40
Lokalizacja: Poznań
Tego nie pisałem o to chyba sprawdził czy żadna cela nie padła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 20:41 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1465
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Hej, no nie, nie sprawdziłem jeszcze czy któraś z cel nie padła. To jest taka paka w której siedzi w cholere takich 18650, Wszystko opakowane w aluminiową kaste, musiałbym to jakoś wysunąć i sprawdzic wszystkie

Mając do wyspozycji wyjścia balansera chyba też dałoby się sprawdzić co tam jest .... czy nie ?
skoro na Li-polach można ?? :P
Jureczku, bateria to 36V pakiet czyli 10x18650 ale pewnie dla pojemności równolegle x2 albo x3 a kto wie, może i x4
dowiem się jak jutro znowu rozbiorę bo to nie takie hop siup :P
Te skubańce po keili to jak .... jakby nie słyszeli o śrubkach.

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Ostatnio edytowano niedziela, 21 października 2018, 20:51 przez RobUk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 20:49 
Online
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 17 lutego 2017, 01:53
Posty: 145
Wiek: 40
Lokalizacja: Poznań
Jasne że się da tak samo jak na modelarskich.
Dobierz rezystor czy żarówkę aby tak około 2-3 Ampery brał i sprawdź miernikiem napięcie na poszczególnych celach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 20:52 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1465
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
no to może się uda coś wyczaić swtępnie bez rozbierania całkowitego :P

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 20:55 
Online
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 17 lutego 2017, 01:53
Posty: 145
Wiek: 40
Lokalizacja: Poznań
To czekam na testy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 21 października 2018, 21:35 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1465
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Jasna sprawa, jutro jak tylko wrócę do domu biorę się za sprawdzanie z nadzieją, że oczywista rzecz została przeoczona i pozostawiona na koniec :P

Dzięki

CDNastąpił :P
Hej, w ytygodniu nie bardzo miałem czas ale w weekend .... można dłubać więc jeszcze raz sprawdziłem wszystko, kabelki, połączenia, wyłączniki, zabezpieczenia. Jak narazie nic nowego nie znalazłem. ale zobaczcie filmik, to się dzieje po podłaczeniu miernika, spodziewałbym się albo 5V albo poprostu 36/38V a tu tylko "skakanki jakieś", nawet nie mozna okreslic ile tam tak naprawdę się pojawia.

Kolejna ciekawostka to bateria czekała odłączona a była naładowana na FULL, przez leżakowanie straciła prawie 50% to chyba nie jest normalne

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: sobota, 27 października 2018, 22:45 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1465
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Sprawdziłem wszystko, zmierzyłem poszczególne sekcje baterii, wszystkie kolejne pomiary nie wykazały żadnych znaczących odchyleń.
Doładowałem baterię ma maksa przed rozpoczęciem pomiarów oczywiście (to tak dla porządku).
Wciąż nie znalazłszy problemu zacząłem trochę na oślep "macać" mierzyć i nagle po podłaczeniu miernika do wyjącia oczom moim ukazał się pięknie wskazujący 42V rezultat .....
I kuźwa bądź tu czlowieku mądrym .... rowerek działa - nie wiem na jak długo ale dziwnie to mi wygląda, jakby coś powodowało może jakieś zwarcie/przebicie i dziwne zachowanie układu ...... macie jakieś wytłumaczenie na takie zjawisko ?

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: sobota, 27 października 2018, 23:00 
Online
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 17 lutego 2017, 01:53
Posty: 145
Wiek: 40
Lokalizacja: Poznań
Jedno ogniwo rozładowało się i balanser (układ nadzorujący poszczególne ogniwa) rozłączył


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 28 października 2018, 09:29 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1816
Wiek: 53
Lokalizacja: Szczytniki
Ale co ten balanser rozłączył, baterię w środku? Raczej jakiś kontroler nie pozwoliłby na załączenie silnika. Wynika z tego że coś z baterią jest, lub było nie tak. Taka samoistna naprawa zazwyczaj skutkuje ponownym problemem i to niedługo. Czasem jest też odwrotnie, coś "zaświruje" a potem działa, przecząc logice. Drugi przypadek zdarza się zdecydowanie rzadziej.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 28 października 2018, 17:48 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1465
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Rower kupiliśmy ze dwa lata temu, spodziewałem się, że jakieś szopki mogą się pojawić ze strony baterii ale to było dziwniejsze niż dziwne.
Według teorii tomtecha któreś z ogniw mogło by rozładowane owszem tę opcję dopuszczam, dlaczego jednak się nagle samoistnie "naprawiło" :P
To mnie dziwi, no ale skoro wszystko jest ok, to w tygodniu pewnie się okaże, nakażę małżonce nie ładować tylko jeździć i zobaczymy, jeśli coś się będzie działo to z pewnością efekt się powtórzy. Jeśli się powtórzy to już wiem, że pierwszą rzeczą będzie naładować na maxa a co jeśli po naładowaniu na maxa nie wstanie ?
W zasadzie wszystko co zrobiłem to po ponownym otwarciu przemierzyłem kolejne piny na BMS'ie i ku mojemu zdumieniu ożyło a tylko mierzyłem, żebym podpinał się za jakimiś obciążeniem czy coś to pomyślał bym ok, spowodowałem zmiany w napięciach i balanser podbił odpowiednio napięcia przy ładowaniu. Tu jednak muszę wspomnieć o jednym dziwnym wskazaniupo podczepieniu się pod masę i dotknięciu plusem do pierwszego pinu na BMS pokazało mi 2V ... skąd .... nie wiem ale sądziłem że tam nie powinno być nic, na pinie 2 powinno być około 4V na pinie 3 to samo x2 na kolejnych analogicznie x kolejny zespół ogniw aż do około 41V i tak było
natomiast na wyjściu było to co widzieliście na filmie.
Czyli faktycznie mogło być któraś cela się rozładowała nadmiernie i kontroler nie chciał puścić stąd to pływanie na wyjściu. Czy dobrze myślę? (właściwie powtarzam co napisał tomtech :))
mniejsza o to. W każdym razie przynajmniej wiem, że cała reszta jest w całkowitym porządku i jedynym problemem była w tym wypadku poprostu bateria. Wiem też napewno, że jeśli by coś znowu zdechło to mogę poprostu kupić nowy pakiet podpiąć do roweru i będzie śmigał, Jedyny problem to nigdzie nie widziałem takiego samego kształtem i chcąc zachować/naprawić stary i mieć w zapasie musiałbym kombinować z dodatkowym złączem albo zrobić drugie mocowanie dla nowej baterii mając wtedy możliwość podłączenie jednej albo drugiej :P i to wydaje mi się całkiem rozsądne rozwiązanie.
No ale czas pokaże, zima się zbliża więc bateria dostanie trochę "w ciry" i jeśli coś z nią jest nie halo .... to trzeba będzie pomyśleć.
Dzięki za podpowiedzi i sugestie Panowie.
Tymczasowo temat uznaję za zamknięty.

Pozdrówka
RobUK

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ni z gruchy ni z pietruchy - pytanie do elektroników
PostNapisane: niedziela, 28 października 2018, 21:44 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 15:35
Posty: 1164
Wiek: 69
Lokalizacja: Toruń PL,Swindon England UK
na płycie sa sterowniki S8204BB - tu jest link do pdf : https://www.ablic.com/en/doc/datasheet/ ... 204B_E.pdf
może to pomoże Tobie znależć usterkę...
edit: dodałem link do aplikacji
https://www.datasheetarchive.com/pdf/do ... erm=S8204B

_________________
pozdrawiam Janusz
************************
Modelarstwo to pasja.
Pasja - aby zrealizować swoje marzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

61,591,605 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL