RcClub.eu https://rcclub.eu/ |
|
TS-11A Iskra https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=14&t=4562 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Osa [ niedziela, 26 sierpnia 2012, 22:07 ] |
Tytuł: | TS-11A Iskra |
Na mojej "desce kreślarskiej" powstała kolejna ersja Iskry. Narysowałem już "plaskacza" i konstrukcyjną, te dwie nie doczekały się wykończenia do stanu lotnego. Plany do nich umieściłem w dziale plany viewtopic.php?f=24&t=63 Postanowiłem jednak stworzyć dla siebie model do "bezstresowego" latania. Rozpiętość 820mm Długość: 910mm Waga do lotu: 485g Napęd: Agma X2204/20 (odpowiednik Pulso X2204/20) jeśli dobrze pamiętam Regulator: Agma 11A Pakiet zasilający: 1200mAh Serwa: TP 9g Silnik umieściłem z tyłu więc napęd pchający. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Nie, kombinowałem z żadnym EDF z czystego lenistwa i braku czasu, a i miejsca w tym maluchu trochę mało na turbiny... Dzisaj wykonalśmy oblot i latało mi się świetnie tylko ten model z tym napędem lubi prędkość... Załącznik: DSC_0869.JPG [ 157.68 KiB | Przeglądane 12267 razy ] Załącznik: DSC_0872.JPG [ 125.57 KiB | Przeglądane 12267 razy ] |
Autor: | Meloow [ poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 06:15 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Adam no to może jest szansa aby wstawić turbinkę ? Miałem TS z cyber-fly niestety to był jakiś taki nielot, a chętnie pośmigał bym jakimś modelem z turbinką. |
Autor: | Dual [ poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 09:07 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
O tak, ja też chętnie polatał bym "rodzimym" sprzętem w wykonaniu EDF. Pomyśl może jednak nad wersją turbinowa. |
Autor: | Osa [ poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 16:16 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Darek mi przesłał wycięte przeloty Iskierką, dzięki Darku Czekamy na resztę ale to w innym temacie P.S. Turbina chodzii mi po głowie i robi niezłe spustoszenie w tej pustej czeluści pod czaszką ale: -po pierwsze nie mam żadnego doświadczenia z EDF -po drugie nie mam żadnego EDF -po trzecie nie mam na EDF |
Autor: | darek_op [ poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 19:19 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Tutaj też powinien być filmik z oblotu Iskry. Adaś wyszedł Ci naprawdę piękny i szybki model I nie mów,że on ma być do rekreacyjnego latania |
Autor: | Osa [ poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 19:23 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Liczę mu nowy napęd ciekawe co z tego wyjdzie chcę jeszcze szybciej.... I przyznam się szczerze, że miałem naprawdę frajdę w trakcie budowy i jeszcze wiekszą z latania w niedzielę |
Autor: | Stema [ wtorek, 28 sierpnia 2012, 16:56 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Kto widział to potwierdzi. Ja widziałem. To piękny i jednocześnie wspaniale i realistycznie latający model. Adam, jaka wyszła prędkość? Czekam również niecierpliwie na obiecane malowanie i kabinkę. |
Autor: | Ppompka [ środa, 29 sierpnia 2012, 07:46 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
A czy istniałaby możliwość wycięcia takiego zestawu z epp, takiego o długości koło 1200-1300mm żeby jeszcze mogła polatać na niedrogim sprzęcie, bez pchania się w mega silniki, regle i baterie Czyli tak w granicach regla do 30-40A i pakietu nie większego jak 3s 2200mAh, silnik pchający, nie edf |
Autor: | Stema [ środa, 29 sierpnia 2012, 16:02 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Długość 130 cm daje rozpiętość 117 cm. Na moje oko, a widziałem jak to pięknie pomyka po niebie, to silnik klasy 2810/12 1100 kV czyli regulator do niego 30A załatwi sprawę, bez problemu. Nawet 2215/20 kV 1200 30A by starczył. |
Autor: | Ppompka [ środa, 29 sierpnia 2012, 16:18 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
No, tylko czy Osa zgodzi się takie coś wyciąć za jakąś rozsądną kwotę Ten silniczek np budget 2215/20 ma ze śmigłem 10x5 ciąg 1200g, więc może nawet dałoby się jeszcze większego wykombinować tak z 1,5m? Czy już raczej nie? Ew. z takim silnikiem http://abc-rc.pl/p/163/2677/silnik-budg ... yczne.html i reglem 40A do tego śmigło 11x3,8 lub 11x4 |
Autor: | Stema [ środa, 29 sierpnia 2012, 17:03 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Wydaje mi się, że duże śmigła do tego modelu nie są zręczne. Lepiej dać mniejsze o większym skoku tylko w granicach dopuszczalnych obciążeń dla silnika i regulatora. "No, tylko czy Osa zgodzi się takie coś " Pytaj Osy. |
Autor: | Ppompka [ środa, 29 sierpnia 2012, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Co do śmigła to pewnie z tym silnikiem 2220/07 dałoby radę i z 10x6. A co myslisz o rozmiarze 1500mm długości-poleciałby na takim silniku? |
Autor: | Stema [ środa, 29 sierpnia 2012, 19:46 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Paweł. Nie podpuszczaj. Pytałeś, to podzieliłem się swoją koncepcją na wyposażenie tego modelu w wielkości o jaką pytałeś. Znasz się na tym, więc jak już dobierzesz do skalkulowanego ciężaru do tego wymiaru to napisz. Myślę, że się nie pomyliłem. |
Autor: | Ppompka [ środa, 29 sierpnia 2012, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Ale o co chodzi "nie podpuszczaj"? Nigdy nie miałem modelu z epp, nie wiem mniej więcej jaki mógłby być ciężar pustego modelu, gdybym wiedział byłoby łatwiej. Nie wiedziałem to się spytałem. |
Autor: | Osa [ środa, 29 sierpnia 2012, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
EPP występuje jako 25-30 g/litr. Szczerze mówiąc wkładając taki napęd jaki włożyłem nie sądziłem, że to będzie w ogóle ciągnęło, a tu proszę jaka niespodzianka. Paweł szczerze mówiąc szukałbym czegoś o większym KV ja miałem do dyspozycji 2208 o KV1890 i 2204 o KV1400. Wybrałem tak naprawdę silnik od halówki (KV1400) bo lżejszy wyszedł z pakietem i regulatorem. Na 2208 i regulatorze 22A (miejsce na pakiet jest przygotowane pod 2200mAh) przekroczyłbym pewnie grubo 550g albo i 600g. Tak czy siak chyba włożę też ten drugi zestaw by się przekonać co by było gdyby.... |
Autor: | Ładziak [ środa, 29 sierpnia 2012, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Jeżeli chcesz iść w prędkość, to załóż jakieś kwadratowe śmigło. Możesz spróbować nawet APC E 8x8. |
Autor: | Osa [ środa, 29 sierpnia 2012, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Liczyłem teoretyczną w kalkulatorze najbardziej by mi pasowało 7x7, oczywiście trzeba będzie kilka śmigiełek przejść by dobrać coś pasującego... |
Autor: | Stema [ czwartek, 30 sierpnia 2012, 17:03 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Ppompka napisał(a): Ale o co chodzi "nie podpuszczaj"? Nie wiedziałem to się spytałem. Chodziło mi o to, żebyś nie wydłużał dalej. "Na oko" trudno radzić. Widzisz, że samolot ma niewielkie skrzydła i statecznik. Skalkuluj ciężar w danej wielkości, wylicz obciążenie powierzchni i dobieraj silnik do ciężaru, a śmigło do sporej prędkości (skok) jakiej ten typ wymaga i wszystko się musi mieścić w zakresie silnika i regulatora. Tak zresztą w skrócie napisał Osa. ( by mi pasowało 7x7) Widzisz co wychodzi? Zazwyczaj trzeba przetestować kilka śmigieł. PS: Ładziak też to potwierdza dla Twego doboru, pewnie z doświadczenia na oko, ale coś około tego pewnie Ci wyjdzie.. |
Autor: | Osa [ czwartek, 30 sierpnia 2012, 17:51 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
Teoretycznie według kalkulatora (html ze strony republiki) wychodzi, prędkość teoretyczna 143km/h na śmigle 7x7 |
Autor: | Stema [ czwartek, 30 sierpnia 2012, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: TS-11A Iskra EPP |
To wychodzi, o ile dobrze pamiętam długość Iskry, że gdybyś swoją powiększył do 1:1 to by przekroczyła prędkość dźwięku ! To żart oczywiście bo jeszcze ktoś pomyśli, że tak myślę lub, że tak się przelicza. Natomiast w niedzielę Twoja latała realistycznie, a nie podałeś, o co prosiłem jaką uzyskała prędkość? Realistycznie dobrana prędkość w zawodach modeli makiet jest bardzo ważna. Dla sędziów czyli punktacji. 143 km/h to dużo dla takiego modelu. Opory rosną, podam dla tych, którzy nie wiedzą w "kwadracie" prędkości. Musisz ją Adam wyszpachlować (ze względu na materiał z którego jest wykonana) i pomalować na błysk, a wtedy aż się zdziwisz. To będzie bardzo szybki model. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |