Gdyby nie to że trzeba samemu zmniejszać wielkość zdjęć to pewnie bym już w poniedziałek pokazał co i jak.
W zasadzie to tak na dobrą sprawę dopiero dziś skończyłem prace nad TOXIC -iem bo przecież programowanie radia to też zalicza się do prac nad modelem.
Bez pewnych błędów się niestety nie obeszło, ale na szczęście nie były to, aż tak znaczące błędy żeby nie można było ich poprawić.
Niestety wagi poniżej 2600g nie szło uzyskać. Model waży 2610g z pakietem 3s 2200 mAh. Silnik jednak swoje waży i tego się przeskoczyć nie dało.
Po pierwszych lotach i testach jeśli okaże się, że pakiet jest stanowczo za mały mam zamiar przejść na 2650 lub 3000 3s.
Wszyscy mnie namawiają na przejście na pakiety 4s ale musze wpierw zobaczyć jak będzie się model sprawował najpierw przy 3s. Na tych łopatkach 16x16 ten silnik ma 1,8kW mocy i nie wiem czy chcę aż tak szybo tym modelem latać.
W punktach opiszę co i jak robiłem a na samym dole dam wszystkie zdjęcia obrazujące prace nad modelem.
1. Aby nie popełnić błędu z poprzedniego modelu gdzie dziura w skrzydle rozjechała mi się strasznie z dziurą w kadłubie pod złączkę postanowiłem sobie wyciąć szablon.
Załącznik:
7.jpg [ 54.21 KiB | Przeglądane 3920 razy ]
Załącznik:
8.jpg [ 43.19 KiB | Przeglądane 3920 razy ]
Załącznik:
6.jpg [ 52.92 KiB | Przeglądane 3920 razy ]
Załącznik:
4.1.jpg [ 127.85 KiB | Przeglądane 3920 razy ]
2. Złączki skrzydło kadłub wymyśliłem takie dziwne. Nikt mi nie powiedział, że to głupi pomysł, więc się trochę na frezowałem ręcznie żeby je wsadzć. Moim zdaniem złączki dobre jakościowo ale nie do takiego modelu. Trochę mi to nie bardzo wyszło, ale strzelać z tego nie będę a skrzydło przykryje, więc tak już zostaje.
Załącznik:
1.jpg [ 72.99 KiB | Przeglądane 3920 razy ]
Załącznik:
2.jpg [ 91.92 KiB | Przeglądane 3920 razy ]
3. Pierwszą poważną wpadkę zaliczyłem obsadzając snapa w lotce i klapie. Nikt mi nie powiedział, że nie da się włożyć standardowego snapa, no i oczywiście włożyłem. Wyjmowałem go za pomocą proxtona i tarczki. Ponieważ nigdy nie używałem takich plastikowych snapów jak zastosował Rafał, więc postanowiłem dać bardzo podobne, ale aluminiowe. Jak się będą wyrabiać i łapać luzy to je wówczas wywalę i zastąpię tymi plastikowymi. W sumie to nawet fajnie wyszło bo bolec jest automatycznie blokowany, ponieważ wchodzi ciut poniżej górnej powierzchni lotki. Żeby go włożyć trzeba odrobinę nacisnąć lotkę.
Załącznik:
30.jpg [ 83.36 KiB | Przeglądane 3920 razy ]
4. Po wklejeniu półki na serwa i montażu odbiornika i złączek do skrzydeł okazało się, że jestem w stanie włożyć pakiet praktycznie pod same serwa. Tu można zobaczyć końcówkę wtyczki z pakietu 2200.
Załącznik:
10.jpg [ 79.92 KiB | Przeglądane 3920 razy ]
5. Kolejną wpadką było wklejanie bowndenów. Sie wkleiły pięknie na żywicę, tylko kurna tak się wygięły, kompletnie nie wiem kto i i po co im tak kazał, że serwo nie dawało rady ruszyć "V" -ką. Były jaja żeby je wydłubać że hej. Zostały zamontowane rurki węglowe fi 5 z dziurą fi3,5, w które włożyłem po kawału z każdej strony rurki węglowe fi3, w które włożyłem po kawałku pręta węglowego. Taka kombinacja po to żeby wykorzystać rdzeń węglowy z bowndena, który dostałem razem z modelem, bo nie miałem snapów kulowych w tym rozmiarze i musiałem na siłę coś wymyślić żeby działało. Wszystko pokleiłem na CA. Działa idealnie.
Załącznik:
9.jpg [ 106.31 KiB | Przeglądane 3920 razy ]
6. Podglądnąłem jak montował pakiet Michał, czyli producent modelu i postanowiłem zrobić coś podobnego. W Relaxie montowałem pakiet bezpośrednio do rzepa przyklejonego do dna modelu. Miałem zawsze pewne problemy z trafieniem zawsze w to samo miejsce żeby zachować ten sam SC. W tym rozwiązaniu problemu już nie będę miał. Pierwszy od pakietu otwór jest dla SC=104mm drugi dla SC=105mm
7. Poszalałem z ramkami do serw w skrzydłach. Dałem coś takiego. Niestety tu popełniłem ostatni i największy błąd, który niestety ma swoje konsekwencje. Błąd polega na tym, że wkleiłem ramki za nisko i mam problem z osłonkami. Muszą na ta chwilę być przyklejone elastycznie.
8. No i na koniec zdjęcie mojego smoka Wawelskiego
. Silnik wielki i jak pisałem ciężki.
CDN
Niestety jest ograniczenie na ilość zdjęć więc reszta w następnym poście