RcClub.eu
https://rcclub.eu/

Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do FPV
https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=13&t=11477
Strona 1 z 1

Autor:  marcinoc [ wtorek, 20 kwietnia 2021, 20:24 ]
Tytuł:  Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do FPV

Niedawno wpadł mi w ręce używany, ale w nienagannym stanie model Volantex-a ASW28, jako że to mój pierwszy motoszybowiec to mam pewne obawy przed jego ulotnieniem (na razie mam tylko doświadczenie z Pionierem 1,4m)
Zawiasy lotek i sterów w modelu były częściowo oderwane, skrzydło miało uszkodzenia na natarciu więc wkleiłem zawiasy, odbudowałem część skrzydła i okleiłem wszystko oprócz kadłuba folią NaPolskimNiebie, wymieniłem serwa i teraz chcę wpakować odbiornik QLRS oraz kontroler APM, do tego jakieś FPV - na początek 5,8GHz - potem się zastanowię czy nie wymienić na 1,2
Czy ma ktoś doświadczenie z tego typu modelami? Jak rozmieścić wyposażenie: GPS, RC, VTX?
Chcę mieć możliwość demontażu skrzydeł bo model dosyć spory i transport raczej tylko w częściach.
p.s. co do APM to mam nieco doświadczenia - lata w Pionierku i radzi sobie całkiem dobrze

Autor:  Artu [ środa, 21 kwietnia 2021, 06:06 ]
Tytuł:  Re: Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do

Jak dla mnie, to APM nieco trąci myszką... Jest wiele nowszych "szybszych", i bardziej rozbudowanych systemów AP. Na przykład:
- KFC32F3_INAV Jest też wersja bez eLeReS-a
- Autopilot by Zbig & Pitlab większy od KFC32, ale równiez rodzimej produkcji :)
Oczywiście jest jeszcze cała gama "chińczyków", nowszych i bardziej zwartych niż APM, ale... To Twoje podwórko, i Ty ustawiasz ławki i huśtawki 8-)

Autor:  marcinoc [ środa, 21 kwietnia 2021, 06:25 ]
Tytuł:  Re: Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do

KFC32 powiadasz, a całkiem przypadkowo leży mi w szufladzie Eleres MOD i szuka pary...

-----edytowano 12 maja 2021---------------------

Póki co model oblatany bez żadnego kontrolera, poszerzone lotki działają aż za dobrze.
Obecnie testuję używanie klap do lądowania i używanie miksera "BUTTERFLY" który podczas opuszczania klap wychyla jednocześnie lotki w górę.
Ktoś ma doświadczenie z tego typu ustawieniami?
Ile procentowo lotki powinny się wychylać w stosunku do klap?

Załączniki:
20210512_072354.jpg
20210512_072354.jpg [ 729.58 KiB | Przeglądane 11141 razy ]

Autor:  marcinoc [ poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do

Ze względu na kontuzję kolana i dużo więcej wolnego czasu pozwolę sobie na "odgrzanie kotleta" i post pod postem - wybór kontrolera padł na KFC32F3. Jest to pierwszy rodzimy kontroler z którym mam do czynienia i przyznam, że mam bardzo pozytywne odczucia co do obsługi / konfiguracji i jak na tą chwilę (a dopiero zaczynam) nie napotkałem żadnych większych problemów.
Model jest oblatany bez żadnych wspomagaczy lata dosyć poprawnie, ale ze względu na powiększone lotki jest bardzo czuły i zauważyłem, że wymaga przesunięcia środka ciężkości nieco do tyłu. Jednak znaczne powiększenie powierzchni sterowych umożliwia wybrnięcie z niemal każdych tarapatów, w oryginale podczas ciasnych zakrętów model miał tendencję do zwalania się na wewnętrzne skrzydło, natomiast po zabiegu powiększenia lotek bez problemu można opanować całą sytuację nawet przy stosunkowo niskiej prędkości, mam nadzieję że z kontrolerem latanie stanie się jeszcze przyjemniejsze.

Autor:  kulfon250 [ poniedziałek, 2 sierpnia 2021, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do

marcinoc napisał(a):
Ile procentowo lotki powinny się wychylać w stosunku do klap?


Ja ustawiam tak by maximum to było maximum ruchu klap i lotek.
Ważne by ustawić opóźnienie ruchu ale tylko dla wysuwania, chowanie musi być natychmiast.

Przy takim ustawieniu, mogę siadać przy nodze.

Autor:  wojcio69 [ wtorek, 3 sierpnia 2021, 09:44 ]
Tytuł:  Re: Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do

Klapy do 90 stopni w dół.
Warto do nich domiksować ster wysokości (też w dół). Zapobiegnie to zadzieraniu nosa przy wychylonych klapach.
Klapy na spowalniaczu? Hmm... Co kto lubi. Ja klapy mam bez spowalniacza, bo jak mam hamować to już, tu i teraz.

Autor:  kulfon250 [ wtorek, 3 sierpnia 2021, 10:21 ]
Tytuł:  Re: Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do

wojcio69 napisał(a):
Klapy do 90 stopni w dół.
Warto do nich domiksować ster wysokości (też w dół). Zapobiegnie to zadzieraniu nosa przy wychylonych klapach.
Klapy na spowalniaczu? Hmm... Co kto lubi. Ja klapy mam bez spowalniacza, bo jak mam hamować to już, tu i teraz.

Jak mówią jeden lubi ogórki a inny ogrodnika córki ;)
Ale tak poważnie, oczywiście można i bez spowalniacza, choć on pozwala na spokojniejsze wyhamowania i grzeczniejsze reakcje modelu.
Nie latam zawodniczo tylko amatorsko ;)
Oczywiście dodanie kontry na sterze wysokości to konieczność, by nie stawał dęba ;)
W Jeti używam do tego aplikacji która dla kilkunastu położeń zapisuje ustawienia steru wysokości, co ułatwia zabawę :)

Autor:  marcinoc [ środa, 4 sierpnia 2021, 07:38 ]
Tytuł:  Re: Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do

zastanawiam się jak domiksowanie steru wysokości wpłynie na zachowanie modelu z włączoną stabilizacją

Autor:  gjery [ piątek, 6 sierpnia 2021, 12:39 ]
Tytuł:  Re: Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do

Miałem kiedyś tak zrobione w SS 2000, utrzymywał poziom i schodził prawie pod kątem 45° do tego sporo wolniej lądował. Po kilku lotach zrezygnowałem z klap, zakleiłem taśmą a serwa wymontowałem.

Autor:  marcinoc [ sobota, 11 września 2021, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Pierwszy szybowiec - Volantex ASW28 - przystosowanie do

Wreszcie model doczekał się kontrolera, wybór padł na KFC32F3 i tej decyzji nie żałuję, miałem do czynienia z różnymi wynalazkami, i dopiero teraz widzę, że niepotrzebnie błądziłem, oczywiście przy konfiguracji nie obyło się bez pomocy bardziej doświadczonego kolegi Leszka, który można powiedzieć poprowadził mnie za rękę w świat FPV, za jego namową wywaliłem również video 5,8 i wstawiłem FOX-a 800mW 1.2GHz.
Wszystko zasilane z 1 pakietu liIon 4s2p.
Pierwsze loty trwały 40/50 min, większości na silniku, jeszcze się uczę łapania termiki, a model sporo "przytył" do lotu poziomego potrzebuje ok 2-3A i podczas szybowania znacząco traci na wysokości.
Żeby nie było, że bez fotek się nie liczy:

Załącznik:
asw28 2.jpg
asw28 2.jpg [ 240.42 KiB | Przeglądane 9456 razy ]

Załącznik:
asw28 1.jpg
asw28 1.jpg [ 264.69 KiB | Przeglądane 9456 razy ]


-----------edit-------------

...w związku z tym, że muszę przeprogramować ESC, czy ktoś wie jakie karty do programowania współpracują z reglami Volantex-a?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/