Teraz jest piątek, 18 czerwca 2021, 16:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Frezowanie gąbki
PostNapisane: niedziela, 6 czerwca 2021, 21:25 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2019, 16:58
Posty: 178
Wiek: 53
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Cześć

W związku z potrzebą wykonania gąbki do walizki transportowej mojego radyjka, zamówiłem gąbkę przyciętą na wymiar, natomiast samo frezowanie jej pod radio postanowiłem wykonać sam, zdjęcie poniżej pokazuje cel jaki chciałem osiągnąć.
Załącznik:
Pianka - 1.jpg
Pianka - 1.jpg [ 99.39 KiB | Przeglądane 277 razy ]

Niestety ale pierwsze próby dość skutecznie mnie zniechęciły (foto - 1), bo okazało się że nie jest to takie łatwe i proste, frez jedno piórowy który użyłem, po wejściu w gąbkę obrzydliwie ją szarpał, więc stwierdziłem że prościej i lepiej będzie jak wytnę ją ręcznie, efekt końcowy był taki że połowa jej wylądowała w koszu.
Dzisiaj temat odżył na nowo i podjąłem się przeprowadzenia kolejnych testów na reszcie gąbki która mi została, tym razem przyjrzałem się frezom dedykowanym do ciecia pianek i gąbek, wszystkie te frezy są co najmniej trzy piórowe z krawędzią tnącą prostą, podobnie jak frezy do drewna.
Z uwagi że takich frezów jeszcze nie mam, postanowiłem użyć typowego freza HSS cztero piórowego do stali, mój był już używany ale wyglądał na ostry, i pierwsze efekty mnie zaskoczyły (Foto - 2), wycięta krawędź nie była najlepsza ale o niebo lepsza od tego co było na początku, kształt już był wyraźny.
Parametry jakie były ustawione:
Typ obróbki: Adaptacyjny (Adaptive Clearing)
kierunek obróbki: przeciw bieżny
prędkość obróbki: 1000mm/min
obroty wrzeciona: 24000rpm
Zagłębienie: 5mm
Przy pojedynczym przejściu frez zbierał 1mm gąbki.

Przy drugiej próbie (Foto - 3) zmieniłem kierunek obróbki na współbieżny (konwencjonalny), pozostałe parametry takie same i krawędź wyszła czysta bez zmechacenia.
Kolejna próba (Foto - 4) miała na celu sprawdzenie czy jestem w stanie powtórzyć jakość cięcia i jaki efekt będzie przy innym kształcie.

Próba Nr 5 (Foto - 5) tutaj zmieniłem typ obróbki na Kontur który się w ogóle nie sprawdza.
Załącznik:
Pianka.jpg
Pianka.jpg [ 169.17 KiB | Przeglądane 277 razy ]

Teraz czekam na zamówioną nową gąbkę, i frez do pianki, o efektach niebawem napiszę.

_________________
Pozdrawiam !
DAREK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frezowanie gąbki
PostNapisane: niedziela, 6 czerwca 2021, 21:49 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 czerwca 2013, 17:02
Posty: 1569
Wiek: 68
Lokalizacja: Bestwinka
Ciekawe eksperymenty. Opisz dokładnie efekty końcowe, bo zapewne innym się też przydadzą. Ja z pewnością spróbuję :D

_________________
Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frezowanie gąbki
PostNapisane: niedziela, 6 czerwca 2021, 23:00 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 12:14
Posty: 508
Wiek: 72
Lokalizacja: Olsztyn
Ja takie wypełnienie robię z czarnej gąbki do wygłuszania akustycznego lub podobnej ( przez pandemie ciężko kupić ) .
Całość wypalam metodą gorącego drutu .
Dziele z grubości na dwie lub trzy części . Pierw wycinam otwory przez wszystkie części , następnie w miarę potrzeby przez jedną lub dwie .
W niektóre płytsze otwory wkładam wkładki na żądaną grubość , oczywiście pod spód dodaję jeszcze cienki płat tak około 1 - 2 mm . Po umieszczeniu w walizce całość utrzyma stabilnie każdą aparaturę . Można poszczególne warstwy skleić kroplami butaprenu .

Załącznik:
1.jpg
1.jpg [ 6.4 KiB | Przeglądane 257 razy ]


Załącznik:
2.jpg
2.jpg [ 6.3 KiB | Przeglądane 257 razy ]


Joker

_________________
Dobre towarzystwo i kropla rumu , lub na odwrót .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Frezowanie gąbki
PostNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2021, 13:03 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lutego 2013, 12:14
Posty: 508
Wiek: 72
Lokalizacja: Olsztyn
Dołączę jeszcze fotki trochę lepsze . Poprzednie były na szybko .

Załącznik:
DSCF0955.JPG
DSCF0955.JPG [ 857.23 KiB | Przeglądane 213 razy ]


Załącznik:
DSCF1100.JPG
DSCF1100.JPG [ 273.36 KiB | Przeglądane 213 razy ]


Joker

_________________
Dobre towarzystwo i kropla rumu , lub na odwrót .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

81,306,510 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL