Teraz jest niedziela, 22 kwietnia 2018, 07:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: niedziela, 30 lipca 2017, 14:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3250
Wiek: 30
Lokalizacja: Warszawa
Koledzy,

mam, w sumie to nie wiem czy nazwać to problemem, czy niedogodnością z wydrukiem. poszczególne warstwy/sekcje warstw są poprzesuwane względem siebie o jakieś części milimetra. Starałem się to uchwycić na fotce poniżej.

Obrazek

Z wydruków jestem w zasadzie zadowolony, warstwy są ze sobą solidnie sklejone. Wykończenie wierzchniej warstwy zazwyczaj jest ładne (akurat na fotce w wierzchnia warstwa jest dziurawa, ale nie o to chodzi), wydruki również trzymają wymiar. Tak więc uważa, że wydruki do zastosowań hobbystycznych są zupełnie ok. Jednak kiedy chcę wydrukować coś designerskiego na półkę do salonu, albo żeby zaszpanować w pracy, to już mi trochę wstyd :oops:

Drukarka to Turnigy Fabrikator (duża, nie mini) z hobbykinga, obecnie już nie dostępna w sprzedaży. Konstrukcja z głowicą ruchomą w dwóch osiach i stołem ruchomym tylko w Z-ce. Pole robocze 150z150x100. Całość działa na sofcie marlina i rampsie. Ekstruder na głowicy, zasilanie filamentem bezpośrednio.

Ciąłem elemeny za pomocą slic3ra, ale żeby wyeliminować ewentualny wpływ program, kilka dni temu przestawiłem się na Curę. Cura jakby minimalnie lepsze efekty miała w tymi warstwami, ale zasadniczo wygląda to bardzo podobnie.

Coś tam poczytałem, że może drgania, może za szybko, może jakieś przyspieszenia nie teges, zgubione kroki. Potencjalnie jest tego sporo i nie bardzo wiem od czego zacząć analizowanie i ewentualne poprawianie. Może jakiś guru 3d jest w stanie coś doradzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: niedziela, 30 lipca 2017, 20:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 4495
Wiek: 39
Lokalizacja: Kraków
W większości przypadków opisane problemy tu: https://www.simplify3d.com/support/print-quality-troubleshooting/%20trafiają w samo sedno. Polecam.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 20:52 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1343
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Temat stary wiem ale czy rozwiązałeś problem nierówności czy dalej masz tak samo Szymon ?

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 21:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3250
Wiek: 30
Lokalizacja: Warszawa
Nie rozwiązałem. Wczoraj pół drukarki rozebrałem i 8 łożysk wymieniłem. Na pojedynczych łożyskach były spore luzy. Dalej to samo.

Załącznik:
23760351_2069599063326765_1126612726_o.jpg
23760351_2069599063326765_1126612726_o.jpg [ 191.8 KiB | Przeglądane 1284 razy ]


Po prawej wydruk przed wymianą łożysk, po prawej - po wymianie,. Już nie wiem co poprawić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 21:44 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 09:32
Posty: 319
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
Jak zrealizowany jest naciąg pasków? Mi kiedyś wychodziły podobne jazdy jak filament nie wchodził idealnie do ekstrudera centrycznie z radelkiem. Musiałem zrobic tzw reverse bowden - tzn rurka teflonowe przymocowana do obudowy i tam jest wyjście filamentu, drugi koniec przy silniku - w ten sposób siły z rozwijania szpuli filamentu nie przenoszą się na głowice. I sprawdź jeszcze mocowanie samej szyby /stołu. Jak masz luz to wydruk przesuwa się delikatnie lewo /prawo. Wiec nie gubusz kroków ale stół Ci drży.

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 22:07 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 1910
Wiek: 52
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Szymon, a jaki Masz stepstik na ekstruderze :roll: I jakie sprzęgła na osi Z :roll:

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 22:09 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1343
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Walczę z podobnym problemem, ale nie wygląda tak dramatycznie jak u ciebie :)
Załącznik:
IMG_1192[1].JPG
IMG_1192[1].JPG [ 664.9 KiB | Przeglądane 1268 razy ]


Wygląda że wciąż mi lekko "chodzą" śruby Z
Załącznik:
IMG_1191[1].JPG
IMG_1191[1].JPG [ 980.33 KiB | Przeglądane 1268 razy ]

Ale ogólnie jestem zadowolony.

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 22:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3250
Wiek: 30
Lokalizacja: Warszawa
U mnie:
- ekstruder jest na karetce, zasilenie hotendu filamentem bezpośrednie (nie ma bowdena)
- karetka jeździ w dwóch osiach, stół chodzi tylko góra-dół, więc myślę że problem tkwi w osiach xy. Sprzęgło na Z-tce aluminiowe "elastyczne", śruba trapezowa (nie szpilka), nakrętka z kasacją luzów. Stepstick... klasyczny ;) prawdopodobnie A4988 bo nigdy innych nie kupowałem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 22:41 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 09:32
Posty: 319
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
Skoro masz paski tzn ze głowica nie trafia tam gdzie powinna. Ale że ogólnie wydruk jest 'prosty' tylko jest problem z warstwami wiec tzn ze problem jest losowy. Naciąg pasków - także tych między silnikiem a wałkiem jeżeli jest taki. Luz na stole będzie nawet wtedy jeżeli stół będzie tylko opadal - ruszając się karetka powoduje drgania całej drukarki włącznie ze szkłem na stole. Rewers bowden można dołożyć od tak sobie - potrzebny jest kawałek rurki teflonowej. Możesz sprawdzić tez zasadność jak będziesz ręcznie odwijal szpule i prowadził recznice filament tak aby zawsze wchodził idealnie pionowo do karetki. Poświęcisz pół godziny czasu i zobaczysz czy to jest to.

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 22:49 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1343
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
U mnie też niema bowdena, staram się tylko, żeby filament nie był zbytnio napięty. W sumie szpule ustawione centralnie nad drukarką i myślę zrobić na łożyskach plus prowadzenie filamentu (jeszcze nie wiem jak ale mam pomysła) :)
Jak słusznie Japim napisał, drgania .... to może trochę bruździć.
Zlikwidowałem kilka źródeł i widzę bardzo wyraźną poprawę. Jeszcze przy pewnych prędkościach czasem coś "warknie" ale sporadycznie, przy okazji "cichość" także się poprawiła :)

P.S.
Sorry że cii tu tak się wcinam z moimi ....

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 23:14 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 1910
Wiek: 52
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Szymon napisał(a):
Sprzęgło na Z-tce aluminiowe "elastyczne"...

Zmień na "sztywne". Wydrukuj sobie na przykład takie: https://www.thingiverse.com/thing:602481
Możesz też spróbować zmienić stepstki na X/Y na takie: http://allegro.pl/sterownik-silnika-stepstick-tmc2208-cichy-f-vat-gw-i6908321049.html

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 23:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3250
Wiek: 30
Lokalizacja: Warszawa
A jakie macie parametry akceleracji ustawione w waszych softach? Zszedłem w Marlinie o połowę z akceleracji na ogólnie i na osiach x/y i tak jakby lepiej...

Na razie tylko kostka kalibracyjna, jutro zapuszczę coś większego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: niedziela, 19 listopada 2017, 14:00 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1343
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
U mnie kostka wygląda tak:
Załącznik:
IMG_1193.JPG
IMG_1193.JPG [ 1.02 MiB | Przeglądane 1231 razy ]

o ustawieniach za chwilę. Własnie drukuję dość duży element więc nie mogę sprawdzić ;)

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: niedziela, 19 listopada 2017, 21:30 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 09:32
Posty: 319
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
Ładnie wygląda - ale nadal widać prążki - wynik z-wobble :)

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: niedziela, 19 listopada 2017, 21:45 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1343
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Ale wiesz co Japim .... z drugiej strony ścianki są niemal idealnie gładkie :)

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: niedziela, 19 listopada 2017, 23:00 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 09:32
Posty: 319
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
Zgadza się ale widac prążki. Ogólnie ciężko to wyeliminować. Dlatego coraz częściej pojawiają się przeróbki osi Z na pasek. Giętki i miękki pasek nie przenosi żadnych sił poprzecznych na os z.

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 14:01 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 21:41
Posty: 252
Wiek: 33
Lokalizacja: Warszawa
Dołączę się do tematu bo od niedawna też posiadam drukarkę. Artu co daje sztywne sprzęgło?

_________________
Podpis :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 15:30 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 09:32
Posty: 319
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie giętkie sprzęgła z Chin nie grzeszą współosiowością i pomimo ich giętkości są powodem z-wobble. Jak wydrukujesz sobie sztywne sprzegło/łącznik - np skręcane z dwóch połówek - to efekt może być lepszy od chińskich sprzęgieł.

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: poniedziałek, 20 listopada 2017, 17:43 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 1910
Wiek: 52
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Dual napisał(a):
Artu co daje sztywne sprzęgło?

Naciśnij sobie na śrubę osi Z od góry, to zobaczysz, że się ugina na tych sprzęgłach.
Oczywiście zamiast zmiany sprzęgła, można dać pomiędzy śrubę a oś silnika stalową kulkę, i w ten sposób zlikwidować "uginanie osiowe" sprzęgieł aluminiowych.

Załącznik:
2017-11-20 17_42_30-kulka w sprzęgle elastycznym - Szukaj w Google.png
2017-11-20 17_42_30-kulka w sprzęgle elastycznym - Szukaj w Google.png [ 12.55 KiB | Przeglądane 1141 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: niezbyt gładki wydruk
PostNapisane: wtorek, 21 listopada 2017, 07:46 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1343
Wiek: 53
Lokalizacja: Peterborough, UK
Ciekawostka, ponieważ zmieniam elementy w mojej drukarce, wydrukowałem i zmieniłem naciąg X i wygląda, że albo był zbyt mocno naciągnięty albo za słabo, po ponownym ustawieniu mam znacznie gładszy wydruk .... no chyba, że to zbieg okoliczności.

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Cessna 182, Sbach342, Delta RAY, White Sheep 480 Quad, Tarot TL250A, RoboCat 270
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... skończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

56,117,910 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL