Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 04:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 16 marca 2016, 20:36 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Cóż, po tłumaczeniu to jest niezły bełkot.
Jak wrócę do domu to spróbuję ogarnąć uaktywnienie przerwania za pomocą rejestrów w C. Zobaczymy co z tego wyniknie.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 16 marca 2016, 23:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
A nie łatwiej użyć biblioteki PinChangeInt?
http://code.google.com/p/arduino-pinchangeint/wiki Ja na niej zrobiłem sterowanie 5 przekaźnikami na ProMini. Jest tu na forum opisane.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 00:04 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Wiem, mówiłeś mi kilka stron wcześniej odnośnie arduino nano. ;)
Próbowałem, na atmedze 16 nie chciało to grać. Wyrzucało że coś jest niezdefiniowane (nie pamiętam dokładnie).
Z resztą chyba na samym początku programu z przekaźnikami jest komentarz, że działa tylko na atmedze 328. Więc by się zgadzało dlaczego nie działa.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 23:28 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Próbowałem uaktywnić przerwanie za pomocą rejestrów, ale nie udało się. Kompilator widzi to jako komendy właściwe dla Arduino, a nie nazwy rejestrów w C. Chociaż z tego co zrozumiałem z linku powyżej im to działało właśnie z poziomu szkicownika (?).

Przytoczoną wyżej bibliotekę sprawdziłem drugi raz (dla pewności), ale też nie działa.

Postanowiłem obejść problem i uśrednić sygnał na kanale odbiornika, a następnie odczytać wartość przez ADC. Nauczony wcześniejszą sytuacją najpierw wypróbowałem ADC. No znowu nie działa ;P. Nie wiem gdzie leży błąd ale to już nie ważne.

Po prostu upchnąłem dwa kanały w jednym. Skręt i obrót czołgu zaprogramowałem na podstawie danych z jednego kanału. Małe wychylenie - skręt, duże - obrót. Nawet fajnie wyszło bo pomiędzy wspomnianymi dwiema funkcjami istnieje przerwa (podyktowana ruchem drążka) uniemożliwiająca gwałtowną zmianę kierunków silników.

Więcej informacji i filmy w wątku o 10TP
http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=16&t=1757&view=unread#unread

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 21:29 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 3706
Wiek: 58
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Potrzebuję zaprogramować moduły bluetooth HC-06.
Znalazłem poradnik (http://learning.grobotronics.com/2013/0 ... oth-hc-06/), wykorzystujący Arduino UNO jako "programator", ale podczas weryfikacji załączonego tam kodu:
Kod:
/* every one second send a message with the current count */

int counter = 0;

void setup() {
    Serial.begin(9600);
}

void loop() {
    Serial.print("Arduino + GRobotronics = ");
    Serial.print(++counter);
    Serial.println(" times awesome");
    delay(1000);
}

wywala mi błąd:
"avr-g++: error: missing filename after '-o'
exit staus 1
Błąd kompilacji"

Potrzebuję "skomunikować" tego HC-06 z komputerem, aby odczytać, a następnie zmienić ustawienia modułu bluetooth.

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 21:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
A nie masz jakiegoś zwykłego interfejsu usb-uart? FT232? PL2302?

Jeśli musisz przez Arduino użyj tego: http://forum.arduino.cc/index.php/topic,118440.0.html

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 21:54 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 3706
Wiek: 58
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Ellipsis napisał(a):
A nie masz jakiegoś zwykłego interfejsu usb-uart? FT232? PL2302?

Pewnie mam, i nie wiem, że mam :mrgreen:

EDYTKA:

Znalazłem takie programatory: FTDI ; Silicon Labs CP210x USB to UART ; USBasp :mrgreen:
Nada się któryś z nich :roll:

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 22:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
te: FTDI ; Silicon Labs CP210x USB to UART

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 22:43 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 3706
Wiek: 58
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
No dobra, a jak "zgadnąć" na jakiej prędkości ten HC-06 "gada" (:)
Podpiąłem pod FTDI, podłączyłem "krzyżowo", czyli TX-RX RX-TX, odpaliłem Tera Term z takimi ustawieniami:
Załącznik:
TT0.jpg
TT0.jpg [ 30.24 KiB | Przeglądane 11962 razy ]

Załącznik:
TT1.jpg
TT1.jpg [ 31.52 KiB | Przeglądane 11962 razy ]

"Przeleciałem" prędkości od 9600 do 57600 i cisza... nie odpowiada na komendy AT :evil:

Na Silicon Labs CP210x USB to UART to samo :(
Załącznik:
TT01.jpg
TT01.jpg [ 31.03 KiB | Przeglądane 11957 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 23:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:16
Posty: 6745
Wiek: 41
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Artur ostatnio przerabiałem dwa moduły BT HC-05 i HC-06 obydwa ogarnąłem programem Realterm

nie musisz używać FTDI, możesz podłączyć po BT i w taki sposób robić konfiguracje.

a teraz bawię się wyświetlaczem OLED :) super sprawa.

_________________
To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu.

pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 09:04 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 15:34
Posty: 2737
Wiek: 58
Lokalizacja: Warszawa
Meloow napisał(a):
.........

a teraz bawię się wyświetlaczem OLED :) super sprawa.


jakiej używasz biblioteki ?

_________________
Pozdrawiam Darek
SkyCruiser_2400 ; GEMINI_3200 ; CHASER C1 FPV 120


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 09:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:16
Posty: 6745
Wiek: 41
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
kupujac wyswietlacz mial byc na I2s ale okazalo sie ze jest na SPI , 128x64 mono, biblioteka to u8glib. Ps w drodze jest juz na I2c

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

_________________
To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu.

pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 10:15 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 3706
Wiek: 58
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Dobra, poddaję się :|
Ani przez Arduino, ani przez FTDI, oraz przez Silicon Labs CP210x USB to UART, nie mogę uzyskać "połączenia" tych modułów BT z komputerem :evil:
Podpiąłem nawet HC-05. "Wchodzi" w tryb programowania (wciśnięty przycisk podczas podłączania zasilania, led miga powoli) i nie ma komunikacji na żadnym z powyższych programatorów... :-x
Ogłaszam swoją totalną porażkę :oops:

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 16:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Pokaż jak wyglądają te moduły z obu stron.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 17:53 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 3706
Wiek: 58
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Dobra, zadziałało zgodnie z tą poradą: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=459196#p459196 Obrazek

Dziękuję za zainteresowanie, i okazaną pomoc Obrazek

Ale pokazać mogię :mrgreen:

Obrazek Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 17 maja 2016, 18:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków


Jeśli chcielibyście "przenieść" dźwięk na odległość 100m za pomocą taniego modułu lasera i Arduino to w filmie jest wszystko wytłumaczone, polecam zobaczyć nawet bez wielkiej znajomości anglickiego bo wszystko ładnie jest pokazane.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 22:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Rumcajs znalazł szkieletowe Arduino:

Obrazek
Obrazek

Całość dostępna tu: http://make.kosakalab.com/arduino/obaka/project-7/index_en.html

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 13 sierpnia 2016, 20:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:47
Posty: 6498
Wiek: 52
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Jak podłączyć Arduino Uno gdzie dla osi X i Y mamy dwa silniki krokowe, a dla osi Z serwo?
Chodzi mi po głowie, a chciałbym żeby jednak po ścianie chodził Polargraph. Da się coś zrobić w tym kierunku. Bo ja z "inglisz" to strasznie cienki jestem.
http://www.thingiverse.com/thing:472573

_________________
hejcia :-)
TKS 1/6 , 7TP 1/6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 14 sierpnia 2016, 06:39 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 3706
Wiek: 58
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Przecież wszystko jest dokładnie opisane w linkach pod projektem Thingi :nieufny: http://www.instructables.com/id/Polargr ... g-Machine/ :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 16 września 2016, 16:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:47
Posty: 6498
Wiek: 52
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
No i zbudowałem :lol:
Chociaż to w tym przypadku gruba przesada. Blat to płyta z działu przecen z IKEI 25 plnów , dwa silniki krokowe, arduino Uno, i motoshield v1.
Bardzo duża dawka pomocy Huberta i działa.

Wygląda tak:
z przodu
Załącznik:
20160916_170342.jpg
20160916_170342.jpg [ 33.83 KiB | Przeglądane 11801 razy ]

z tyłu
Załącznik:
20160916_170513.jpg
20160916_170513.jpg [ 69.26 KiB | Przeglądane 11801 razy ]


i próby wydruków
opcja Trace
Załącznik:
20160916_170426.jpg
20160916_170426.jpg [ 33.35 KiB | Przeglądane 11801 razy ]

Załącznik:
20160916_170358.jpg
20160916_170358.jpg [ 27.72 KiB | Przeglądane 11801 razy ]

Załącznik:
20160916_170349.jpg
20160916_170349.jpg [ 37.55 KiB | Przeglądane 11801 razy ]



i rendering po pikselach. Tej opcji się poświęcam by ją opanować i twarda sztuka z niej, oj twarda...

Załącznik:
20160916_170409.jpg
20160916_170409.jpg [ 69.37 KiB | Przeglądane 11784 razy ]


Pole robocze 1000x500 ale nic nie stoi na przeszkodzie by była to na przykład całą ściana :lol:

_________________
hejcia :-)
TKS 1/6 , 7TP 1/6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 20 września 2016, 22:25 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 14:14
Posty: 301
Wiek: 36
Lokalizacja: Daytona Beach, Fl
Ja również zabrałem się za Arduino. Kupiłem jeden z zestawów za ok 40 USD. Trochę się pobawiłem LEDami, trochę poczytałem o tym jak działają poszczególne elementy, jak się programuje itd.

I tak się złożyło, że do następnego projektu potrzebuję sterowanie do LEDów mocy. To tylko jedna z rzeczy, bo potrzebuję też sterowania serwami, ale to już inna sprawa. Ale jeśli chodzi o to sterowanie LEDami to mam Arduino UNO, podłączyłem LED przez tranzystor TIP122 odpowiednio do masy i jednego z wyjść cyfrowychoraz zasilanie do VCC i masy. Wrzuciłem prosty programik testowy do ściemniania/rozjaśniania LEDów (przyrostowy, z czasem zwiększa jasność LEDów) i wszystko pięknie działa.
Nie chcę latać z taką "kobyłą" jaką jest UNO, więc kupiłem NANO. Samo nano przetestowałem i działa. Wrzucam ten sam program, robię to samo podłączenie i niestety nic... nie działa. Czy ktoś może mnie skierować na właściwą drogę?

_________________
"A bad day at the flying field is better than a good day at work.
Work is for people who don't know how to fly..."
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 20 września 2016, 23:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Kod programu? (Chociaż ten kawałek z definicją portu wyjścia i potem kawałkiem włączającym)
Zdjęcie podłączenia?

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 21 września 2016, 07:35 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 15:34
Posty: 2737
Wiek: 58
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdz, czy wyjście którym sterujesz diody z NANO jest wyjściem z obsługą PWM.

_________________
Pozdrawiam Darek
SkyCruiser_2400 ; GEMINI_3200 ; CHASER C1 FPV 120


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 21 września 2016, 11:43 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 14:14
Posty: 301
Wiek: 36
Lokalizacja: Daytona Beach, Fl
Na razie stosuję wewnętrzny program, bez sterowania PWMem. Załączam zdjęcia obydwu układów. W praktyce różnią się tylko tym, że zmieniłem Uno na Nano.
Kod:

int nLedDrive = 10;
int x;

void setup() {
  pinMode(nLedDrive, OUTPUT);
  digitalWrite(nLedDrive, HIGH);
}

void loop() {
 
  for (x =  0; x < 256; x++){
    analogWrite(nLedDrive, x);
  }
}


Chyba coś mam nie tak z zasilaniem tego nano i w tym może tkwić problem.

Edit:
Udało mi się to w końcu jakoś uruchomić. Prawdopodobnie coś nie stykało na tej uniwersalnej płytce. Teraz tylko muszę "nauczyć" go sterowania z aparatury.

Drugi problem:
Mam zrobioną kamerę na serwach. Przy standardowym sterowaniu serwo trzyma taką pozycję jaką mu zadamy z drążka. Jak zrobić sterowanie "przyrostowe", żeby np. ruszyć drążkiem w lewo, wówczas kamera ruszy się w lewo i po powrocie do neutrum drążka, serwo trzymało ostatnią zadaną pozycję. Czy ktoś z Was widział może gotowy kod czy muszę się pobawić w jakieś funkcje (programowanie nie jest moim ulubionym zajęciem)?


Załączniki:
nano.jpg
nano.jpg [ 330.02 KiB | Przeglądane 12093 razy ]
uno.jpg
uno.jpg [ 330.49 KiB | Przeglądane 12093 razy ]

_________________
"A bad day at the flying field is better than a good day at work.
Work is for people who don't know how to fly..."
Krzysiek
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 21 września 2016, 12:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Oczywiście przed ładowaniem programu do Nano zmieniasz typ płytki w Arduino IDE?
Załącznik:
uno_nano.jpg
uno_nano.jpg [ 56.43 KiB | Przeglądane 12080 razy ]


Port o nazwie 10 to nóżka 14(w nano) lub 16 (w uno) Atmegi. Dlatego nie działa.

Więc albo przepnij kabelek z portu 10 na 12 w nano, albo wybierz właściwą płytkę w IDE a program sam to zmieni w ramach kompilacji i tego co się dzieje w czasie zmiany kodu w język maszynowy :mrgreen:

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 21 września 2016, 12:56 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 14:14
Posty: 301
Wiek: 36
Lokalizacja: Daytona Beach, Fl
Tak jak napisałem w edytowanym poście, udało mi się całość uruchomić. Problemem było coś nie tak z samymi połączeniami na płytce uniwersalnej. To co chciałem działa. Czy mógłbyś się jednak odnieść do drugiej części wyedytowanego postu? Powoli się wciągnę w arduino to pokażę jaki mam pomysł na ciekawy projekt :) Oczywiście modelarski.

_________________
"A bad day at the flying field is better than a good day at work.
Work is for people who don't know how to fly..."
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 21 września 2016, 13:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Ustalmy, że serwo pracuje w zakresie od 0 do 180, gdzie 0 to maks w lewo a 180 to maks w prawo, a kanał RC pracuje w zakresie od 900 do 2100, gdzie 1500 to środek.

Można zrobić to w ten sposób, że każde wychylenie w lewo drążka (wartości mniejsze od 1500) będą powodowały odejmowanie od pozycji serwa tyle o ile drążek się wychylił a wychylenie drążka w prawo zwiększenie pozycji aż do 180.
Przykładowo:
1. Drążek na środku (1500) Serwo na środku (90)
2. Dajemy drążek trochę w lewo, załóżmy na 1300, serwo ustala się na powiedzmy 70
3. Puszczamy drążek, więc wraca na 1500 - serwo zostaje na 70
4. Dajemy drążek znów trochę w lewo, załóżmy ponownie na 1300, serwo ma się ustalić na bardziej w lewo czyli na 50
5. Puszczamy drążek, więc wraca na 1500 - a serwo zostaje na 50
6. W ten sposób po paru ruchach drążkiem w lewo osiągniemy minimum serwa czyli 0
7. Analogicznie każdy ruch drążkiem w prawo powyżej środka (1500) powinien powodować ruch serwa w prawo

Przy takiej konstrukcji warto pomyśleć o jakimś zerowaniu np na drugim kanale. Zwłaszcza jeśli to jest kamera.

Przykładów kodu jest parę, tu na Forum (Serwo sekwencjoner, 5 przekaźników sterowanych 5 kanałami z odbiornika RC, czy rcStepper) wszystko w dziale ZTS.
Pamiętaj, że Arduino dostaje bardzo często dane o pozycji drążka więc trzeba to zrobić sprytnie żeby w przeciągu 0,5 sekundy nie osiągnąć maksymalnego wychylenia.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 29 września 2016, 21:33 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 14:14
Posty: 301
Wiek: 36
Lokalizacja: Daytona Beach, Fl
Dzięki, miałem sporo na głowie, więc dużo nie zdziałałem, ale udało mi się w międzyczasie podłączyć odbiornik i móc odczytywać z niego wartości PWMa oraz bez problemów sterować serwem. Problem mam natomiast przy sterowaniu LEDa. Przy tym poprzednim kodzie Pięknie rozjaśniają się LEDy, natomiast tutaj po pierwsze nie mogę w pełni sterować ich jasnością (tylko w pewnym zakresie), a po drugie mam problem z mruganiem diód (pewnie próbkowanie?).
Kod wygląda tak:
Kod:
#include <Servo.h>
byte PWM_PIN = 10;

int pwm_value;
Servo myservo;
void setup() {
  pinMode(PWM_PIN, INPUT);
  Serial.begin(115200);
  myservo.attach(9); 
}
void loop() {
  pwm_value = pulseIn(PWM_PIN, HIGH);
  Serial.println(pwm_value);
  pwm_value = map(pwm_value, 900, 2100, 0, 255);   
  myservo.write(pwm_value);                 
  delay(10);
}


_________________
"A bad day at the flying field is better than a good day at work.
Work is for people who don't know how to fly..."
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 30 września 2016, 08:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
W takim przypadku zawsze warto zajrzeć na stronę Arduino, a dokładniej na https://www.arduino.cc/en/Reference/Servo

Gdzie czytamy:

"Biblioteka Servo.h obsługuje do 12 serw na większości płyt Arduino i 48 serw na Arduino Mega. Na płytkach innych niż Mega, korzystanie z biblioteki wyłącza analogWrite () (PWM) funkcjonalność na pinach 9 i 10(...)Na Mega, do 12 serw mogą być wykorzystywane bez ingerencji z funkcją PWM; Zastosowanie 12 do 23 serw (na Medze)wyłączy PWM na pinach 11 i 12."

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 30 września 2016, 10:08 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 14:14
Posty: 301
Wiek: 36
Lokalizacja: Daytona Beach, Fl
Jak mówiłem, jestem noga z elektroniki. Ale nawet po przełączeniu na inne piny, wynik pozostaje bez zmian.

_________________
"A bad day at the flying field is better than a good day at work.
Work is for people who don't know how to fly..."
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 2 października 2016, 09:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Masz trochę zły kod. Rozumiem, że chcesz pobrać położenie drążka z aparatury i to przetłumaczyć w programie na położenie serwa i jasność diody.
Potrzebujesz więc obsługę 3 pinów (dla diody, dla serwa i dla danych z odbiornika) a w kodzie masz obsługiwane tylko 2 piny. Napisałem na szybko taki programik i u mnie działa więc u Ciebie też będzie. Przy deklarowaniu pinów nie musisz oszczędzać miejsca, zwłaszcza że taki zabieg potem może odbić się czkawką.

zamiast:
byte PWM_PIN = 10;

daj:
int PWM_PIN = 10;

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 12 października 2016, 11:12 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 14:14
Posty: 301
Wiek: 36
Lokalizacja: Daytona Beach, Fl
Już doszedłem do tego co było nie tak i całość działa :) Dzięki za wskazówki!

_________________
"A bad day at the flying field is better than a good day at work.
Work is for people who don't know how to fly..."
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 13 października 2016, 08:41 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 3706
Wiek: 58
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Dla wielbicieli miniaturyzacji :mrgreen: Najmniejsza płytka kompatybilna z Arduino? BeanDuino! (:)

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 30 października 2016, 12:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
To może biurkowy radar?




Obrazek


http://seeed.cc/project_detail.html?id=1846
http://www.thingiverse.com/thing:1777003

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 30 października 2016, 16:04 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 15:24
Posty: 183
Wiek: 74
Lokalizacja: Siemianowice
Od kilu tygodni czytam ten temat i jemu podobne że dostałem chęci do spróbowania.
Kiedyś elektronika bardzo mnie interesowała ale to już muzeum jest , obowiązywały takie skróty jak , el ecc tg ttl.Zrobiłem zamówienie u Ledy i czekam na towar.Nie będę wyszczególniał co zamówiłem.Jak dostanę przesyłkę to wstawię foto i mam nadzieję dowiedzieć się czy mam wszystko by rozpocząć zabawę.

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 30 października 2016, 17:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:47
Posty: 6498
Wiek: 52
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Ellipsis napisał(a):
To może biurkowy radar?




Obrazek


http://seeed.cc/project_detail.html?id=1846
http://www.thingiverse.com/thing:1777003



Bardzo fajne, spróbuję.

_________________
hejcia :-)
TKS 1/6 , 7TP 1/6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 30 października 2016, 17:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:16
Posty: 6745
Wiek: 41
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Na podobnej zasadzie u mnie dziala to

Obrazek

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

_________________
To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu.

pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 30 października 2016, 22:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
I jeszcze jeździ. Fajnie.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 11:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6050
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Za pomocą Arduino można pobić rekord w grze na Androida :geek: Instalujemy grę Stack: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ketchapp.stack&hl=pl

W której stawiamy kolejne klocki, o tak:


A teraz to samo w wykonaniu Arduino:

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 8 listopada 2016, 23:45 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 grudnia 2014, 21:58
Posty: 804
Wiek: 48
Lokalizacja: Opole
Cześć
Dzisiaj coś tam troszkę popróbowałem się bawić, i o ile do Arduino pro mini za pomocą programatora USBasp
bez problemowo wgrywam programiki, to już za pomocą FTDI nie ma szans, co ciekawe wcześniej działał, ale to było dawno, w Arduino IDE w ogóle go nie ma , chociaż po podłączeniu pojawia mi się port COM4
Załącznik:
Prezentacja1.jpg
Prezentacja1.jpg [ 109.15 KiB | Przeglądane 12220 razy ]

W IDE powinien się pojawić FTDI , chyba że coś źle ustwiam. Z pięć razy go odinstalowywałem i na nowo instalowałem , jak na załączonym obrazku , w menedżerze urządzeń pisze że działa poprawnie.
Czy ktoś wie o co tu chodzi?

_________________
_____________________________
Pozdrawiam
Jak się nie ma ,co się lubi , to się to buduje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron

118,974,341 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL