RcClub.eu
https://rcclub.eu/

Arduino - jak zacząć.
https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=108&t=6601
Strona 12 z 14

Autor:  RobUk [ sobota, 16 stycznia 2016, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Własnie dlatego mi się spodobał ;)

Autor:  Szymon [ niedziela, 17 stycznia 2016, 18:46 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

RobUk napisał(a):
Ellipsis, że tak wtrącę, napotkałem własnie całkiem ciekawy wyświetlacz
SCREEN SIZE 2.45” AU A025CN03
ACTIVE AREA 49.2(H)×38.14(V) mm
ELEMENT COLOR TFT LCD
RESOLUTION 480(W)x234(H)
Zastanawiam się, czy można by go podpiąć do Arduino i wykorzystać do zbudowania ...... zegarka ? albo cóś ?
http://www.datasheetarchive.com/dl/Datasheets-UD3/DSAUD0042688.pdf
tak wygląda (dokładnie - wyrwany z drukarki)
Jako specjalistę w tym temacie zapytowywuję własnie Ciebie ?

A gdzie Ty go spotkałeś? :)

Autor:  mzjan [ wtorek, 2 lutego 2016, 23:29 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Dostałem płytkę arduino nano z chin i mam pierwszy problem. Zainstalowałem sterowniki. Wszystko wygląda ok, wg. menedżera windows urządzenie działa poprawnie, ide arduino wykrywa poprawnie port com do którego jest podpięta płytka, przez ide mogę również dostać się do monitora portu szeregowego.

Problem pojawia się dopiero gdy chcę wgrać jakikolwiek program na płytkę, dostaję błąd:

avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 1 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 2 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 3 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 4 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 5 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 6 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 7 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 8 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 9 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 10 of 10: not in sync: resp=0x5c
Problem z wgrywaniem na płyte. Sprawdź http://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting#upload w poszukiwaniu sugestii.

próbowałem rozwiązań problemu wg powyższej strony, wydaje mi się że wszystko jest ok jeśli chodzi o sterowniki. Czy macie pomysł co może być przyczyną niemożności wgrania programu?

Konfigurację chce przeprowadzić na komputerze z windows 7 (mogę uciec na ubuntu bo mam na 2 partycji, tam będzie pewnie łatwiej ze sterownikami).

Autor:  Meloow [ środa, 3 lutego 2016, 01:36 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Jakiego progogramatora uzywasz, masz zainstalowane avdude, moze z opcją slow pokombinuj

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Autor:  Ellipsis [ środa, 3 lutego 2016, 10:07 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Której wersji Arduino IDE używasz?
Którą opcją chcesz wgrać kod? Podpowiem, że są dwie.

Narzędzia/Płytka - masz ustawione na?
Narzędzia/Programator - masz ustawione na?
Narzędzia/Port szeregowy - masz ustawione na?

A najczęściej po prostu brakuje bootloadera. W 99,999999% płytek.

Autor:  mzjan [ czwartek, 4 lutego 2016, 16:47 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Korzystam z wersji 1.6.7, próbuje wgrać kod poprzez kliknięcie przycisku wgraj.

Mam następujące ustawienia:
Płytka: arduino nano
Procesor: ATmega328
Port: COM8
Programator: Nie wiem co tu ustawić? Próbowałem więc opcji po kolei.

Myślę że na płytkę trzeba wypalić bootloader, ale nie mam programatora. Zakładam że nie da się tego zrobić przez kabel miniusb?

Autor:  Ellipsis [ czwartek, 4 lutego 2016, 16:55 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Można, jeśli do kabla mini usb podłączysz programator.
:mrgreen:

Inna opcja wykorzystanie innego (działającego Arduino)
A jeszcze inna to port LPT, jeśli gdzieś taki masz. Do tego będzie potrzebne parę oporników. W google opisane jako lpt isp programming.

Autor:  Ellipsis [ niedziela, 14 lutego 2016, 08:52 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Ostatnio spotkałem się z ciekawym problem związanym z Arduino 1.0.1 Po ściągnięciu i rozpakowaniu nie udawało się go uruchomić gdyż za każdym razem wyskakiwał błąd z "launch4j" (An error occurred while starting the application)
Sprawdziłem na 5 komputerach i na każdym był ten sam błąd (windowsy: XP, 7 a nawet Vista) nie miało znaczenia czy komputer był już używany do Arduino czy to zupełny świeżak. Również różne wersje Javy nic nie zmieniały.

Krókie poszukiwania i znalazłem rozwiązanie. Należy odnaleźć plik preferences.txt siedzi on sobie (w zależności od systemu):

C:\Documents and Settings\user\Application Data\Arduino\preferences.txt
C:\Documents and Settings\user\Dane aplikacji\Arduino\preferences.txt
C:\Users\user\AppData\Roaming\Arduino\preferences.txt

gdzie user to nazwa użytkownika Windows. Plik jest ukryty więc wcześniej należy zmienić ustawienia wyświetlania plików w Windows.
Otwieramy go i znajdujemy w nim linijkę:

editor.languages.current=

Do której na końcu dopisujemy "en" czyli po zabiegu lijinka będzie wyglądała następująco:
editor.languages.current=en

Autor:  Henzet [ poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Witam, posiadam arduino UNO, i tu wszystko jest ok, natomiast w arduino nano z wejściem usb mam problem- komputer nie widzi go po podłączeniu,przy próbie wypalenia botloadera pojawia się komunikat:" błąd przy wgrywaniu botloadera" Po podłaczeniu do komputera świeci stale dioda czerwona i miga zielona. Co źle robię?

Autor:  Rumcajs [ poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:27 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Nie wypalisz botka przez usb - w ten sposób możesz tylko wgrywać soft. By wypalić botka musisz mieć programator ISP - chyba najpopularniejszy to USPASP, do nabycia na ebayu bądź rodzimym serwisie aukcyjnym.

EDIT
Jeśli jedno arduino Ci działa to z niego możesz zrobić ww programator - Arduino IDE ma odpowiedni wsad.

Autor:  Henzet [ poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:31 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Dziękuję, mam usbasp i kabelek.. może coś źle poskładałem, może niewłaściwy sterownik do windows 10.. Jak podłączam do komputera nano to nie pojawia się żaden port tak jak w UNO...będę szukał dalej.

Autor:  Ellipsis [ poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:39 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Jeśli chodzi o Windows to menadżer sprzętu odpowie na pytanie czy masz prawidłowo zainstalowany sprzęt. Dodatkowo port com będzie inny przy połączeniu z uno a inny z nano, chyba że sam ręcznie zmienisz ustawienia. Po drugie używając IDE trzeba zmienić ustawienia płytki.

Autor:  Henzet [ poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:49 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Edytowałem, ale troszkę za późno- nie pojawia się dodatkowy port przy podłączeniu nano tak jak to się dzieje przy UNO.

Autor:  Ellipsis [ wtorek, 23 lutego 2016, 00:15 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

No to zmień przewód USB na inny, ewentualnie obejrzyj płytkę czy nie widać jakiegoś zwarcia zwłaszcza w okolicach układu z dużą ilością nóżek blisko USB. Na płytkach często zostają śmieci po lutowaniu w CHRL.

Autor:  baxter [ wtorek, 23 lutego 2016, 09:31 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Może wymień kabel mini USB. Jest w sprzedaży sporo kabli tylko do ładowania np. Do papierosów elektronicznych.

Autor:  Ellipsis [ wtorek, 23 lutego 2016, 10:01 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.


Autor:  Henzet [ wtorek, 23 lutego 2016, 11:52 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Kabel USB faktycznie niewłaściwy- po podłączeniu drugiego pojawia się w menedżerze " USB serial port com 6", natomiast przy arduino uno działającym jest "Arduino Uno COM 5".. Co robić .. Może ktoś z Kolegów podpowie..

Autor:  Ellipsis [ wtorek, 23 lutego 2016, 12:15 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

W Arduino IDE i tak musisz zmienić typ płytki przed wgraniem nowego programu do płytki Uno jeśli poprzednio używałeś Nano i na odwrót. Wystarczy więc jeden klik więcej i zmieniasz też numer portu a jeśli chcesz zaoszczędzić ten jeden kilk to jak już pisałem możesz to zmienić...w menadżerze urządzeń.

Autor:  krzysiek92 [ sobota, 12 marca 2016, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Musiałem odpocząć od poprzedniego projektu wiec zabrałem się za programowanie sterownika czołgu.
Tyle że w czołgu nie miałem modułu arduino, a wykonaną płytkę drukowaną z atmegą16 APU. Dolutowałem przewody do pinów mikrokontrolera potrzebnych programatorowi USBASP i powiedzmy, że zhakowałem go tak jak tu jest to opisane - http://sonyarouje.com/2015/04/23/bootloading-atmega16-with-arduino-uno/

Procedurę wykonałem do momentu gdzie autor pokazuje zrzut z ekranu. Potem, kiedy środowisko widziało już nowy mikrokontroler, wypaliłem bootloader. No i wszystko śmiga. Dwa kanały odczytałem na sprzętowych przerwaniach INT0 i INT1. wysterowałem mostki H silników i PWM-y. Działają.

Problem jest z INT2 - wejście przerwania oczywiście (PB2) (arduino D10). Nie mogę uruchomić tam przerwania chociaż równocześnie dwa poprzednie działają.
Myślałem że mam upalony pin wiec wymieniłem atmege na nową. Dalej to samo.

Nie mam pomysłu o co tu chodzi.

EDYCJA: poprawki, bo za szybko myślę, a za wolno piszę ;)

Załączniki:
_10TPtest_przerwan.rar [1.06 KiB]
Pobrane 232 razy

Autor:  Ellipsis [ niedziela, 13 marca 2016, 12:57 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Przeczytaj to: http://forum.arduino.cc/index.php?topic=236028.0

Autor:  krzysiek92 [ środa, 16 marca 2016, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Cóż, po tłumaczeniu to jest niezły bełkot.
Jak wrócę do domu to spróbuję ogarnąć uaktywnienie przerwania za pomocą rejestrów w C. Zobaczymy co z tego wyniknie.

Autor:  Ellipsis [ środa, 16 marca 2016, 23:27 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

A nie łatwiej użyć biblioteki PinChangeInt?
http://code.google.com/p/arduino-pinchangeint/wiki Ja na niej zrobiłem sterowanie 5 przekaźnikami na ProMini. Jest tu na forum opisane.

Autor:  krzysiek92 [ czwartek, 17 marca 2016, 00:04 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Wiem, mówiłeś mi kilka stron wcześniej odnośnie arduino nano. ;)
Próbowałem, na atmedze 16 nie chciało to grać. Wyrzucało że coś jest niezdefiniowane (nie pamiętam dokładnie).
Z resztą chyba na samym początku programu z przekaźnikami jest komentarz, że działa tylko na atmedze 328. Więc by się zgadzało dlaczego nie działa.

Autor:  krzysiek92 [ niedziela, 27 marca 2016, 23:28 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Próbowałem uaktywnić przerwanie za pomocą rejestrów, ale nie udało się. Kompilator widzi to jako komendy właściwe dla Arduino, a nie nazwy rejestrów w C. Chociaż z tego co zrozumiałem z linku powyżej im to działało właśnie z poziomu szkicownika (?).

Przytoczoną wyżej bibliotekę sprawdziłem drugi raz (dla pewności), ale też nie działa.

Postanowiłem obejść problem i uśrednić sygnał na kanale odbiornika, a następnie odczytać wartość przez ADC. Nauczony wcześniejszą sytuacją najpierw wypróbowałem ADC. No znowu nie działa ;P. Nie wiem gdzie leży błąd ale to już nie ważne.

Po prostu upchnąłem dwa kanały w jednym. Skręt i obrót czołgu zaprogramowałem na podstawie danych z jednego kanału. Małe wychylenie - skręt, duże - obrót. Nawet fajnie wyszło bo pomiędzy wspomnianymi dwiema funkcjami istnieje przerwa (podyktowana ruchem drążka) uniemożliwiająca gwałtowną zmianę kierunków silników.

Więcej informacji i filmy w wątku o 10TP
http://www.rcclub.eu/viewtopic.php?f=16&t=1757&view=unread#unread

Autor:  Artu [ sobota, 2 kwietnia 2016, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Potrzebuję zaprogramować moduły bluetooth HC-06.
Znalazłem poradnik (http://learning.grobotronics.com/2013/0 ... oth-hc-06/), wykorzystujący Arduino UNO jako "programator", ale podczas weryfikacji załączonego tam kodu:
Kod:
/* every one second send a message with the current count */

int counter = 0;

void setup() {
    Serial.begin(9600);
}

void loop() {
    Serial.print("Arduino + GRobotronics = ");
    Serial.print(++counter);
    Serial.println(" times awesome");
    delay(1000);
}

wywala mi błąd:
"avr-g++: error: missing filename after '-o'
exit staus 1
Błąd kompilacji"

Potrzebuję "skomunikować" tego HC-06 z komputerem, aby odczytać, a następnie zmienić ustawienia modułu bluetooth.

Autor:  Ellipsis [ sobota, 2 kwietnia 2016, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

A nie masz jakiegoś zwykłego interfejsu usb-uart? FT232? PL2302?

Jeśli musisz przez Arduino użyj tego: http://forum.arduino.cc/index.php/topic,118440.0.html

Autor:  Artu [ sobota, 2 kwietnia 2016, 21:54 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Ellipsis napisał(a):
A nie masz jakiegoś zwykłego interfejsu usb-uart? FT232? PL2302?

Pewnie mam, i nie wiem, że mam :mrgreen:

EDYTKA:

Znalazłem takie programatory: FTDI ; Silicon Labs CP210x USB to UART ; USBasp :mrgreen:
Nada się któryś z nich :roll:

Autor:  Ellipsis [ sobota, 2 kwietnia 2016, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

te: FTDI ; Silicon Labs CP210x USB to UART

Autor:  Artu [ sobota, 2 kwietnia 2016, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

No dobra, a jak "zgadnąć" na jakiej prędkości ten HC-06 "gada" (:)
Podpiąłem pod FTDI, podłączyłem "krzyżowo", czyli TX-RX RX-TX, odpaliłem Tera Term z takimi ustawieniami:
Załącznik:
TT0.jpg
TT0.jpg [ 30.24 KiB | Przeglądane 11649 razy ]

Załącznik:
TT1.jpg
TT1.jpg [ 31.52 KiB | Przeglądane 11649 razy ]

"Przeleciałem" prędkości od 9600 do 57600 i cisza... nie odpowiada na komendy AT :evil:

Na Silicon Labs CP210x USB to UART to samo :(
Załącznik:
TT01.jpg
TT01.jpg [ 31.03 KiB | Przeglądane 11644 razy ]

Autor:  Meloow [ sobota, 2 kwietnia 2016, 23:16 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Artur ostatnio przerabiałem dwa moduły BT HC-05 i HC-06 obydwa ogarnąłem programem Realterm

nie musisz używać FTDI, możesz podłączyć po BT i w taki sposób robić konfiguracje.

a teraz bawię się wyświetlaczem OLED :) super sprawa.

Autor:  darek_op [ niedziela, 3 kwietnia 2016, 09:04 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Meloow napisał(a):
.........

a teraz bawię się wyświetlaczem OLED :) super sprawa.


jakiej używasz biblioteki ?

Autor:  Meloow [ niedziela, 3 kwietnia 2016, 09:35 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

kupujac wyswietlacz mial byc na I2s ale okazalo sie ze jest na SPI , 128x64 mono, biblioteka to u8glib. Ps w drodze jest juz na I2c

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Autor:  Artu [ niedziela, 3 kwietnia 2016, 10:15 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Dobra, poddaję się :|
Ani przez Arduino, ani przez FTDI, oraz przez Silicon Labs CP210x USB to UART, nie mogę uzyskać "połączenia" tych modułów BT z komputerem :evil:
Podpiąłem nawet HC-05. "Wchodzi" w tryb programowania (wciśnięty przycisk podczas podłączania zasilania, led miga powoli) i nie ma komunikacji na żadnym z powyższych programatorów... :-x
Ogłaszam swoją totalną porażkę :oops:

Autor:  Ellipsis [ niedziela, 3 kwietnia 2016, 16:12 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Pokaż jak wyglądają te moduły z obu stron.

Autor:  Artu [ niedziela, 3 kwietnia 2016, 17:53 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Dobra, zadziałało zgodnie z tą poradą: http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?p=459196#p459196 Obrazek

Dziękuję za zainteresowanie, i okazaną pomoc Obrazek

Ale pokazać mogię :mrgreen:

Obrazek Obrazek

Autor:  Ellipsis [ wtorek, 17 maja 2016, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.



Jeśli chcielibyście "przenieść" dźwięk na odległość 100m za pomocą taniego modułu lasera i Arduino to w filmie jest wszystko wytłumaczone, polecam zobaczyć nawet bez wielkiej znajomości anglickiego bo wszystko ładnie jest pokazane.

Autor:  Ellipsis [ niedziela, 29 maja 2016, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Rumcajs znalazł szkieletowe Arduino:

Obrazek
Obrazek

Całość dostępna tu: http://make.kosakalab.com/arduino/obaka/project-7/index_en.html

Autor:  Osa [ sobota, 13 sierpnia 2016, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Jak podłączyć Arduino Uno gdzie dla osi X i Y mamy dwa silniki krokowe, a dla osi Z serwo?
Chodzi mi po głowie, a chciałbym żeby jednak po ścianie chodził Polargraph. Da się coś zrobić w tym kierunku. Bo ja z "inglisz" to strasznie cienki jestem.
http://www.thingiverse.com/thing:472573

Autor:  Artu [ niedziela, 14 sierpnia 2016, 06:39 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

Przecież wszystko jest dokładnie opisane w linkach pod projektem Thingi :nieufny: http://www.instructables.com/id/Polargr ... g-Machine/ :mrgreen:

Autor:  Osa [ piątek, 16 września 2016, 16:11 ]
Tytuł:  Re: Arduino - jak zacząć.

No i zbudowałem :lol:
Chociaż to w tym przypadku gruba przesada. Blat to płyta z działu przecen z IKEI 25 plnów , dwa silniki krokowe, arduino Uno, i motoshield v1.
Bardzo duża dawka pomocy Huberta i działa.

Wygląda tak:
z przodu
Załącznik:
20160916_170342.jpg
20160916_170342.jpg [ 33.83 KiB | Przeglądane 11488 razy ]

z tyłu
Załącznik:
20160916_170513.jpg
20160916_170513.jpg [ 69.26 KiB | Przeglądane 11488 razy ]


i próby wydruków
opcja Trace
Załącznik:
20160916_170426.jpg
20160916_170426.jpg [ 33.35 KiB | Przeglądane 11488 razy ]

Załącznik:
20160916_170358.jpg
20160916_170358.jpg [ 27.72 KiB | Przeglądane 11488 razy ]

Załącznik:
20160916_170349.jpg
20160916_170349.jpg [ 37.55 KiB | Przeglądane 11488 razy ]



i rendering po pikselach. Tej opcji się poświęcam by ją opanować i twarda sztuka z niej, oj twarda...

Załącznik:
20160916_170409.jpg
20160916_170409.jpg [ 69.37 KiB | Przeglądane 11471 razy ]


Pole robocze 1000x500 ale nic nie stoi na przeszkodzie by była to na przykład całą ściana :lol:

Strona 12 z 14 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/