Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 21:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 9 września 2015, 09:55 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Artur - dawaj ten kupon :D

Na ebay złożyłem coś takiego (zamieniłem Uno na Leonardo - różnica w cenie 2,3$):
Obrazek

Dodatkowo poszperałem i znalazłem takie dodatki (wykasowałem część oczywistych opisów):
- Płytka stykowa 830 pól
- Zestaw diod LED 5 mm
- Dioda RGB wspólna anoda
- Zestaw rezystorów (47 Ω, 100 Ω, 220 Ω, 330 Ω, 1,2 kΩ, 2,2 kΩ, 4,7 kΩ, 10 kΩ, 47 kΩ, 100 kΩ)
- Dioda podczerwona LIRED5C 850 nm - nadajnik wykorzystywany do emitowania niewidocznego dla oka sygnału w zakresie podczerwieni
- Odbiornik podczerwieni TSOP2236 36 kHz - odbiornik podczerwieni działający na częstotliwości 36 kHz, umożliwia dekodowanie kodu RC5 stosowanego w pilotach
- Fotorezystor
- Tranzystor NPN BC547 (5 szt.) - układy półprzewodnikowe pozwalające m.in. sterować elementami, które pobierają większy prąd niż może dostarczyć pojedynczy pin mikrokontrolera
- Mosfet typu N IRL540N THT - tranzystor unipolarny dużym prądzie drenu pozwala sterować urządzeniami o większym poborze mocy
- Czujnik temperatury cyfrowy DS18B20
- Przyciski typu tact-switch
- Rejestr przesuwny - umożliwia np. sterowanie większą ilością diod oszczędzając przy tym wyprowadzenia cyfrowe Arduino
- Ekspander PCF8574 - pozwala zwiększyć liczbę wyprowadzeń Arduino
- Buzzer z generatorem - zasilany napięciem 5 V

Taki komplet to dodatkowe 50 zł + dostawa (w zależności poczta-kurier od 10 do 16 zł).

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 9 września 2015, 09:58 
Bombee napisał(a):
Artur - dawaj ten kupon :D

Nie ma żadnego kuponu. Ściągasz sobie apkę na telefon/tablet i wszystkie zakupy dodatkowo 10% taniej Masz :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 9 września 2015, 10:01 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Ożeszty!
:)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 9 września 2015, 11:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Wskakiwało mi bez tej promocji 9.9 stąd różnica w cenie.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 9 września 2015, 14:50 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Wyrwałem za 5,10$ :D
Teraz tylko resztę dokupić :)

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 9 września 2015, 15:57 
A to Widziałeś: 37 In 1 Sensor Module Board Set Kit For Arduino :roll:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 9 września 2015, 16:11 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Artur... Wrrrr...

:D

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 12 września 2015, 20:05 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 15:34
Posty: 2737
Wiek: 58
Lokalizacja: Warszawa
Chyba mój UART wyzionął ducha :twisted: Nie mogę nic zaprogramować, świeci sie tylko dioda sygnalizująca zasilanie. Jak uruchomię monitor portu i zewrę TX i RX to po wysłaniu textu wraca on na ekran i zapala sie dioda sygalizująca transmisję.. Niby więc przejściówka działa. Przy próbie programowania płytki arduino jest kompletna cisza i po pewnym czasie pojawia się komunikat
Załącznik:
UART.JPG
UART.JPG [ 110.18 KiB | Przeglądane 8457 razy ]

Taka mam przejśćiówke oczywiście z wyprowadzonym resetem i DTR. Do wczoraj działała idealnie, a dzisiaj dooopa :shock:
Obrazek

Chyba będę sie musial rozejrzeć za nową sztuką.

_________________
Pozdrawiam Darek
SkyCruiser_2400 ; GEMINI_3200 ; CHASER C1 FPV 120


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 15 września 2015, 16:58 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 15:34
Posty: 2737
Wiek: 58
Lokalizacja: Warszawa
Który konwerter lepiej kupić ?

http://allegro.pl/konwerter-usb-uart-rs ... 23430.html
http://allegro.pl/konwerter-usb-to-ttl- ... 94655.html
http://allegro.pl/ch340g-usb-ttl-rs232- ... 71166.html
http://allegro.pl/konwerter-usb-uart-tt ... 72761.html

_________________
Pozdrawiam Darek
SkyCruiser_2400 ; GEMINI_3200 ; CHASER C1 FPV 120


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 15 września 2015, 20:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Większych różnic między nimi nie ma. Ja bym brał ten:
http://allegro.pl/konwerter-usb-to-ttl-cp2102-arduino-przejsciowka-i5559194655.html
bo ma całą masę dodatkowych wyprowadzeń, ale normalnemu użytkownikowi one się na nic nie przydadzą :)

Na pewno nie brałbym tego (ze względu na chipset):
http://allegro.pl/ch340g-usb-ttl-rs232-konwerter-przejsciowka-3-3-5v-i5185071166.html

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 15 września 2015, 20:18 
A ja bym stawiał na droższy, ale polskiej produkcji i sprawdzony przez wielu INTERFEJS KONWERTER USB-RS232 (TTL) MINI


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 17 września 2015, 19:57 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 15:34
Posty: 2737
Wiek: 58
Lokalizacja: Warszawa
Polecam stronę http://fritzing.org/home/. Można z niej ściągnąć według mnie bardzo dobre orpogramowanie do rysowania schematów z arduino i nie tylko. Jest moduł rozkładania elementów na płytkach stykowych lub laminatowych uniwersalnych. Jest także moduł z autoroutingiem który sam projektuje układ ścieżek. Program jest naprawdę bardzo przyjazny i intuicyjny w użytkowaniu.

_________________
Pozdrawiam Darek
SkyCruiser_2400 ; GEMINI_3200 ; CHASER C1 FPV 120


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 24 września 2015, 09:19 
Właśnie listodonosiciel przytargał UNO R3 ATmega328P Board + 2.4 Inch TFT LCD Touch Screen Module For Arduino :D
Teraz zastanawiam się, co z tym/z tego można zrobić :roll: :lol:

Obrazek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 24 września 2015, 09:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Dzwonek szkolny, który Ci napisałem? :mrgreen:

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 24 września 2015, 09:37 
Tia, po rozmowach z dynderekcją, nie uzyskałem zgody na montaż takowego urządzenia w szkole :cry:, więc nie drążyłem tematu :|


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 24 września 2015, 09:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
No to zostają Ci takie projekty:
http://misc.ws/2013/11/08/touch-screen-shield-for-arduino-uno/

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 24 września 2015, 12:59 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Ja na swoją paczuszkę cały czas czekam.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 24 września 2015, 22:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Jeśli ktoś ma ochotę poczytać po angielsku o budowie robotów, warsztacie, itd to polecam darmowego ebooka:
Obrazek

Wydawca: Apress
Autor: David Cook
ISBN: 978-1-484213-60-5
Rok: 2015
Stron: 492
Język: Angielski
Rozmiar: 21,5 MB
Format: PDF

Dostępny tutaj:
http://it-ebooks.info/book/6336/

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 16:26 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Dotarła do mnie dziś płytka.

Artur, czy Tobie działa wyświetlacz?
Jak go uruchomić?
Znalazłem niby jakieś biblioteki na stronie tej aukcji, ale coś nie za bardzo chcą obsłużyć wyświetlacz :|

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 16:29 
Już sprzedałem cały komplet :mrgreen: Ale nabywca stwierdził, że działa i jest zadowolony :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 18:01 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
hmmm... :/
No nic - będę kombinował.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 29 września 2015, 19:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
http://misc.ws/2013/11/08/touch-screen-shield-for-arduino-uno/

A tu patrzyłeś?

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 30 września 2015, 15:13 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Paczam, ale czasu brak.
Dzięki!

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 30 września 2015, 21:49 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Nie wiem co do końca jest nie tak.
Sciągnąłem LCD_ID_Reader Version 1.2 z tej strony i wyslo mi, wg tabelki Reported LCD Information code 0x0000.
Pościągałem paczki sterowników o których jest napisane na ztej strony.
Niestety oba programy umieszczone na tej stronie nie zadziałały :(

Próbowałem jeszcze wg informacji z Banggood ze strony zestawu:
https://www.copy.com/s/t%3AYLKPE3wcq4Wp4pgh%3Bp%3A%252FSKU156315%25202.4inch_Arduino_ILI9341_V2.0.zip%3Boid%3A65" Just download and extract the zip file and everything that you need is placed in folder "Arduino_Demo_ArduinoUNO_or_Mega2560" - in this folder you have working libraris and working examples! The touch function is not particularly accurate but it is fine for working with simple menu systems or something like that

W folderze "Arduino_Demo_ArduinoUNO_or_Mega2560" z paczuszki wgrałem na Arduino Example01-Simple test. Ekran zmienia kolory - płyną od jednej krawędzi do drugiej. Niestety żaden inny szkic nie zadziałał :|

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 30 września 2015, 22:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
A może źle wgrywasz biblioteki?

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:02 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Biblioteki chyba są OK.
Już chyba wszystkie jakie znalazłem wrzuciłem ;)
Czasem coś tam błyśnie, ale generalnie nic nie wyświetla - świeci się na biało tylko :|

Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Ostatnio edytowano czwartek, 1 października 2015, 14:46 przez Bombee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Z której wersji to jest zrzut ekranu?

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:30 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
1.6.5

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
No to po pierwsze zmień na starszą wersję - 1.0.5 będzie odpowiednie.
Po drugie primo nie wrzucaj wszystkich bibliotek a tylko 1 na raz do testów, jeśli chcesz ją zmienić usuwasz starą i dajesz nową. Oczywiście za każdym razem restart środowiska IDE.
Po trzecie primo, którą masz wersję wyświetlacza? Masz przycisk?

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:51 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
OK - będę kombinował. Niestety dziś nawał pracy :|

Wyświetlacz:
Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Ostatnio edytowano czwartek, 1 października 2015, 14:41 przez Bombee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 10:56 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Generalnie - tak dodatkowo - paczka przyszła z dwoma elementami - wyświetlacz w dość dużym pudełku a płytka luzem - jak by nie mogli w pudełko wrzucić :|
Po otwarciu złącza na płytce wyglądały tak:

Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Ostatnio edytowano czwartek, 1 października 2015, 14:43 przez Bombee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 11:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
No to trochę przeszła :) Albo chińczyk krzywo stał przy taśmie monażowej.

Spróbuj tego (bo wygląda że masz wersję S6D04H0X)


kod (nie wymaga biblioteki):
https://app.box.com/s/kryxky43xx81jc2ww5qnl1z0bfvuttg4

Szybsza wersja:


kod:
http://www.qsl.net/k/kb1uif//downloads/Arduino_Sketches/Andy_Ada_graphicstest_with_Times/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino
I biblioteki:
http://www.qsl.net/k/kb1uif//downloads/Arduino_Sketches/libraries/Adafruit_ILI_9341_8bit_AS/
http://www.qsl.net/k/kb1uif//downloads/Arduino_Sketches/libraries/Adafruit_GFX_AS/

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 12:55 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
No to jest chyba coś jest nie tak - pytanie czy z wyświetlaczem, czy z płytką.
Po wgraniu pierwszego szkicu ekran z jasnego zamienia się powoli w ciemny i tak zostaje :|

Filmik

A przy kompilacji tego drugiego wywala mi całą litanię:
Kod:
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testCircles(unsigned char, unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:282: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:283: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:290: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::drawCircle(int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `__static_initialization_and_destruction_0':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:44: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::Adafruit_ILI9341_8bit_AS(unsigned char, unsigned char, unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFillScreen()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:129: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:130: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:131: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:132: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:133: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o:/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:138: more undefined references to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)' follow
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testText()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:140: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setCursor(int, int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:141: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextColor(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:141: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:143: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextColor(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:143: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:145: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextColor(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:145: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:148: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextColor(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:149: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:151: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:153: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::setTextSize(unsigned char)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `loop':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:121: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::setRotation(unsigned char)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testLines(unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:167: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:168: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:170: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:180: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:191: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:202: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testRects(unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:230: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:231: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:233: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:234: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:234: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:234: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:234: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFilledCircles(unsigned char, unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:266: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:266: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:268: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:272: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::fillCircle(int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testTriangles()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:299: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:300: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:302: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:310: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::color565(unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:310: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::drawTriangle(int, int, int, int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFilledTriangles()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:318: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:319: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:321: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:326: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::color565(unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:326: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::fillTriangle(int, int, int, int, int, int, unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:329: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::color565(unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:329: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::drawTriangle(int, int, int, int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testRoundRects()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:338: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:339: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:341: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:342: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:342: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:342: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:342: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:346: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::color565(unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:346: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::drawRoundRect(int, int, int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFilledRoundRects()':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:355: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:356: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:358: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:360: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:360: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:360: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:360: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:362: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::color565(unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:362: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::fillRoundRect(int, int, int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFastLines(unsigned int, unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:217: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:217: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:219: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:221: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::drawFastHLine(int, int, int, unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:222: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::drawFastVLine(int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `testFilledRects(unsigned int, unsigned int)':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:247: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:248: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:250: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillScreen(unsigned int)'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:251: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:251: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:251: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::width()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:251: undefined reference to `Adafruit_GFX_AS::height()'
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:255: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::fillRect(int, int, int, int, unsigned int)'
Andy_Ada_graphicstest_with_Times.cpp.o: In function `setup':
/Users/Tomek/Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino:51: undefined reference to `Adafruit_ILI9341_8bit_AS::begin(unsigned int)'
collect2: error: ld returned 1 exit status
Błąd kompilacji.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Ostatnio edytowano czwartek, 1 października 2015, 14:44 przez Bombee, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 13:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Jesteś pewien, że masz biblioteki zainstalowane? Możesz to udowodnić?
I drugie szkic Andy_Ada_graphicstest_with_Times.ino powinien być w katalogu o nazwie Andy_Ada_graphicstest_with_Times

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 1 października 2015, 14:52 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 sierpnia 2015, 13:31
Posty: 74
Wiek: 49
Lokalizacja: W-wa Ursus
Szkic mam dokładnie w takim katalogu.
Obrazek

A biblioteki w katalogu libraries.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 12 listopada 2015, 17:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Całkiem niedawno z Rumcajsem wpadliśmy na genialny pomysł związany z Arduino. Rozkładał na łopatki swoją prostotą i miał wielkie możliwości. Nawet zaczęliśmy go projektować i próbnie wysyłać do płytkarni - jednak cena była spora... To skłoniło do poszukiwań czy przypadkiem ktoś z Chińskiej Republiki Ludowej nie zrobił tego taniej niż my możemy...
No ba, oczywiście, że zrobił i już od dawna sprzedaje!!! Nasz pomysł!!! Czyste świństwo :lol: no ale jakoś przeżyjemy ten fakt.

Tymczasem polecam to rozwiązanie. Występuje w paru wersjach:

Jako płytka prototypowa w rozmiarze pasującym do Arduino Uno, reszta pól to typowa płytka uniwersalna możemy więc na niej puścić wodze fantazji i zrobić własny "shield"
Załącznik:
Schowek01.jpg
Schowek01.jpg [ 160.74 KiB | Przeglądane 11641 razy ]

Po założeniu na Uno wygląda np tak:
Załącznik:
Schowek02.jpg
Schowek02.jpg [ 89.85 KiB | Przeglądane 11641 razy ]


Czerwony brat ma inny układ ścieżek dzięki czemu możemy przylutować tutaj układ SMD mający 14 nóżek lub mniej
Załącznik:
Schowek03.jpg
Schowek03.jpg [ 127.11 KiB | Przeglądane 11641 razy ]


Ta płytka ma każdy port wyciągnięty osobno razem z zasilaniem idealnie więc nadaje się do projektów gdzie wykorzystujemy dużo wejść/wyjść
Załącznik:
Schowek04.jpg
Schowek04.jpg [ 167.73 KiB | Przeglądane 11641 razy ]


A dzięki tej możemy zmienić płytkę z Arduino Micro w Uno wpinając ją po prostu na środek, dodatkowo wszystkie porty mają zasilanie w układzie serwowym czyli sygnał, +5v, GND
Załącznik:
Schowek05.jpg
Schowek05.jpg [ 127.96 KiB | Przeglądane 11641 razy ]


I tu podobna różniącą się tylko niewielkimi szczegółami:
Załącznik:
Schowek06.jpg
Schowek06.jpg [ 91.31 KiB | Przeglądane 11641 razy ]


Fajny mieliśmy pomysł, prawda? :mrgreen: :mrgreen:

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 12 listopada 2015, 18:41 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 września 2012, 13:21
Posty: 2174
Wiek: 56
Lokalizacja: Brudzew
Ano :( .. To tylko potwierdza moje wcześniejsze podejrzenia że żółci bracia monitorują internet na całym świecie, i jak tylko wychwycą jakiś ciekawy projekt następnego dnia już jest w sklepach :D

_________________
Jak mówię że coś zrobię to zrobię, nie trzeba mi co pół roku przypominać..
- Sławek -


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 2 grudnia 2015, 19:03 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 15:34
Posty: 2737
Wiek: 58
Lokalizacja: Warszawa
Jak(w czym) tworzy się aplikacje windowsowe umożliwiające komunikacje z arduino, zmianę parametrów programu, odczyt danych itp?

_________________
Pozdrawiam Darek
SkyCruiser_2400 ; GEMINI_3200 ; CHASER C1 FPV 120


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 2 grudnia 2015, 19:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3602
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
putty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 2 grudnia 2015, 21:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6051
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
No nie. Putty to tylko program termninalowy odpowiednik tego co jest wbudowane w Arduino IDE. Natomiast Darek pyta o programy jak np eLeReS czy mój arduino model finder pokazywany na forum. Takie programy piszemy w dowolnym języku (visual basic, Delphi, c++, itd) wykorzystując zintegrowane środowiska programistyczne - IDE

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

119,148,073 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL