Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 06:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 10 stycznia 2016, 23:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Pojawiła się ciekawa pozycja na chińskim rynku Arduino.

Załącznik:
arduino_pro_micro.jpg
arduino_pro_micro.jpg [ 100.08 KiB | Przeglądane 14000 razy ]


Arduino Pro Micro z mikroprocesorem ATmega32U4
- napędzane na 16MHz i 5V
- 4 kanały 10-bit ADC
- 12 x cyfrowych wejść/wyjść w tym: 5 x PWM

I co najciekawsze ma USB, czyli koniec z przejściówkami FTDI, a rozmiarem przypomina wersję Pro Mini.
Cena również zachęcae (4$) u czb6721960 na ebay.com

http://www.ebay.com/itm/New-Pro-Micro-ATmega32U4-5V-16MHz-Replace-ATmega328-Arduino-Pro-Mini-/140972980117?hash=item20d2a4f795:g:dR0AAMXQsMZRjJUh

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 11 stycznia 2016, 12:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 18:35
Posty: 2328
Wiek: 60
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Na allegro też jest..

_________________
Bartek
NEVER STOP EXPLORING!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 11 stycznia 2016, 14:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
I najtańsze z przesyłką to prawie 30zł.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 11 stycznia 2016, 20:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 18:35
Posty: 2328
Wiek: 60
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Ale masz na jutro i na pewno....... He he he

_________________
Bartek
NEVER STOP EXPLORING!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 20:23 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 22 sierpnia 2014, 20:09
Posty: 205
Wiek: 31
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Czytałem ostatnio o kilku inspirujących projektach bazujących na arduino i doszedłem do wniosku że też muszę spróbować. Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę i języki programowania niskiego poziomu (sporo programuje w pythonie na studiach i w pracy), przez długi czas uważałem że arduino jest nie dla mnie. Mimo tego postanowiłem spróbować i planuje kupić taki zestaw na początek:

Arduino Nano: http://www.banggood.com/ATmega328P-Nano-V3-Controller-Board-Compatible-Arduino-p-940937.html
Moduł zasilający i płytka stykowa: http://www.banggood.com/MB-102-MB102-Solderless-Breadboard-Power-Supply-Jumper-Cable-Kits-p-933600.html
Złączki do baterii: http://www.banggood.com/2Pcs-9V-Battery-Buckle-Snaps-Power-Cable-Connector-For-Arduino-p-971303.html
USB UART: http://www.banggood.com/CJMCU-CP2102-USB-To-TTLSerial-Module-UART-STC-Downloader-p-970993.html
Diody kolorowe: http://www.banggood.com/300pcs-5mm-LED-Light-emitting-Diode-Resistance-Beads-Set-p-952438.html
Zestaw rezystorów: http://www.banggood.com/Wholesale-400pcs-Metal-Film-Resistor-Assortment-Kit-Set-20-Kinds-Value-Total-p-53233.html
Wyświetlacz: http://www.banggood.com/IIC-I2C-1602-Blue-Backlight-LCD-Display-Module-For-Arduino-p-950726.html

Czy to myślicie że to wystarczy do nauki podstaw?

_________________
Pozdrawiam Janek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 20:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:16
Posty: 6743
Wiek: 41
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Mozna kupic gotowe zestawy arduino chyba wyjdzie to taniej.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

_________________
To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu.

pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 20:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Jeśli chcesz kupić wersję Nano to UART nie będzie Ci potrzebny, chyba, że do innych zastosowań.
Zestaw resystorów ciekawy - jednak raczej ich nie wykorzystasz :)
Worek diód też bym odpuścił, diody są nudne, a na płytce masz 1 wbudowaną będziesz mógł sobie nią pomrugać.
Reszta OK.
Co się przydaje do modelarskich zabaw:
- zestaw przewodów połączeniowych (te z zestawów do płytek stykowych są strasznie kiepskie)
http://www.banggood.com/40pcs-20cm-Female-to-Female-Jumper-Jump-Cable-Wire-For-Arduino-p-75612.html
http://www.banggood.com/40Pcs-20cm-Male-To-Female-Jump-Cable-For-Arduino-p-973822.html
http://www.banggood.com/40pcs-20cm-Male-to-Male-Color-Breadboard-Cable-Jump-Wire-Jumper-p-70127.html
- moduł z przekaźnikiem
- moduł z diodą RGB
- sterownik silnika krokowego są ze 3 wersje
- czujnik temperatury/wilgoci
- kompas
- sonar
- odbiornik podczerwieni + pilot
- czujnik Halla
- czujnik z kontaktronem
- moduł BlueTooth

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 12 stycznia 2016, 21:33 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 22 sierpnia 2014, 20:09
Posty: 205
Wiek: 31
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Dzięki za podpowiedzi. Zrezygnowałem z diód, rezystorów i USB UART. Wziąłem kable i kilka z wymienionych przez Ciebie modułów. Dodatkowo wziąłem slot na karę sd, bo będę chciał się nauczyć zapisywać pomiary z sensora do pliku na kartę sd. Teraz pewnie muszę ze 2 tygodnie poczekać i zabieram się za mruganie diodą :)

_________________
Pozdrawiam Janek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 13 stycznia 2016, 15:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 18:35
Posty: 2328
Wiek: 60
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Trzeba było jeszcze dokupić podstawkę ze zlaczem mostków. Na śrubki. Bardzo pozyteczne

_________________
Bartek
NEVER STOP EXPLORING!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 13 stycznia 2016, 18:23 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Witajcie
Kiedyś poruszałem problem odczytu PPM z poszczególnych kanałów odbiornika RC. Wtedy nie za wiele z tego wyszło bo arduino nie było akceptowalne przez zwierzchnika ;) ale teraz problem wrócił z potrójną siłą.

muszę odczytać czasy sygnałów z 3 kanałów i na ich podstawie określić stany logiczne dla mostków H a jeden z nich bezpośrednio przekształcić na PWM i inne rzeczy. Ogólnie skupmy sie że chcę mieć wartości do porównania.
Jesli chodzi o sprzęt to dysponuje odbiornikiem corona RP6D1 i kopią arduino nano V3.
Odczyt długości impulsu nie jest problemem, znalazłem dwa kody i dostosowałem działają pięknie. Problem w tym że dla dwóch kanałów sposób odczytu (jakby zdwojenie kodu) powoduje drastyczne spowolnienie procesora - jednym słowem rozwiązanie toporne i nieekonomiczne.
Przetestowałem też kod Huberta z poleconego kiedyś przez niego tematu o sekwencjonerze ale tam również jest jeden kanał a praca oparta o przerwania. Przerwania wolałbym zostawić wolne.
Z tego co się orientuję 3 kanały powinny być odczytywane szeregowo jak w poniższym kodzie (tak wnioskuje tylko tu jest 6) tylko on to jakby przesyłał usb do komputera i nie wiem jak się dobrać do tych wyników (RXOK1 RXOK2 RXOK3).

Kod:
//Reads PPM signals from 6 channels of a Spectrum DX7 RC reciever, translates the values to
//PWM and prints the values to serial port.
//Works with Spectrum DX7 (haven't tested anything else but should work with any PPM output

//Create variables for 6 channels
int RXCH[6];
volatile int RXSG[6];
int RXOK[6];
int PWMSG[6];

void setup() {

//Start communication to serial port
Serial.begin(115200); 

//Assign PPM input pins. The receiver output pins are conected as below to non-PWM Digital connectors:
RXCH[0] = 4;  //Throttle
RXCH[1] = 6;  //Aile / Yaw
RXCH[2] = 5;  //Elev. / Pitch
RXCH[3] = 2;  //Rudd. / Roll
RXCH[4] = 7;  //Gear
RXCH[5] = 8;  //Aux / Flt Mode

for (int i = 0; i < 6; i++){
   pinMode(RXCH[i], INPUT);
}
}

void loop() {

// Read RX values
for (int i = 0; i < 6; i++){                                        //for each of the 6 channels:
RXSG[i] = pulseIn(RXCH[i], HIGH, 20000);                            //read the receiver signal
if (RXSG[i] == 0) {RXSG[i] = RXOK[i];} else {RXOK[i] = RXSG[i];}    //if the signal is good then use it, else use the previous signal
PWMSG[i] = map(RXSG[i], 1000, 2000, 0, 511);                        //substitute the high values to a value between 0 and 511
constrain (PWMSG[i], 0, 511);                                       //make sure that the value stays within the disired boundries

// Print RX values
Serial.print(" ||   Ch: ");
Serial.print(i+1);
Serial.print(" / PWMSG: ");
Serial.print(PWMSG[i]);
//Serial.print(" / RXSG: "); 
//Serial.print(RXSG[i]);
delay(10); 
}
Serial.println();
}


Niestety w kwestiach programistycznych jestem tłukiem ;) nie mam takiej wyobraźni.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 13 stycznia 2016, 20:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Wszystko zależy co masz zrobić. Program, który czyta 3 kanały RC i robi to w dodatku na tyle szybko żeby był w stanie zareagować na zmiany w dowolnym momencie raczej powinien korzystać z przerwań. Kod, który zamieściłeś jest absolutnie najwolniejszym możliwym rozwiązaniem. Co go spowalnia:
- użycie w pętli[6] pulseIn
- otwarcie seriala
- użycie 5x w jednym przejściu print
i na koniec jeszcze delay(10)

Zobacz na: http://rcclub.eu/viewtopic.php?f=108&t=8962

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 15:28 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
To był tylko przykład;)
Żeby nie wróżyć z fusów o co mi chodzi. Z tych rzeczy potrzebowałem tylko pętli pulseIn no i tego jak się dobrać do tych wyników.

Podane przez ciebie rozwiązanie jeść bardzo ciekawe jeśli nie powiedzieć genialne:)
Z tego co zrozumiałem to ta biblioteka ustawia na większości pinów przerwania ale jakby nie sprzętowe (bo te sa dwa) tylko programowe wewnętrzne (?)
Wziąłem to na warsztat dostosowałem tak że mam spełnione 60% projektu. Nie wiem jak gaz na PWM. Poprzedni sposób zaliczany do wolnych nie działa tutaj. Będę kombinował dalej ;) Dzięki a pomoc.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 16:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Żeby sterować silnikiem za pomocą regulatora modelarskiego możesz użyć biblioteki do serw. Jeśli to inny silnik np krokowy potrzebujesz dodatkowo sterownika (sprzętowego), jeśli to silnik DC to można nim sterować albo przez regulator modelarski do szczotkowców albo za pomocą np tranzystora, czy innego mosfeta.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 15 stycznia 2016, 18:04 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Nie w tym rzecz. Od strony sprzętowej mam wszystko ogarnięte.
Może nie do końca jasno napisałem na początku.
Steruję silnikami szczotkowymi DC za pomocą mostków H - bardziej prymitywna wersja regulatora modelarskiego (moim zdaniem). Każdy mostek potrzebuje "mieć podane" dwa stany logiczne programujące kierunek obrotów (1,0 lub 0,1) i sygnał PWM odpowiadający za prędkość obrotową, a serwa działają na PPM(?). Nie jestem pewien PPM można traktować w jakiś sposób jako stopień wypełnienia sygnału tak jak ma to miejsce w PWM.

Jesli chodzi o program to mam już zaprogramowane wspomniane stany logiczne, tylko zmienny PWM sprzeżony z drążkiem gazu jest problemem. Niby proste, ale nie mam wyobraźni do programowania ;)

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 17:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
RC działa w teorii w zakresie 1000-2000 w praktyce każdy link wysyła nieco inne wartości, więc po pierwsze projektując cokolwiek sterowane w ten sposób trzeba to sprawdzić.
Kolejną rzeczą jest sprawdzenie co wysyła odbiornik gdy wyłączymy nadajnik. Niektóre nie wysyłają nic - dające 0 w programie, niektóre pamiętają ostatnie ustawienie, itd
Gdy już wiemy na jakie liczby możemy trafić wtedy można zdecydować co z nimi zrobić. Dla przykładu jeden z linków RC z którego korzystam wysyła 1038 przy minimum, 1534 na środku i 2102 gdy drążek jest na maksimum.

Teraz jeśli chodzi o sterowanie mostkiem H za pomocą PWM wykorzystujemy do tego pin cyfrowy oraz analogowy. W przypadku małych płytek Arduino mamy do dyspozycji 8bit PWM co oznacza wartość od 0 do 255.

Jeśli więc chcemy sterować silnikiem w obie strony to STOP będzie na środku w okolicach 1534, wszystko powyżej tego powinno zwiększać PWM od 0 aż do 255 oraz ustawić obroty np w LEWO, a wszystko poniżej wartości 1534 powinno ustawić obroty w PRAWO i znów PWM od 0 do 255. To da nam całą naprzód i całą w tył.

Żeby to wszystko ładnie przypisać sugeruję użycie funkcji MAP która mapuje bardzo ładnie jeden zakres na drugi czyli tłumaczy te 1038-2102 na 0-255.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 18:19 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Ja to wszystko wiem ;)
Wszystko oprócz ostatniego zdania czyli właśnie tego o co pytałem - sprzęgnięcia czasu impulsu z PWM. Teraz tylko wprowadzić to w życie. Zobaczymy co wyjdzie.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 19:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Skoro czas dla kanału RC podany w milisekundach trzymamy w zmiennej nThrottleIn1 oraz załóżmy, że sterowanie PWM mamy w zmiennej motorSpeed to wykorzystując m a p o następującej składni:

map(value, fromLow, fromHigh, toLow, toHigh)

uzyskujemy:

motorSpeed = map(nThrottleIn1 , 1000, 2000, 0, 255);

możemy też w inną stroną
motorSpeed = map(nThrottleIn1 , 2000, 1000, 0, 255);

lub dla wartości częściowych:

motorSpeed = map(nThrottleIn1 , 1500, 900, 0, 60);

Skoro mamy już to obliczone to trzeba to wysłać do mostka H, czyli A n a l o g W r i t e

składnia:

analogWrite(pin, value);

czyli: analogWrite(pin, motorSpeed);

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 19:11 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Jej, jak na tacy podane.
Dziękuję. :)
AnalogWrite już używałem - ustawiałem sobie stałe PWM ;)
Jak uporam się z mechaniką projektu to zajmę się kończeniem programu.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 21:26 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1559
Wiek: 59
Lokalizacja: Peterborough, UK
Ellipsis, że tak wtrącę, napotkałem własnie całkiem ciekawy wyświetlacz
SCREEN SIZE 2.45” AU A025CN03
ACTIVE AREA 49.2(H)×38.14(V) mm
ELEMENT COLOR TFT LCD
RESOLUTION 480(W)x234(H)
Zastanawiam się, czy można by go podpiąć do Arduino i wykorzystać do zbudowania ...... zegarka ? albo cóś ?
http://www.datasheetarchive.com/dl/Datasheets-UD3/DSAUD0042688.pdf
tak wygląda (dokładnie - wyrwany z drukarki)
Jako specjalistę w tym temacie zapytowywuję własnie Ciebie ?

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Sbach342, White Sheep 480 Quad, RoboFlat 270, AOKFly 230, Realacc 210
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... kończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 21:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
To jest analogowe video, więc bez problemu. Najciekawsza biblioteka to TVOut http://code.google.com/p/arduino-tvout/

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 16 stycznia 2016, 22:10 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 marca 2012, 11:26
Posty: 1559
Wiek: 59
Lokalizacja: Peterborough, UK
Własnie dlatego mi się spodobał ;)

_________________
Pozdrawiam
RobUk
HyperBipe 900, AMBeR III "Experience", Spitfire MKIIb, Sbach342, White Sheep 480 Quad, RoboFlat 270, AOKFly 230, Realacc 210
"Nie ważne jak zaczynasz, ważne jak ... kończysz ..." 3W Kasta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 17 stycznia 2016, 18:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3602
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
RobUk napisał(a):
Ellipsis, że tak wtrącę, napotkałem własnie całkiem ciekawy wyświetlacz
SCREEN SIZE 2.45” AU A025CN03
ACTIVE AREA 49.2(H)×38.14(V) mm
ELEMENT COLOR TFT LCD
RESOLUTION 480(W)x234(H)
Zastanawiam się, czy można by go podpiąć do Arduino i wykorzystać do zbudowania ...... zegarka ? albo cóś ?
http://www.datasheetarchive.com/dl/Datasheets-UD3/DSAUD0042688.pdf
tak wygląda (dokładnie - wyrwany z drukarki)
Jako specjalistę w tym temacie zapytowywuję własnie Ciebie ?

A gdzie Ty go spotkałeś? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 2 lutego 2016, 23:29 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 22 sierpnia 2014, 20:09
Posty: 205
Wiek: 31
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Dostałem płytkę arduino nano z chin i mam pierwszy problem. Zainstalowałem sterowniki. Wszystko wygląda ok, wg. menedżera windows urządzenie działa poprawnie, ide arduino wykrywa poprawnie port com do którego jest podpięta płytka, przez ide mogę również dostać się do monitora portu szeregowego.

Problem pojawia się dopiero gdy chcę wgrać jakikolwiek program na płytkę, dostaję błąd:

avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 1 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 2 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 3 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 4 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 5 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 6 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 7 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 8 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 9 of 10: not in sync: resp=0x5c
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 10 of 10: not in sync: resp=0x5c
Problem z wgrywaniem na płyte. Sprawdź http://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting#upload w poszukiwaniu sugestii.

próbowałem rozwiązań problemu wg powyższej strony, wydaje mi się że wszystko jest ok jeśli chodzi o sterowniki. Czy macie pomysł co może być przyczyną niemożności wgrania programu?

Konfigurację chce przeprowadzić na komputerze z windows 7 (mogę uciec na ubuntu bo mam na 2 partycji, tam będzie pewnie łatwiej ze sterownikami).

_________________
Pozdrawiam Janek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 3 lutego 2016, 01:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:16
Posty: 6743
Wiek: 41
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Jakiego progogramatora uzywasz, masz zainstalowane avdude, moze z opcją slow pokombinuj

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

_________________
To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu.

pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 3 lutego 2016, 10:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Której wersji Arduino IDE używasz?
Którą opcją chcesz wgrać kod? Podpowiem, że są dwie.

Narzędzia/Płytka - masz ustawione na?
Narzędzia/Programator - masz ustawione na?
Narzędzia/Port szeregowy - masz ustawione na?

A najczęściej po prostu brakuje bootloadera. W 99,999999% płytek.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 4 lutego 2016, 16:47 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 22 sierpnia 2014, 20:09
Posty: 205
Wiek: 31
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Korzystam z wersji 1.6.7, próbuje wgrać kod poprzez kliknięcie przycisku wgraj.

Mam następujące ustawienia:
Płytka: arduino nano
Procesor: ATmega328
Port: COM8
Programator: Nie wiem co tu ustawić? Próbowałem więc opcji po kolei.

Myślę że na płytkę trzeba wypalić bootloader, ale nie mam programatora. Zakładam że nie da się tego zrobić przez kabel miniusb?

_________________
Pozdrawiam Janek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 4 lutego 2016, 16:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Można, jeśli do kabla mini usb podłączysz programator.
:mrgreen:

Inna opcja wykorzystanie innego (działającego Arduino)
A jeszcze inna to port LPT, jeśli gdzieś taki masz. Do tego będzie potrzebne parę oporników. W google opisane jako lpt isp programming.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 14 lutego 2016, 08:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Ostatnio spotkałem się z ciekawym problem związanym z Arduino 1.0.1 Po ściągnięciu i rozpakowaniu nie udawało się go uruchomić gdyż za każdym razem wyskakiwał błąd z "launch4j" (An error occurred while starting the application)
Sprawdziłem na 5 komputerach i na każdym był ten sam błąd (windowsy: XP, 7 a nawet Vista) nie miało znaczenia czy komputer był już używany do Arduino czy to zupełny świeżak. Również różne wersje Javy nic nie zmieniały.

Krókie poszukiwania i znalazłem rozwiązanie. Należy odnaleźć plik preferences.txt siedzi on sobie (w zależności od systemu):

C:\Documents and Settings\user\Application Data\Arduino\preferences.txt
C:\Documents and Settings\user\Dane aplikacji\Arduino\preferences.txt
C:\Users\user\AppData\Roaming\Arduino\preferences.txt

gdzie user to nazwa użytkownika Windows. Plik jest ukryty więc wcześniej należy zmienić ustawienia wyświetlania plików w Windows.
Otwieramy go i znajdujemy w nim linijkę:

editor.languages.current=

Do której na końcu dopisujemy "en" czyli po zabiegu lijinka będzie wyglądała następująco:
editor.languages.current=en

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:17 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 14:07
Posty: 8
Wiek: 53
Lokalizacja: Barczewo
Witam, posiadam arduino UNO, i tu wszystko jest ok, natomiast w arduino nano z wejściem usb mam problem- komputer nie widzi go po podłączeniu,przy próbie wypalenia botloadera pojawia się komunikat:" błąd przy wgrywaniu botloadera" Po podłaczeniu do komputera świeci stale dioda czerwona i miga zielona. Co źle robię?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:27 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 września 2012, 13:21
Posty: 2174
Wiek: 56
Lokalizacja: Brudzew
Nie wypalisz botka przez usb - w ten sposób możesz tylko wgrywać soft. By wypalić botka musisz mieć programator ISP - chyba najpopularniejszy to USPASP, do nabycia na ebayu bądź rodzimym serwisie aukcyjnym.

EDIT
Jeśli jedno arduino Ci działa to z niego możesz zrobić ww programator - Arduino IDE ma odpowiedni wsad.

_________________
Jak mówię że coś zrobię to zrobię, nie trzeba mi co pół roku przypominać..
- Sławek -


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:31 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 14:07
Posty: 8
Wiek: 53
Lokalizacja: Barczewo
Dziękuję, mam usbasp i kabelek.. może coś źle poskładałem, może niewłaściwy sterownik do windows 10.. Jak podłączam do komputera nano to nie pojawia się żaden port tak jak w UNO...będę szukał dalej.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:47 przez Henzet, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o Windows to menadżer sprzętu odpowie na pytanie czy masz prawidłowo zainstalowany sprzęt. Dodatkowo port com będzie inny przy połączeniu z uno a inny z nano, chyba że sam ręcznie zmienisz ustawienia. Po drugie używając IDE trzeba zmienić ustawienia płytki.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2016, 23:49 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 14:07
Posty: 8
Wiek: 53
Lokalizacja: Barczewo
Edytowałem, ale troszkę za późno- nie pojawia się dodatkowy port przy podłączeniu nano tak jak to się dzieje przy UNO.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 23 lutego 2016, 00:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
No to zmień przewód USB na inny, ewentualnie obejrzyj płytkę czy nie widać jakiegoś zwarcia zwłaszcza w okolicach układu z dużą ilością nóżek blisko USB. Na płytkach często zostają śmieci po lutowaniu w CHRL.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 23 lutego 2016, 09:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 18:35
Posty: 2328
Wiek: 60
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Może wymień kabel mini USB. Jest w sprzedaży sporo kabli tylko do ładowania np. Do papierosów elektronicznych.

_________________
Bartek
NEVER STOP EXPLORING!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 23 lutego 2016, 10:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 23 lutego 2016, 11:52 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 14:07
Posty: 8
Wiek: 53
Lokalizacja: Barczewo
Kabel USB faktycznie niewłaściwy- po podłączeniu drugiego pojawia się w menedżerze " USB serial port com 6", natomiast przy arduino uno działającym jest "Arduino Uno COM 5".. Co robić .. Może ktoś z Kolegów podpowie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 23 lutego 2016, 12:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
W Arduino IDE i tak musisz zmienić typ płytki przed wgraniem nowego programu do płytki Uno jeśli poprzednio używałeś Nano i na odwrót. Wystarczy więc jeden klik więcej i zmieniasz też numer portu a jeśli chcesz zaoszczędzić ten jeden kilk to jak już pisałem możesz to zmienić...w menadżerze urządzeń.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 12 marca 2016, 20:30 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Musiałem odpocząć od poprzedniego projektu wiec zabrałem się za programowanie sterownika czołgu.
Tyle że w czołgu nie miałem modułu arduino, a wykonaną płytkę drukowaną z atmegą16 APU. Dolutowałem przewody do pinów mikrokontrolera potrzebnych programatorowi USBASP i powiedzmy, że zhakowałem go tak jak tu jest to opisane - http://sonyarouje.com/2015/04/23/bootloading-atmega16-with-arduino-uno/

Procedurę wykonałem do momentu gdzie autor pokazuje zrzut z ekranu. Potem, kiedy środowisko widziało już nowy mikrokontroler, wypaliłem bootloader. No i wszystko śmiga. Dwa kanały odczytałem na sprzętowych przerwaniach INT0 i INT1. wysterowałem mostki H silników i PWM-y. Działają.

Problem jest z INT2 - wejście przerwania oczywiście (PB2) (arduino D10). Nie mogę uruchomić tam przerwania chociaż równocześnie dwa poprzednie działają.
Myślałem że mam upalony pin wiec wymieniłem atmege na nową. Dalej to samo.

Nie mam pomysłu o co tu chodzi.

EDYCJA: poprawki, bo za szybko myślę, a za wolno piszę ;)


Załączniki:
_10TPtest_przerwan.rar [1.06 KiB]
Pobrane 232 razy

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 13 marca 2016, 12:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Przeczytaj to: http://forum.arduino.cc/index.php?topic=236028.0

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

118,291,301 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL