Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 09:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 22:54 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 14:07
Posty: 8
Wiek: 53
Lokalizacja: Barczewo
Witam, czy to podobny produkt https://www.aliexpress.com/item/Multifu ... 264.vYdwH5 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 23:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Tak.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 2 kwietnia 2017, 12:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3602
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
Koledzy, powiedzmy że mam arduino, powiedzmy że pro mini (tak na prawdę to gotowy układ z atmegą, bez wbudowanego ftdi - korzystam z zewnętrznego, atmega328p z kwarcem 16mhz, więc w zasadzie pro mini).

Za pomocą programatora ISP wgrałem bootloader
ATmegaBOOT_168_atmega328.hex
fusebity ustawione zgodnie z plikiem boards.txt
tj

low_fuses=0xFF
high_fuses=0xDA
extended_fuses=0x05

lock - przed wgraniem bootloadera 3F, a wgraniu bootloadera 0F

Bootloader fajnie się załadował. W arduino zrobiłem sobie prosty programik migający na przemian diodami, żeby zobaczyć czy bootloader działa:

Kod:
// the setup function runs once when you press reset or power the board
void setup() {
  // initialize digital pin LED_BUILTIN as an output.
  pinMode(2, OUTPUT);
  pinMode(3, OUTPUT);
}

// the loop function runs over and over again forever
void loop() {
  digitalWrite(2, HIGH);   // turn the LED on (HIGH is the voltage level)
  digitalWrite(3, LOW);    // turn the LED off by making the voltage LOW
  delay(2000);                       // wait for a second
  digitalWrite(2, LOW);    // turn the LED off by making the voltage LOW
  digitalWrite(3, HIGH);    // turn the LED off by making the voltage LOW
  delay(2000);                       // wait for a second
}


Program za pomocą arduino ide ładnie się ładuje. Po podaniu zasilania diody ładnie się zachowują - zgodnie z programem migają na przemian co 2 sekundy.

Natomiast problem jest później. Zmieniam cokolwiek w programie i niestety dostaję komnikat jak poniżej:

Kod:
Sketch uses 976 bytes (3%) of program storage space. Maximum is 30,720 bytes.
Global variables use 9 bytes (0%) of dynamic memory, leaving 2,039 bytes for local variables. Maximum is 2,048 bytes.
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 1 of 10: not in sync: resp=0x8a
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 2 of 10: not in sync: resp=0x8a
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 3 of 10: not in sync: resp=0x8a
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 4 of 10: not in sync: resp=0x8a
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 5 of 10: not in sync: resp=0x8a
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 6 of 10: not in sync: resp=0x8a
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 7 of 10: not in sync: resp=0x8a
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 8 of 10: not in sync: resp=0x8a
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 9 of 10: not in sync: resp=0x8a
avrdude: stk500_recv(): programmer is not responding
avrdude: stk500_getsync() attempt 10 of 10: not in sync: resp=0x8a
Problem uploading to board.  See http://www.arduino.cc/en/Guide/Troubleshooting#upload for suggestions.


Do układu podłączam jedynie Tx, Rx, GND, Vcc.

Ratunku? :)

EDIT

Ponadto dodam, że po podłączeniu zasilania do układu raz błyska dioda "L" podłączona do pinu D13, co by wskazywało, że bootloader jest na swoim miejscu

https://www.arduino.cc/en/guide/troubleshooting napisał(a):
Bootloader

Make sure there's a bootloader burned on your Arduino board. To check, reset the board. The built-in L LED (which is connected to pin 13) should blink. If it doesn't, there may not be a bootloader on your board.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 2 kwietnia 2017, 14:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Resetu Koledze brakuje. Albo podłącz a jeśli to niemożliwe to celuj z wciśnięciem we właściwym momencie, czyli zaraz gdy IDE skończy kompilację. Reset jest dość mocno potrzebny do wgrywania nowych skeczy.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 12 listopada 2017, 19:41 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Mam taki problem próbuję ogarnąć driver PWM / Led TLC5940NT w połączeniu z klonem Arduino NANO V3.0.
Kieruję się tym
https://starter-kit.nettigo.pl/2012/01/tlc5940-czyli-co-najmniej-16-dodatkowych-pinow-pwm-w-arduino/

Pobrałem dwie biblioteki Tlc5940 i Tlc5940Mux (nie wiem co to jest to trzecie i po co to)
https://github.com/xxv/tlc5940arduino/tree/dbcf6c9646fb5c0343131d6eba07c994a1b71e44

Podłączyłem wszystko, przepisałem pierwszy program ze strony i kicha. Drogą eksperymentu doszedłem do wniosku że:
- przy bibliotece tlc5940Mux wszystko świeci choć nie powinno i nie widzi komendy tlc.update (wyrzuca błąd przy kompilacji, że niby nie zdeklarowane)
-przy bibliotece tlc5940 nic nie świeci choć powinno ale tlc.update jest dostępne.
-jak dodałem obie biblioteki to mogłem wybrać adres i pwm który działał, ale świecące diody są na zupełnie innym adresie albo przy dwóch adresach świecą sie 4 diody co drugi adres. Tlc.update też przechodził gładko podczas kompilacji.

Sprawdzałem poprawność połączeń jest ok. Sprawdziłem czy piny od komunikacji i inne w nano nie są inaczej usytuowane niż w uno, ale jest ok. Myślałem też że adres ma być podany binarnie lub szesnastkowo ale, to nic nie dało.

Miał ktoś z tym styczność z tym układem? Coś robię źle czy może ta biblioteka nie jest kompatybilna z Arduino nano?

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 12 listopada 2017, 20:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Płytka Arduino Uno i Arduino Nano są takie same w tym przypadku tzn używane piny mają te same "działania".
Nie napisałeś, której wersji IDE używasz. Załóżmy, że masz jakąś nowszą wersję np 1.6.12 Jeśli masz starszą zmień na przynajmniej taką. Może być też najnowsza w wersji 1.8.5.

Po uruchomieniu zmień typ płytki na Twój - czyli Nano:
Załącznik:
Schowek00.jpg
Schowek00.jpg [ 94.03 KiB | Przeglądane 13975 razy ]


Wklej kod programu z podanej strony:
Załącznik:
Schowek01.jpg
Schowek01.jpg [ 33.99 KiB | Przeglądane 13975 razy ]

Uruchom menadżera bibliotek:
Załącznik:
Schowek02.jpg
Schowek02.jpg [ 72.34 KiB | Przeglądane 13975 razy ]

i w szukaj wpisz "tlc5940"
Załącznik:
Schowek03.jpg
Schowek03.jpg [ 101.24 KiB | Przeglądane 13975 razy ]

Teraz wybierz tę drugą zrobioną przez Paul'a Stoffregen'a - zainstaluj.

Teraz zamknij wszystkie otwarte okna Arduino i uruchom jeszcze raz - przeładowanie jest potrzebne żeby użyć nowych bibliotek.
Program pamięta Twój ostatni kod więc wystarczy teraz podłączyć płytkę i wgrać program. Musi działać. :D

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 12 listopada 2017, 22:59 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Miałem wersję 1.6.8 przeinstalowałem tak jak napisałeś na 1.8.5, zainstalowałem bibliotekę zgodnie z instrukcją (Paul'a Stoffregen'a) uruchomiłem IDE Arduino ponownie i no tego ten jest lepiej, ale nie całkiem.

Podczas wywoływania poleceniem pojedynczego wyjścia sytuacja wygląda tak:

wywoływane wyście:15 reakcja: brak
14 brak
13 brak
12 brak
11 brak
10 brak
9 brak
8 brak
7 świeci14
6 świeci12
5 świeci10
4 świeci8
3 świeci6
2 świeci5
1 świeci3
0 świeci1


Dosłownie świeci co druga z jednym wyjątkiem.

Przy wywołaniu wszystkich wyjść na raz jednym poleceniem sytuacja jest identyczna.

Co ciekawe po wgraniu programu "węża świetlnego" ze strony wszystko działa płynnie, każda dioda działa tzn. zapalają się (nie dosłownie oczywiście ;)) dwójkami po kolei. Z racji nieparzystej liczby wyjść tylko jedna dioda w wężu zapala się pojedynczo. Jest to 6 albo 5 już mi sie myli. To wygląda jak jakieś przesunięcie w rejestrze czy w bibliotece czy co że koniec węża wypada w środku liniki świetlnej. Patrząc z kolei na brakujące adresy w wywoływaniu to musiały by być jakieś.... połówki??? ;) masakra :|

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 12 listopada 2017, 23:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Jeśli to ma być tylko do diód to może WS2812? Ma więcej kolorów, sterowanie jest prostsze, itd, itp. No chyba, że chodzi dokładnie o ten układ - to wtedy wrzuć kod, pokaż jak masz to połączone, itd.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 14 listopada 2017, 17:42 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Ma to być do silników DC i napędów typu serwo też na silnikach DC a po prostu testuje programowanie/działanie na diodach bo łatwiej ;)
WS2812 nie podejdzie ;)

Połączenia wyglądają tak:
Obrazek

Wywołanie diody na adresie 1 połowa jasności (świeci 3)

Kod:
#include <Tlc5940.h>
#include <tlc_config.h>
#include <tlc_fades.h>
#include <tlc_servos.h>
#include <tlc_shifts.h>

void setup()
{
  Tlc.init();
  Tlc.set(1, 2048);
  while (Tlc.update());
}
void loop()
{
}



Obrazek

Wywołanie wszystkich adresów:

Kod:
#include <Tlc5940.h>
#include <tlc_config.h>
#include <tlc_fades.h>
#include <tlc_servos.h>
#include <tlc_shifts.h>

void setup()
{
  Tlc.init();
  Tlc.setAll(2048);
  while (Tlc.update());
}
void loop()
{
}



Obrazek

Wąż świetlny

Kod:
#include <Tlc5940.h>
#include <tlc_config.h>
#include <tlc_fades.h>
#include <tlc_servos.h>
#include <tlc_shifts.h>

void setup()
{
  Tlc.init();
}

void loop()
{
  static byte counter = 0;
  if (counter % 4)
    tlc_shiftUp(0);

  else
    tlc_shiftUp(4095);

  counter++;
  Tlc.update();
  delay(100);
}





Próbowałem jeszcze zasilenia wszystkiego z zewnętrznego stabilizatora L7805CV ale to nie daje poprawy.
Kiedy dodam cała bibliotekę Tlc5940 to pliki <tlc_progmem_utils.h> i <tlc_animations.h> powodują błędy przy kompilacji i trzeba je usunąć żeby coś cokolwiek ruszyło.

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 15 listopada 2017, 00:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Strasznie mieszasz, aż nie wiem od czego zacząć. To może tak. Po pierwsze spróbuj uruchomić po kolei każdy listing ze strony, którą podałeś. Nie wprowadzaj zmian tylko kopiuj-wklej aż osiągniesz opisane w każdym działanie - tak jak było z wężem świetlnym. Potem poczytaj sobie dokładnie o #include - bo teraz masz tego za dużo i stąd część problemów. Potem poczytaj o operatorach w Arduino
nphttp://www.plociennik.info/index.php/operatory
Zasilanie. Układ TLC5940 sprawdza się gdy wszystkie podłączone diody są na ten sam prąd np 20mA a u Ciebie część wygląda na superflux czyli jaśniejsze tzn, że mogą brać więcej prądu. To też może powodować nieoczekiwane działanie.
I tu kolejne pytanie dlaczego rezystor ma 3,3k? Wtedy zasilanie diód to niecałe 12mA.... a to mało.

Całość układu dobrze zasilić np z modelarskiego BEC'a - daje spory zapas mocy przy 5V.

I na koniec płytki prototypowe zwane stykowymi - jeśli ich używasz upewnij się, że KAŻDY przewód i połączenie przewodzi tak jak chcesz. Nie raz widziałem jak te płyteczki nie przewodziły mino, że wszystko było dobrze wetknięte...
Czyli czeka Cię sporo grzebania :mrgreen: fajnie. Trzymam kciuki!

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: środa, 15 listopada 2017, 21:16 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Ehhh, nawet nie wiesz jak często to słyszę, że mieszam :cry: a ja się tak staram żeby ludzie mnie rozumieli :lol:

Plików nagłówkowych było z nadmiarem bo już myślałem że mu czegoś przypadkiem brakuje. Ale nawet zbędne pliki nie powinny siać błędami, tyle że są obciążeniem co nie ? Rezystor tez był z zapasam lepszy mniejszy prąd niż zbyt duży. Podmieniłem już go na 2k2 co zgodnie ze wzorem daje ok 20mA.

Próbowałem operatorem bitowym przesunąć bity aby trafić na żądany adres ale nic to nie dało i tak przeskakiwało o dwa lub więcej.

O BEC'a będzie ciężko bo latam spalinami ;)

Kopiowałem programy jak radziłeś
-1 program zadziałał błędnie - ze względu na konieczność wybrania adresu w funkcji Tlc.set
- wskaźnik diodowy - zadziałał
- oba programy Fades - zadziały błędnie znowu przez wybór adresu
- shifts wąż świetlny - działał
- programy o danych i animacjach nie działały ze względu na błędy bibliotek, o których pisałem wcześniej, przy kompilacji.

Wtedy rozłożyłem wszystko i połączyłem od nowa i nic, a nawet gorzej bo nic już nie chciało ruszyć.
Przeczytałem całość jeszcze raz i stwierdziłem, że źle zrozumiałem znaczenie pinu VPRG. Uznałem że skoro podłączam diody to pin należy podłączyć do +5v. Teraz przełączyłem go na GND.

Wtedy nastąpił przełom bo można normalnie wybrać dowolny adres i zadziała dokładnie ten co trzeba! Wąż np też działa. Inna sprawa, że na zasilaniu usb działa, ale dopiero jak ordynarnie paluchem dotknę nóżki A3 na module arduino albo jego przewodu (izolacji) albo wypnę go (!) to zaczyna świecić, ale kiepsko. Jak zasilę ze stabilizatora to od razu świeci kiepsko jak dotknę to już lepiej, tak średnio. Jak zaprogramowałem diody jako serwo i dotknąłem to świeciło na max możliwości.

Daremny ten mój opis :|

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 13:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
krzysiek92 napisał(a):
nawet nie wiesz jak często to słyszę, że mieszam :cry:

Taki lajf :) najważniejsze to wyciągać wnioski i starać się coś tam poprawiać - to już 80% sukcesu :D :D

krzysiek92 napisał(a):
Plików nagłówkowych było z nadmiarem bo już myślałem że mu czegoś przypadkiem brakuje. Ale nawet zbędne pliki nie powinny siać błędami, tyle że są obciążeniem co nie ?

No niestety NIE :mrgreen: W informatyce musi być wszystko tip top. Nie robimy na wyrost, nie dokładamy nie używanych składników.Itd,itp W tym przypadku program Arduino IDE musi sprawdzić wszystkie te pliki i zależności między nimi. A jak mu coś nie gra to będzie sypał błędami.

krzysiek92 napisał(a):
Rezystor tez był z zapasam lepszy mniejszy prąd niż zbyt duży.

No też nie do końca lepiej :D Lepiej to jest taki jak ma być. W specyficznych przypadkach za mały prąd czy napięcie też potrafi upalić układ. Warto więc tu też być dokładym.

krzysiek92 napisał(a):
Podmieniłem już go na 2k2 co zgodnie ze wzorem daje ok 20mA.

Dobrze.

krzysiek92 napisał(a):
O BEC'a będzie ciężko bo latam spalinami ;)

No to kup, warto mieć z jedną sztukę. Można sobie z niego na łące telefon podładować na przykład :)

krzysiek92 napisał(a):
Inna sprawa, że na zasilaniu usb działa, ale dopiero jak ordynarnie paluchem dotknę nóżki A3 na module arduino albo jego przewodu (izolacji) albo wypnę go (!) to zaczyna świecić, ale kiepsko. Jak zasilę ze stabilizatora to od razu świeci kiepsko jak dotknę to już lepiej, tak średnio. Jak zaprogramowałem diody jako serwo i dotknąłem to świeciło na max możliwości.

To może być to, o czym pisałem wcześniej czyli niedoskonałości płytki stykowej. Gdzieś może nie być kontaktu.

krzysiek92 napisał(a):
Daremny ten mój opis :|

Ja tam myślę, że nie.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 16 listopada 2017, 22:26 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Trzeba będzie wytrawić płytkę i polutować, wtedy będzie pewność. W sumie to trzeba zrobić od razu płytkę całego projektu będzie szybciej z testami. Albooo... test z WS2803

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 17 listopada 2017, 14:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Widok od góry tak jakby płytka była ze szkła. Wyszły 3 zworki, zaznaczone na biało:
Załącznik:
tlc5940.jpg
tlc5940.jpg [ 242.28 KiB | Przeglądane 13809 razy ]


A w miejsce różowego prostokątu Arduino Nano, wczepiane w gniazdo goldpinowe z częściowo usuniętymi metalowymi kołkami (sposób Rumcajsa)
Załącznik:
tlc5940_2.jpg
tlc5940_2.jpg [ 247.1 KiB | Przeglądane 13809 razy ]

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 17 listopada 2017, 23:33 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Och, zadałeś sobie sporo trudu, dziękuję :D ale niestety nie jestem w stanie tego teraz wykorzystać :( mam tylko jedną dłoń do dyspozycji. Druga ręka ma zablokowane porty wej/wyj drutami gipsem i opatrunkami minimum do końca roku :( Wszelkie działania praktyczne odpadają. Pozostaje tylko wirtual i płytka stykowa wątpliwej jakości ;) multimetr czasem ciężko obsłużyć :lol:

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 14:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
No to zdrowia życzę! Ale polutować tą jedną ręką to może byś dał radę? Jakby np Św Mikołaj przyniósłby płyteczkę?

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: sobota, 18 listopada 2017, 22:10 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Dzięki za życzenia :)

Gdzie ja takiego mikołaja znajdę?! Ciężko z tym lutowaniem, zawsze potrzebowałem dwóch rąk. Pewnie na upartego bym polutował ale jakość mizerna, a to nie o to chodzi. Na razie ja też coś podziałam w eagle'u z płytką całego projektu (nowy sterownik dla robota podwodnego) potem zobaczymy ;) mam czas hehehe ;) Będzie dużo więcej aspektów i problemów do omówienia :lol:

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 1 grudnia 2017, 22:21 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Myślałem, myślałem i nawymyślałem
zapraszam do tematu N97

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 4 stycznia 2018, 22:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Gdyby ktoś kiedyś się skusił to wrzucam 2 pdfy z gotowcem pod żelazko (potrzebny papier kredowy i drukarka laserowa) do opisanego układziku. Jedna wersja szlifowana wspólnie z Rumcajsem - stąd jest przystojniejsza :mrgreen:
Załącznik:
tlc5940.pdf [74.79 KiB]
Pobrane 353 razy

Załącznik:
tlc5940 by Ellipsis and Rumcajs 1.pdf [67.02 KiB]
Pobrane 379 razy

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 5 stycznia 2018, 15:04 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
W jakim programie robicie płytki?

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 5 stycznia 2018, 15:28 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 września 2012, 13:21
Posty: 2174
Wiek: 56
Lokalizacja: Brudzew
Sprint Layout 6.0

_________________
Jak mówię że coś zrobię to zrobię, nie trzeba mi co pół roku przypominać..
- Sławek -


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 5 stycznia 2018, 15:39 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 17:26
Posty: 568
Wiek: 31
Lokalizacja: Siedlików
Ja rysuje w Eagle darmowa wersja i wkurza mnie druk jednej płytki na jednej kartce i tak pozazdrościłem patrząc na pdf'y ;)

_________________
Myślenie nie boli... ale jest strasznie męczące.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 5 stycznia 2018, 15:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Ja się długo broniłem nauczony że eagle najlepszy jest. I teraz już w ogóle nie używam niczego innego :-) tylko sprint.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 8 lutego 2018, 19:57 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 czerwca 2013, 17:02
Posty: 1593
Wiek: 71
Lokalizacja: Bestwinka
Próbuję podłączyć drugą frezarkę do starego komputera z winXP i jest problem z zainstalowaniem sterowników. Po podłączeniu frezarki do postu USB, pojawia się ona w w urządzeniach jako urządzenie USB2.0 ze znakiem zapytania oczywiście. Próba aktualizacji sterownika manualnie (wskazanie katalogu drivers w środowisku Arduino) kończy się zawsze komunikatem o nie znalezieniu sterowników). Wszystkie tutoriale pokazują, że po włączeniu Arduino do USB powinno pojawić się nowe urządzenie w portach com, a nie jak u mnie jako osobne urządzenie USB2.0. Pewnie robię coś źle, ale po wielu godzinach prób nie mam już pomysłu, co może być nie tak. Na tym sprzęcie mam zainstalowane środowisko Arduino, bo kiedyś konfigurowałem tu moje koptery ma MW i wszystko działało. Oczywiście pobrałem też najnowszą wersję Arduino ale jest to samo. GRBL nie widzi frezarki, która po przełączeniu do innego komputera nie sprawia żadnych problemów. Wszelkie podpowiedzi mile widziane :D.

PS. Oczywiście frezarka jest sterowana Arduino z CNC Shield zgodnie z tutorialem Huberta.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 8 lutego 2018, 20:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Jak tam wejdziesz we właściwości to zobaczysz dwa numerki po słowach PID i VID (VEN/DEV), o coś takiego:
Załącznik:
pidy_i_vidy.jpg
pidy_i_vidy.jpg [ 27.52 KiB | Przeglądane 13131 razy ]

Jak już je znajdziesz to potem je wpisujesz w google dopisując "driver xp" i na 100% na pierwszej stronie znajdziesz właściwy link. To jeden ze sposobów.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: czwartek, 8 lutego 2018, 22:22 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 czerwca 2013, 17:02
Posty: 1593
Wiek: 71
Lokalizacja: Bestwinka
Hubert, ogromne dzięki :D :D :D. Rzeczywiście od razu znalazłem, zainstalowałem i mam stary nowy komputer do drugiej frezarki :D. Może komuś się też przyda, poniżej link gdzie można pobrać pakiet sterowników do XP:
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_xp-hardware/usb-rs232-drivers-for-xp-device-id/b6d56676-8c4c-426c-9c76-3141ab299aeb?auth=1

_________________
Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: piątek, 19 października 2018, 20:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Widziałem kiedyś taką maszynkę ale dla prawdziwych rur i innych profili. Robiła cuda. A to wersja taka trochę na biurko modelarza no i oczywiście jest Arduino w środku.



Przy okazji warto zwrócić uwagę na:
$2 za 10szt płytek drukowanych (100*100mm) https://jlcpcb.com

Link do kodu itede widoczny po wejściu w tryb pełnego youtube

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: niedziela, 31 marca 2019, 14:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Poniżej ciekawy pomysł na wyświetlanie danych przed oczami swemi. W przykładzie pochodzących z multimetru, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby wyświetlało np teksty pieśni kościelnych, czy notowania dolara kanadyjskiego

Obrazek



Na stronie jest wszystko co potrzebne, m.in. pliki do druku obudowy

źródło:https://www.instructables.com/id/Arduino-Data-Glasses-for-My-Multimeter/

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 1 kwietnia 2019, 11:52 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 czerwca 2012, 13:32
Posty: 137
Wiek: 24
Lokalizacja: Pszczyna
To i ja się pochwalę konstrukcją z wykorzystaniem arduino nano, trzech serw (w tym dwóch przerobionych na 360°) i modułu bluetooth.
Był mały problem z upakowaniem całości do środka, ale ostatecznie wszystko śmiga. Do zasilania użyłem przetwornicy step-down od Pololu. Całość kodu który napisałem mogę wysłać jeśli jest ktoś zainteresowany.
Plik z wydrukami jest na Thingiverse.com
Do budowy należy mieć również dwie gąsienice lego (nr. 43903). W zamyśle autora koparka jest sterowana aparaturą RC ja natomiast użyłem bluetooth bo wydawało mi się to bardziej kompaktowym rozwiązaniem :)
W telefonie należało jedynie zainstalować aplikacje RoboRemoFree i ustawić na interfejsie kilka sliderów :D



Załączniki:
DSC_0915.JPG
DSC_0915.JPG [ 5.79 MiB | Przeglądane 11820 razy ]
Screenshot_20190401-123430.png
Screenshot_20190401-123430.png [ 1.35 MiB | Przeglądane 11820 razy ]
Screenshot_20190401-124436.png
Screenshot_20190401-124436.png [ 263.21 KiB | Przeglądane 11820 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Michał
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 1 kwietnia 2019, 12:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Ładowarka... Koparka to co innego

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 1 kwietnia 2019, 15:07 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 12 czerwca 2012, 13:32
Posty: 137
Wiek: 24
Lokalizacja: Pszczyna
Koparka to imię :D

_________________
Pozdrawiam, Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 1 kwietnia 2019, 18:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Hyhyhyhyhyhy

Na tych gąsienicach jest sporo projektów na Thingiverse, małe czołgi, wózki widłowe i inne łunochody. Brawo Ty.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 16:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Siedziałem ostatnio nad jakimś tam projektem. Serduszko to oczywiście Arduino, które wymagało paru trybów pracy - jednak nie było mowy o dodaniu LCD, przycisków czy choćby pełnej klawiatury USB :D żeby nimi sterować...
Wtedy zauważyłem, że zasadniczo prawie każda płytka ma przecież jeden przycisk. Reset. Tak zrodził się pomysł na wykorzystanie go do sterowania trybem pracy płytki.

W moim przykładzie są 3 tryby ale oczywiście może być ich dowolna ilość. Każdy reset czy włączenie zasilania powoduje zwiększenie licznika o 1 i uruchomienie kolejnego trybu. Gdy Arduino jest podłączone do komputera do każde połączenie się monitorem portu z Arduino IDE też to spowoduje. Do komunikacji zwrotnej użyłem tekstu wysyłanego portem szeregowym ale można użyć np wbudowanej diody

Kod:
int addr = 0; // adres EEPROM z ustawieniem trybu
byte value;   // wartosc ustawienia trybu 1 lub 2 lub 3

//##########################################################################################################
void setup() {
  Serial.begin(9600);
 
  value = EEPROM.read(addr); //zczytanie adresu eeprom

  Serial.print("Tryb:");
  Serial.print("\t");
  Serial.print(value); //wartosc ustawiona
  Serial.println();

  //podniesienie trybu o +1 przy następnym włączeniu
  if (value<=2) {
  EEPROM.write(addr, value+1);
  }
  if (value>=3) {
  EEPROM.write(addr, 1);
  }

  //-----------------------------------------------------tryb 1
   if (value==1) {
    //specyficzne ustawienia dla trybu 1
   }
 
  //-----------------------------------------------------tryb 2
    if (value==2) {
    //specyficzne ustawienia dla trybu 2
     }

  //-----------------------------------------------------tryb 3
    if (value==3) {
    //specyficzne ustawienia dla trybu 3
     }
 
}
//##########################################################################################################
void loop() {
  //-----------------------------------------------------tryb 1
   if (value==1) {
     //instrukcje dla trybu 1
   }
 
  //-----------------------------------------------------tryb 2
    if (value==2) {
     //instrukcje dla trybu 2
     }
  //-----------------------------------------------------tryb 3
    if (value==3) {
     //instrukcje dla trybu 3
      }

//inne instrukcje w pętli głownej
}



I teraz każde naciśniecie reset to kolejny tryb pracy.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 18:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3602
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
Nie tylko wciśnięcie resetu ale każdy reset zasilania :) Choć trzeba przyznać że pomysłowe. Ile cykli zapisu wytrzymuje komórka EPROM?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 19:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Atmel podaje 100 000 cykli, ale wielu robiło testy mocno tę liczbę przekraczając bez żadnych objawów. Czyli przez 30 lat, codziennie 10 zmian ma wytrzymać.

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 20:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3602
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
A masz jakiś wskaźnik który tryb działa? Bo jak będzie zanik zasilania to tryb automatycznie się zmieni, pytanie czy/na ile jest to pożądane zachowanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Arduino - jak zacząć.
PostNapisane: wtorek, 6 kwietnia 2021, 16:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Najważniejszym wskaźnikiem jest zachowanie samego urządzenia bo właśnie te 3 tryby je zmieniają. A drugi wskaźnik to mrugnięcia wbudowaną diodą, ale nie jest to krytyczne. Gdyby było dodałbym gadaczkę z wybranym trybem :D

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 557 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

118,259,855 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL