RcClub.eu https://rcclub.eu/ |
|
Kłopoty z ASP 4t https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=73&t=10173 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | robloz [ wtorek, 12 września 2017, 16:31 ] |
Tytuł: | Kłopoty z ASP 4t |
Mam pytanko, czy nieszczelność w układzie wydechowym, na połączeniu kolanka z tłumikiem, może być przyczyną gaśnięcia silnika w trakcie lotu? Silnik po kilku minutach pracy zwalnia i gaśnie. Tak było kilka razy z rzędu. Tłumaczę sobie to tak, że w zbiorniku nie wytwarza się odpowiednie nadciśnienie i silnik nie zasysa paliwa. mam rację czy coś innego? (może to już było ale nie mam czasu szukać, w sobotę zawody) |
Autor: | Stema [ wtorek, 12 września 2017, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Masz rację. |
Autor: | Meloow [ środa, 13 września 2017, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
a masz założony deflektor ? |
Autor: | MarekJ [ środa, 13 września 2017, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Jeśli to się dzieje po kilku minutach pracy to mogą to być sprawy temperaturowe. Silnik być może przegrzewa się i tracą się luzy na zaworach. Proponuję sprawdzić ustawienie zaworów. |
Autor: | robloz [ czwartek, 14 września 2017, 08:20 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Z chłodzeniem silnika nie powinno być problemów, zresztą model już latał w zeszłym sezonie i też wykonał jeden pełny zestaw figur teraz. Przód modelu Załącznik: Luzy na zaworach prawidłowe. Po uszczelnieniu wydechu i dodatkowym uchwycie tłumika, silnik wypalił cały zbiornik. Przy okazji wyszła usterka serwa gazu. Dostało dużych luzów i na ramieniu cięgna gazu było 1.5mm. luzu Serwo wymienione na nowe. Zobaczymy w sobotę na zawodach, bo teraz już nie kuszę losu. |
Autor: | Stema [ czwartek, 14 września 2017, 10:09 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
robloz napisał(a): ... Zobaczymy w sobotę na zawodach ... Trzymam kciuki. |
Autor: | MarekJ [ czwartek, 14 września 2017, 14:23 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Cytuj: Po uszczelnieniu wydechu i dodatkowym uchwycie tłumika, silnik wypalił cały zbiornik. To musiałeś mieć dziurę wielkości wydechu .Powodzenia na zawodach. |
Autor: | robloz [ czwartek, 14 września 2017, 15:59 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Cytuj: To musiałeś mieć dziurę wielkości wydechu No właśnie nie koniecznie, był zerwany gwint w tłumiku i każdym locie mimo dobrego dokręcenia, po kilku minutach kiwał się na wszystkie strony aż w ostatnim locie odpadł. Wkręcałem go taśmę teflonową, ale to nic nie dawało. Teraz po odcięciu uszkodzonej części i dokręceniu może będzie ok. Jeszcze o zaworach. Na obu mam luz 0.2 mm. Wiem, że to trochę za dużo, ale jak było koło 0.1 mm. to nie chciał się uruchomić. Silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów i taki luz nie ma chyba wpływu na ewentualne gaśnięcie silnika. Chyba, że się mylę, ale spaliniaki to nie do końca moja działka. |
Autor: | MarekJ [ piątek, 15 września 2017, 10:01 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Cytuj: był zerwany gwint w tłumiku i każdym locie mimo dobrego dokręcenia, po kilku minutach kiwał się na wszystkie strony aż w ostatnim locie odpadł. Szkoda, że od razu tego nie napisałeś. Jest spora różnica miedzy nieszczelnością a zgubionym tłumikiem - chyba jedna wiele się nie pomyliłem pisząc "dziura" .
|
Autor: | robloz [ czwartek, 21 września 2017, 11:21 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Z czego najlepiej wyciąć uszczelkę pod kolanko gażnika (była jakaś papierowa) |
Autor: | Meloow [ czwartek, 21 września 2017, 11:24 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Ja kiedys kupiłem w sklepie motoryzacyjnym uszczelki o różnych grubościach w arkuszach. Cena śmieszna bo zapłaciłem kilka zlotych. Wysłane przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MarekJ [ czwartek, 21 września 2017, 16:58 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Ja zawsze robiłem uszczelkę sam z silikonu wysokotemperaturowego (ten czerwony). Wystarczy posmarować cienką warstwę na wydechu silnika, poczekać aż zacznie gęstnieć i po prostu przykręcić tłumik (zabezpieczyć śruby klejem loctite). Nie przypominam sobie, aby kiedyś odkręcił mi się tłumik lub był przedmuch na połączeniu. |
Autor: | Osa [ czwartek, 21 września 2017, 17:19 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Mam kawałek klingerytu jeśli podasz adres na PW to podeślę 10x10 cm |
Autor: | robloz [ sobota, 23 września 2017, 13:26 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Adam, dzięki. Już mam dorobioną. |
Autor: | Stema [ sobota, 23 września 2017, 13:43 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Kiedyś docinałem sobie uszczelki z preszpanu. |
Autor: | Artu [ sobota, 23 września 2017, 13:50 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Kiedyś, to się docinało z tylnej "okładki" bloku rysunkowego Jak miałem WSK-ę, to aby wyciąć uszczelkę pod dekiel sprzęgła, to musiałem blok A3 kupować |
Autor: | Stema [ sobota, 23 września 2017, 14:10 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Takie tekturowe trzeba było po wycięciu nasmarować olejem aby spęczniały. |
Autor: | japim [ wtorek, 26 września 2017, 09:20 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Ja uszczelke do Super Tigre G61 dorobilem sobie z biletu komunikacji ZTM |
Autor: | baxter [ środa, 27 września 2017, 06:54 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
No i nie używało się nożyczek, jeno się uszczelki "wypukiwało " małym kluczem płaskim. |
Autor: | robloz [ wtorek, 15 maja 2018, 07:35 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Jeszcze proste pytanko: poziomo czy głowicą w dół? |
Autor: | karlem [ wtorek, 15 maja 2018, 08:04 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Jak Ci wygodniej. |
Autor: | robloz [ wtorek, 15 maja 2018, 10:13 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Wygodniej jest w dół, ale spotkałem się z opinią , że może to być przyczyną moich kłopotów z regulacją. |
Autor: | karlem [ wtorek, 15 maja 2018, 10:53 ] |
Tytuł: | Re: Kłopoty z ASP 4t |
Może tak, może nie. W ubiegłym roku latałem "fanflajem" 1,5 m poganianym wiszącym ASP FS.91, 5% nitro, rycyna, zero kłopotów. Tak wysokie jak i niskie bez zarzutu, przejścia również płynne. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |