RcClub.eu
https://rcclub.eu/

Kłopoty z ASP 4t
https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=73&t=10173
Strona 1 z 1

Autor:  robloz [ wtorek, 12 września 2017, 16:31 ]
Tytuł:  Kłopoty z ASP 4t

Mam pytanko, czy nieszczelność w układzie wydechowym, na połączeniu kolanka z tłumikiem, może być przyczyną gaśnięcia silnika w trakcie lotu?
Silnik po kilku minutach pracy zwalnia i gaśnie. Tak było kilka razy z rzędu. Tłumaczę sobie to tak, że w zbiorniku nie wytwarza się odpowiednie nadciśnienie i silnik nie zasysa paliwa. mam rację czy coś innego?
(może to już było ale nie mam czasu szukać, w sobotę zawody)

Autor:  Stema [ wtorek, 12 września 2017, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Masz rację.

Autor:  Meloow [ środa, 13 września 2017, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

a masz założony deflektor ?

Autor:  MarekJ [ środa, 13 września 2017, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Jeśli to się dzieje po kilku minutach pracy to mogą to być sprawy temperaturowe. Silnik być może przegrzewa się i tracą się luzy na zaworach. Proponuję sprawdzić ustawienie zaworów.

Autor:  robloz [ czwartek, 14 września 2017, 08:20 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Z chłodzeniem silnika nie powinno być problemów, zresztą model już latał w zeszłym sezonie i też wykonał jeden pełny zestaw figur teraz.
Przód modelu

Załącznik:
21.jpg
21.jpg [ 122.54 KiB | Przeglądane 9123 razy ]


Luzy na zaworach prawidłowe.
Po uszczelnieniu wydechu i dodatkowym uchwycie tłumika, silnik wypalił cały zbiornik.
Przy okazji wyszła usterka serwa gazu. Dostało dużych luzów i na ramieniu cięgna gazu było 1.5mm. luzu :o
Serwo wymienione na nowe. Zobaczymy w sobotę na zawodach, bo teraz już nie kuszę losu.

Autor:  Stema [ czwartek, 14 września 2017, 10:09 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

robloz napisał(a):
... Zobaczymy w sobotę na zawodach ...

Trzymam kciuki. :mrgreen:

Autor:  MarekJ [ czwartek, 14 września 2017, 14:23 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Cytuj:
Po uszczelnieniu wydechu i dodatkowym uchwycie tłumika, silnik wypalił cały zbiornik.
To musiałeś mieć dziurę wielkości wydechu :shock: .

Powodzenia na zawodach.

Autor:  robloz [ czwartek, 14 września 2017, 15:59 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Cytuj:
To musiałeś mieć dziurę wielkości wydechu


No właśnie nie koniecznie, był zerwany gwint w tłumiku i każdym locie mimo dobrego dokręcenia, po kilku minutach kiwał się na wszystkie strony aż w ostatnim locie odpadł. Wkręcałem go taśmę teflonową, ale to nic nie dawało.
Teraz po odcięciu uszkodzonej części i dokręceniu może będzie ok.

Jeszcze o zaworach. Na obu mam luz 0.2 mm. Wiem, że to trochę za dużo, ale jak było koło 0.1 mm. to nie chciał się uruchomić. Silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów i taki luz nie ma chyba wpływu na ewentualne gaśnięcie silnika. Chyba, że się mylę, ale spaliniaki to nie do końca moja działka.

Autor:  MarekJ [ piątek, 15 września 2017, 10:01 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Cytuj:
był zerwany gwint w tłumiku i każdym locie mimo dobrego dokręcenia, po kilku minutach kiwał się na wszystkie strony aż w ostatnim locie odpadł.
Szkoda, że od razu tego nie napisałeś. Jest spora różnica miedzy nieszczelnością a zgubionym tłumikiem :D - chyba jedna wiele się nie pomyliłem pisząc "dziura" ;) :D .

Autor:  robloz [ czwartek, 21 września 2017, 11:21 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Z czego najlepiej wyciąć uszczelkę pod kolanko gażnika (była jakaś papierowa)

Autor:  Meloow [ czwartek, 21 września 2017, 11:24 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Ja kiedys kupiłem w sklepie motoryzacyjnym uszczelki o różnych grubościach w arkuszach. Cena śmieszna bo zapłaciłem kilka zlotych.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Autor:  MarekJ [ czwartek, 21 września 2017, 16:58 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Ja zawsze robiłem uszczelkę sam z silikonu wysokotemperaturowego (ten czerwony). Wystarczy posmarować cienką warstwę na wydechu silnika, poczekać aż zacznie gęstnieć i po prostu przykręcić tłumik (zabezpieczyć śruby klejem loctite). Nie przypominam sobie, aby kiedyś odkręcił mi się tłumik lub był przedmuch na połączeniu.

Autor:  Osa [ czwartek, 21 września 2017, 17:19 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Mam kawałek klingerytu jeśli podasz adres na PW to podeślę 10x10 cm

Autor:  robloz [ sobota, 23 września 2017, 13:26 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Adam, dzięki. Już mam dorobioną.

Autor:  Stema [ sobota, 23 września 2017, 13:43 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Kiedyś docinałem sobie uszczelki z preszpanu.

Autor:  Artu [ sobota, 23 września 2017, 13:50 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Kiedyś, to się docinało z tylnej "okładki" bloku rysunkowego :mrgreen:
Jak miałem WSK-ę, to aby wyciąć uszczelkę pod dekiel sprzęgła, to musiałem blok A3 kupować :lol:

Autor:  Stema [ sobota, 23 września 2017, 14:10 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Takie tekturowe trzeba było po wycięciu nasmarować olejem aby spęczniały.

Autor:  japim [ wtorek, 26 września 2017, 09:20 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Ja uszczelke do Super Tigre G61 dorobilem sobie z biletu komunikacji ZTM :)

Autor:  baxter [ środa, 27 września 2017, 06:54 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

No i nie używało się nożyczek, jeno się uszczelki "wypukiwało " małym kluczem płaskim.

Autor:  robloz [ wtorek, 15 maja 2018, 07:35 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Jeszcze proste pytanko:
poziomo czy głowicą w dół?

Autor:  karlem [ wtorek, 15 maja 2018, 08:04 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Jak Ci wygodniej.

Autor:  robloz [ wtorek, 15 maja 2018, 10:13 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Wygodniej jest w dół, ale spotkałem się z opinią , że może to być przyczyną moich kłopotów z regulacją.

Autor:  karlem [ wtorek, 15 maja 2018, 10:53 ]
Tytuł:  Re: Kłopoty z ASP 4t

Może tak, może nie.
W ubiegłym roku latałem "fanflajem" 1,5 m poganianym wiszącym ASP FS.91, 5% nitro, rycyna, zero kłopotów. Tak wysokie jak i niskie bez zarzutu, przejścia również płynne.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/