Teraz jest sobota, 21 października 2017, 08:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: wtorek, 12 września 2017, 17:31 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 08:14
Posty: 296
Wiek: 51
Lokalizacja: Płock
Mam pytanko, czy nieszczelność w układzie wydechowym, na połączeniu kolanka z tłumikiem, może być przyczyną gaśnięcia silnika w trakcie lotu?
Silnik po kilku minutach pracy zwalnia i gaśnie. Tak było kilka razy z rzędu. Tłumaczę sobie to tak, że w zbiorniku nie wytwarza się odpowiednie nadciśnienie i silnik nie zasysa paliwa. mam rację czy coś innego?
(może to już było ale nie mam czasu szukać, w sobotę zawody)

_________________
Robert
Taranis 9XD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: wtorek, 12 września 2017, 20:18 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 6 marca 2012, 19:41
Posty: 5793
Wiek: 68
Lokalizacja: Warszawa
Masz rację.

_________________
Pozdrawiam Stefan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: środa, 13 września 2017, 22:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 18:16
Posty: 6196
Wiek: 35
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
a masz założony deflektor ?

_________________
To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu.

pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: środa, 13 września 2017, 22:44 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 czerwca 2013, 18:02
Posty: 1216
Wiek: 64
Lokalizacja: Bestwinka
Jeśli to się dzieje po kilku minutach pracy to mogą to być sprawy temperaturowe. Silnik być może przegrzewa się i tracą się luzy na zaworach. Proponuję sprawdzić ustawienie zaworów.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: czwartek, 14 września 2017, 09:20 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 08:14
Posty: 296
Wiek: 51
Lokalizacja: Płock
Z chłodzeniem silnika nie powinno być problemów, zresztą model już latał w zeszłym sezonie i też wykonał jeden pełny zestaw figur teraz.
Przód modelu

Załącznik:
21.jpg
21.jpg [ 122.54 KiB | Przeglądane 565 razy ]


Luzy na zaworach prawidłowe.
Po uszczelnieniu wydechu i dodatkowym uchwycie tłumika, silnik wypalił cały zbiornik.
Przy okazji wyszła usterka serwa gazu. Dostało dużych luzów i na ramieniu cięgna gazu było 1.5mm. luzu :o
Serwo wymienione na nowe. Zobaczymy w sobotę na zawodach, bo teraz już nie kuszę losu.

_________________
Robert
Taranis 9XD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: czwartek, 14 września 2017, 11:09 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 6 marca 2012, 19:41
Posty: 5793
Wiek: 68
Lokalizacja: Warszawa
robloz napisał(a):
... Zobaczymy w sobotę na zawodach ...

Trzymam kciuki. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam Stefan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: czwartek, 14 września 2017, 15:23 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 czerwca 2013, 18:02
Posty: 1216
Wiek: 64
Lokalizacja: Bestwinka
Cytuj:
Po uszczelnieniu wydechu i dodatkowym uchwycie tłumika, silnik wypalił cały zbiornik.
To musiałeś mieć dziurę wielkości wydechu :shock: .

Powodzenia na zawodach.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: czwartek, 14 września 2017, 16:59 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 08:14
Posty: 296
Wiek: 51
Lokalizacja: Płock
Cytuj:
To musiałeś mieć dziurę wielkości wydechu


No właśnie nie koniecznie, był zerwany gwint w tłumiku i każdym locie mimo dobrego dokręcenia, po kilku minutach kiwał się na wszystkie strony aż w ostatnim locie odpadł. Wkręcałem go taśmę teflonową, ale to nic nie dawało.
Teraz po odcięciu uszkodzonej części i dokręceniu może będzie ok.

Jeszcze o zaworach. Na obu mam luz 0.2 mm. Wiem, że to trochę za dużo, ale jak było koło 0.1 mm. to nie chciał się uruchomić. Silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów i taki luz nie ma chyba wpływu na ewentualne gaśnięcie silnika. Chyba, że się mylę, ale spaliniaki to nie do końca moja działka.

_________________
Robert
Taranis 9XD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: piątek, 15 września 2017, 11:01 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 czerwca 2013, 18:02
Posty: 1216
Wiek: 64
Lokalizacja: Bestwinka
Cytuj:
był zerwany gwint w tłumiku i każdym locie mimo dobrego dokręcenia, po kilku minutach kiwał się na wszystkie strony aż w ostatnim locie odpadł.
Szkoda, że od razu tego nie napisałeś. Jest spora różnica miedzy nieszczelnością a zgubionym tłumikiem :D - chyba jedna wiele się nie pomyliłem pisząc "dziura" ;) :D .

_________________
Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: czwartek, 21 września 2017, 12:21 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 08:14
Posty: 296
Wiek: 51
Lokalizacja: Płock
Z czego najlepiej wyciąć uszczelkę pod kolanko gażnika (była jakaś papierowa)

_________________
Robert
Taranis 9XD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: czwartek, 21 września 2017, 12:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 18:16
Posty: 6196
Wiek: 35
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Ja kiedys kupiłem w sklepie motoryzacyjnym uszczelki o różnych grubościach w arkuszach. Cena śmieszna bo zapłaciłem kilka zlotych.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

_________________
To bzykanie coś oznacza. Takie bzyczące bzykanie nie bzyka bez powodu.

pozdrawiam Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: czwartek, 21 września 2017, 17:58 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 czerwca 2013, 18:02
Posty: 1216
Wiek: 64
Lokalizacja: Bestwinka
Ja zawsze robiłem uszczelkę sam z silikonu wysokotemperaturowego (ten czerwony). Wystarczy posmarować cienką warstwę na wydechu silnika, poczekać aż zacznie gęstnieć i po prostu przykręcić tłumik (zabezpieczyć śruby klejem loctite). Nie przypominam sobie, aby kiedyś odkręcił mi się tłumik lub był przedmuch na połączeniu.

_________________
Pozdrawiam
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: czwartek, 21 września 2017, 18:19 
Online
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 18:47
Posty: 5129
Wiek: 45
Lokalizacja: Józefów (ten koło Błonia)
Mam kawałek klingerytu jeśli podasz adres na PW to podeślę 10x10 cm

_________________
Pozdrawiam Adam
Piper L-4H Grasshopper


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: sobota, 23 września 2017, 14:26 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 08:14
Posty: 296
Wiek: 51
Lokalizacja: Płock
Adam, dzięki. Już mam dorobioną.

_________________
Robert
Taranis 9XD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: sobota, 23 września 2017, 14:43 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 6 marca 2012, 19:41
Posty: 5793
Wiek: 68
Lokalizacja: Warszawa
Kiedyś docinałem sobie uszczelki z preszpanu.

_________________
Pozdrawiam Stefan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: sobota, 23 września 2017, 14:50 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 14:16
Posty: 1524
Wiek: 51
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Kiedyś, to się docinało z tylnej "okładki" bloku rysunkowego :mrgreen:
Jak miałem WSK-ę, to aby wyciąć uszczelkę pod dekiel sprzęgła, to musiałem blok A3 kupować :lol:

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: sobota, 23 września 2017, 15:10 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 6 marca 2012, 19:41
Posty: 5793
Wiek: 68
Lokalizacja: Warszawa
Takie tekturowe trzeba było po wycięciu nasmarować olejem aby spęczniały.

_________________
Pozdrawiam Stefan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: wtorek, 26 września 2017, 10:20 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 stycznia 2017, 10:32
Posty: 130
Wiek: 35
Lokalizacja: Warszawa
Ja uszczelke do Super Tigre G61 dorobilem sobie z biletu komunikacji ZTM :)

_________________
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kłopoty z ASP 4t
PostNapisane: środa, 27 września 2017, 07:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 marca 2010, 19:35
Posty: 2208
Wiek: 54
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
No i nie używało się nożyczek, jeno się uszczelki "wypukiwało " małym kluczem płaskim.

_________________
Bartek
NEVER STOP EXPLORING!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

50,591,805 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
stat4u