Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 06:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Regulatory do quadrocoptera - różnice w pracy
PostNapisane: czwartek, 19 listopada 2015, 00:30 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2015, 21:40
Posty: 36
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
Heja

Majstruję swój pierwszy quadrocopter. Podłączyłem wszystko (silniki, elektryka) i przy pierwszy, uruchomieniu skalibrowałem zakres pracy silników (dla wszystkich regulatorów na raz jakby co, nie wiem czy to ma znaczenie) - wszystko cacy. Na próbę uruchomiłem cały zestaw i ustawiłem silniki tak na 10% mocy.

I tutaj mam mały problem, bo jestem głęboko przekonany, że jeden z silników obraca się szybciej niż pozostałe (niedużo, ale zawsze, potencjalnie zwiastując problemy w kwestii stabilności lotu). Przez chwilę myślałem, że ten szybszy kontroler jest "walnięty", ale dla pewności skalibrowałem obroty jeszcze raz (znowu na wszystkich silnikach na raz). Efekt znowu zaobserwowałem, tylko na innym silniku... Różnica nie jest duża, więc jako że sam sobie montuję FC, to spokojnie mogę to skompensować dla tego silnika który kręci się szybciej, ale zastanawiam się czy to jest normalne że 4 identyczne ECSy skalibrowane tym samym sygnałem pracują trochę inaczej? To co kupiłem to sprzęt raczej z niższej półki, no ale kurde! Czy w takiej sytuacji FC ma się zająć ogarnianiem sprawy, czy to jednak znaczy że coś jest nie tak, albo się nie kalibruje prawidłowo (jakas reklamacja czy coś powinna mieć miejsce?)?

Będę wdzięczny za jakiekolwiek wsparcie i dobre rady.

EDIT:
Jakby co to regulator mam dokładnie taki:
http://abc-rc.pl/ESC-EMAX-SimonK-20A


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regulatory do quadrocoptera - różnice w pracy
PostNapisane: poniedziałek, 23 listopada 2015, 22:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
To z jaką prędkością kręci się dany zespół napędowy zależy od bardzo wielu czynników. Próby "na sucho" czyli bez lotu najczęściej mają się ni jak do tego jak takie latadło będzie się zachowywało wisząc w powietrzu. Sygnał sterujący od Twojego palca do końcowego śmigła jest po drodze wielokrotnie modyfikowany co więcej w czasie stabilnego zawisu każdy z silników MUSI obracać się z inną prędkością bo właśnie na tym polega magia STABLIZACJI...
Gdyby wystarczyło doprowadzić do stałej prędkości w każdym zestawie silnik + śmigło pierwsze quadro powstałoby pewnie zaraz po wojnie :mrgreen:

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regulatory do quadrocoptera - różnice w pracy
PostNapisane: poniedziałek, 23 listopada 2015, 22:12 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2015, 21:40
Posty: 36
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
Ok, łapie, tylko że mówimy tutaj o podaniu identycznego sygnału na wszystkie ECSy, bez przepuszczania przez żadne akceleratory, żyroskopy i co tam jeszcze zazwyczaj w FC siedzi. Zwykły, identyczny sygnał PWM, wygenerowany przez mikroukła, ten sam na wszystkie 4 silniki - i dlatego mnie niepokoi, że pracują różnie.

Aczkolwiek przekalobrowałem je jeszcze raz, każdy oddzielnie, i zdaje się że się to wyrównało, już nic nie kłuje po oczach.

Oczywiście jak wepnę do tego elektronikę do stabilizacji lotu to efekt pewnie w ogóle straci na znaczeniu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regulatory do quadrocoptera - różnice w pracy
PostNapisane: poniedziałek, 23 listopada 2015, 22:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:46
Posty: 6037
Wiek: 45
Lokalizacja: Kraków
Regle kalibrujemy razem....

_________________
pozdrawiam
Hubert
https://www.banggood.com/?p=WQ230911983820130156


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Regulatory do quadrocoptera - różnice w pracy
PostNapisane: wtorek, 24 listopada 2015, 14:04 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 stycznia 2013, 17:19
Posty: 426
Wiek: 30
Lokalizacja: Pszczyna
W moim quadzie siedzi KK2.0. Nie wiem jaki to ma sens ale u mnie silnik nr 1 (górny lewy) zawsze ma wyższe obroty niż pozostałe przy uruchamianiu. W miare dodawania gazu wszystko się wyrównuje a quad normalnie sie zachowuje w powietrzu.

_________________
Pozdrawiam Dawid


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

118,291,140 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL