jacek_sw napisał(a):
karlem napisał(a):
Jesteś pewien, że cięciwę? O ile? 2-3 mm?
Hmm - jak dla mnie to sporo! no może inni mają odmienne zdanie ?
karlem napisał(a):
Co ma cięciwa do kąta natarcia?
Hmm - chyba stanowczo coś ma .
Tak samo jak do zwichrzenia aerodynamicznego , czy geometrycznego o którym mowa , bo chyba z najprostszej definicji mowa o nim wtedy kiedy cięciwy poszczególnych profili nie leżą w jednej płaszczyźnie .
Jeśli się mylę , to może ktoś mnie poprawi
Oblot SUPER
Nic nie rozumiem
Cięciwa, to szerokość płata mająca się nijak do kąta natarcia.
A kąt natarcia, to kąt, pod jakim ustawiony jest profil do opływu.
Zwichrzenie aerodynamiczne, to zmiana profilu; geometryczne, to kąta natarcia wzdłuż skrzydła i co do tego ma cięciwa?
Zmiana cięciwy skutkuje zmianą kąta natarcia
i to stanowczo
Rozwiń to trochę, bo nie nadążam.
Te 2-3 mm przy cięciwie 100 mm to 2-3%
Dużo...mało...
A ile gubi się przez niedokładność wykonania...