Teraz jest sobota, 18 maja 2024, 12:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Minitsagi
PostNapisane: czwartek, 20 września 2012, 18:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 08:00
Posty: 3701
Wiek: 74
Lokalizacja: Pabianice
jacek_sw napisał(a):
karlem napisał(a):
Jesteś pewien, że cięciwę? O ile? 2-3 mm?

Hmm - jak dla mnie to sporo! no może inni mają odmienne zdanie ?
karlem napisał(a):
Co ma cięciwa do kąta natarcia?

Hmm - chyba stanowczo coś ma .
Tak samo jak do zwichrzenia aerodynamicznego , czy geometrycznego o którym mowa , bo chyba z najprostszej definicji mowa o nim wtedy kiedy cięciwy poszczególnych profili nie leżą w jednej płaszczyźnie .
Jeśli się mylę , to może ktoś mnie poprawi :oops:

Oblot SUPER :D



:shock:
Nic nie rozumiem :oops:
Cięciwa, to szerokość płata mająca się nijak do kąta natarcia.
A kąt natarcia, to kąt, pod jakim ustawiony jest profil do opływu.
Zwichrzenie aerodynamiczne, to zmiana profilu; geometryczne, to kąta natarcia wzdłuż skrzydła i co do tego ma cięciwa?

Zmiana cięciwy skutkuje zmianą kąta natarcia :?: i to stanowczo :?: :nieufny:
Rozwiń to trochę, bo nie nadążam.

Te 2-3 mm przy cięciwie 100 mm to 2-3%
Dużo...mało... :?: A ile gubi się przez niedokładność wykonania...

_________________
Pozdrawiam
karol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Minitsagi
PostNapisane: czwartek, 20 września 2012, 22:52 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 czerwca 2011, 23:00
Posty: 191
Wiek: 60
Lokalizacja: Bydgoszcz
karlem napisał(a):
Nic nie rozumiem :oops:
Cięciwa, to szerokość płata mająca się nijak do kąta natarcia.
A kąt natarcia, to kąt, pod jakim ustawiony jest profil do opływu.
Zwichrzenie aerodynamiczne, to zmiana profilu; geometryczne, to kąta natarcia wzdłuż skrzydła i co do tego ma cięciwa?

Zmiana cięciwy skutkuje zmianą kąta natarcia :?: i to stanowczo :?: :nieufny:
Rozwiń to trochę, bo nie nadążam.

Te 2-3 mm przy cięciwie 100 mm to 2-3%
Dużo...mało... :?: A ile gubi się przez niedokładność wykonania...


Te nieszczęśliwe 2-3mm w jakimś modelu to rzeczywiście czasem nic , ale w tym który ma latać jak po sznurku np. F3A to czasami strasznie dużo :o
Cięciwa profilu w uproszczeniu to - odcinek łączący najbardziej wysunięte punkty profilu (nosek , ostrze) , patrząc na latadło z góry to - hmm szerokość płata
Co do kąta natarcia , to chyba kąt zawarty miedzy kierunkiem napływu strug a tą nieszczęśliwą cięciwą profilu czy tak jakoś .....
Zwichrzenie - znowu te cięciwy , bo kąt natarcia po szczególnych profili to znowu cięciwy ......kurde :twisted: dwa gullll-gulll i pora spać :mrgreen:

_________________
--------
Jacek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Minitsagi
PostNapisane: czwartek, 27 grudnia 2012, 10:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 marca 2010, 17:25
Posty: 3602
Wiek: 36
Lokalizacja: Warszawa
Adam, podrzuć proszę w którym miejscu wyważasz model do lotu?
Jak na dłuższą metę sprawują się pakiety 3s 500mAh w komarze? Silnik mam taki sam jak Ty i śmigła 5x3 - nie chciałbym przedobrzyć z ilością ogniw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

119,959,888 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL