RcClub.eu https://rcclub.eu/ |
|
Zlin z-37 cmelak https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=17&t=9838 |
Strona 2 z 4 |
Autor: | wojcio69 [ sobota, 22 kwietnia 2017, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
10kg na SW Nie przesadzasz Kiedyś korzystałem z serw Tower Pro zwłaszcza R16 MG. Na metalowych trybach sprawdzają się dość dobrze ale neutrum potrafią gubić. Na 10 wychyleń powierzchni sterowej połowa była z brakiem powrotu do zera. Różnica wynosiła +/- 1mm na wychyleniu klapy/lotki. |
Autor: | robloz [ sobota, 22 kwietnia 2017, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
A może coś o tym serwie? https://hobbyking.com/en_us/aerostartm-as-559mg-high-torque-mg-servo-9-35kg-0-13sec-55-6g.html?___store=en_us |
Autor: | gjery [ sobota, 22 kwietnia 2017, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
robloz napisał(a): Miał ktoś styczność z serwem Towerpro MG946R. Mam na trackerze takie do anteny na osi tilt chyba, po naszemu elewacja. Tracker popracował dobrze kilkanaście godzin, teraz jak mu się umyśli to się telepie właśnie to serwo. |
Autor: | wojcio69 [ niedziela, 23 kwietnia 2017, 11:54 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Szukasz dobre i tanie i tak przypomniała mi się sytuacja jak onegdaj byłem w Hadze i podchodząc do dystyngowanego starszego pana z laseczką i białym szalikiem, od którego wionęło markowymi perfumami i drogą whisky, zagadnąłem: Excuse me, where can I eat fast, delicious and cheap? Pan zarzucił szaliczek na ramię i rzekł: Young men, you're asking about three different places. |
Autor: | f-150 [ niedziela, 23 kwietnia 2017, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Tak.Jest mocniejsze niż 996 ale dużo wolniejsze. Takie na pewno wystarczy http://www.marvio-rc.pl/serwomechanizm- ... ,3,24,5417 |
Autor: | robloz [ środa, 26 kwietnia 2017, 10:44 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Przymiarka stateczników Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | robloz [ niedziela, 7 maja 2017, 14:32 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Im dłużej trwa budowa, tym bardziej zastanawiam się nad zmianą wersji. Po głowie chodzi mi wersja do której ten samolot został stworzony, czyli rolnik. Wersja "Dusty" biało- pomaranczowa z czarnymi dodatkami też wygląda fajnie. Ma jeden duży zbiornik bez rurek do oprysku, co jest plusem gdyż nie ma co uszkodzić. W programie lotu np. zamiast lotu po trójkącie zrobic zrzut, co chyba jest łatwiejsze a na pewno bardziej widowiskowe. Niestety decyzję muszę podjąć już teraz bo są spore różnice w obrębie kabiny. Załącznik: Ten jest z opryskiwaczem Załącznik:
|
Autor: | Stema [ niedziela, 7 maja 2017, 14:40 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
To musisz rozważyć co jest lepiej punktowane, bo narobić się i uzyskać mniej punktów od sędziów to chyba nie warto. |
Autor: | robloz [ wtorek, 16 maja 2017, 14:08 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Kabina dostała oszklenie, wymaga jeszcze trochę dopracowania. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | robloz [ czwartek, 1 czerwca 2017, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Do etapu malowania jeszcze kawałek czasu, ale chcę zasięgnąć porady (dotychczasowe modele kryte folią). Model będzie kryty koweralem i co dalej? Wiem że klei się go nitrocellon i póżniej kilka warstw na wierzch. Teraz jaka farba? Akrylowa i na nią lakier dwuskładnikowy, czy jakaś poliuretanowa? np. http://www.marvio-rc.pl/farba-alkyfix-kosc-sloniowa-graupner,3,852,4536 http://www.marvio-rc.pl/farba-spannfix-100-ml-kosc-sloniowa-graupner,3,852,4541 |
Autor: | Stema [ czwartek, 1 czerwca 2017, 14:03 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Jak najlżejsza. odporna na paliwo, nakładana natryskowo. Połysk taki jak ma samolot. |
Autor: | kesto [ czwartek, 1 czerwca 2017, 14:07 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
W przypadku coveralu, tak jak i papieru japońskiego masz dowolność jeśli chodzi o wybór farby. Ja osobiście stosowałem lakiery samochodowe jednoskładnikowe, bo nie chciało mi się bawić z utwardzaczami. Jak chcesz być bardziej trendy, to możesz dać jakiś dwuskładnikowy. Każda decyzja będzie dobra byleby farba była odporna na paliwo. |
Autor: | robloz [ czwartek, 8 czerwca 2017, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Ta farba będzie dobra? http://www.polexpo.com.pl/list,2_2_2_12_73.html |
Autor: | kesto [ piątek, 9 czerwca 2017, 08:56 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Będzie. |
Autor: | robloz [ niedziela, 24 września 2017, 01:51 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Budowa na krótko wstrzymana, ale może ktoś wie skąd pochodzą te rzuty? Załącznik: DreiseitenCmelak.JPG [ 72.5 KiB | Przeglądane 10643 razy ] Załącznik: zlin37.jpg [ 25.56 KiB | Przeglądane 10643 razy ] Ten ostatni to z jakiejś ruskiej strony. Potrzebne do dokumentacji. |
Autor: | krankor [ niedziela, 24 września 2017, 07:34 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Pierwszy np. stąd http://www.airworld.online.de/deutsch/M ... Seite1.htm a drugi tu http://www.airwar.ru/other/draw3/zlin37.html tzn. nie wiem, że stąd ale tu je znalazłem szukając obrazem |
Autor: | jendrek [ niedziela, 24 września 2017, 08:15 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Pierwszy niewiem, drugi z czeskiego czasopisma Letectvi , chyba tak to się pisze. |
Autor: | karlem [ niedziela, 24 września 2017, 09:23 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Letectvi a kosmonautika |
Autor: | Ellipsis [ niedziela, 24 września 2017, 10:04 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Czyli Latawice i ufoludki po naszemu |
Autor: | bobik [ niedziela, 24 września 2017, 14:18 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
pierwszy ze strony: http://www.airworld.online.de/Gemeinsam ... Cmelak.JPG a ze strony: http://www.airshowwings.com/Flugzeugdoku.htm poniżej... Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | bobik [ niedziela, 24 września 2017, 14:40 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
taki sam jak wyżej,ale z czasopisma Scale RC Modeler 08-1983 Załącznik:
|
Autor: | robloz [ niedziela, 24 września 2017, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Wielkie dzięki, o to chodziło. |
Autor: | Osa [ niedziela, 24 września 2017, 16:30 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Czy ewentualny artykuł i rysunki z "Modelarza" są wystarczające do oceny makiety, półmakiety, modelu konkursowego? |
Autor: | robloz [ niedziela, 24 września 2017, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Fragment regulaminu 9. Dokumentacja modeli c) dokumentacja musi zawierać rysunek zaczerpnięty z ogólnodostępnej publikacji czasopismo lub wydawnictwo książkowe przedstawiający pierwowzór w trzech rzutach (widok z boku lewego lub prawego, z góry, z przodu) w takiej podziałce, aby zmieścił się na formacie A4, a rozpiętość płata nie przekraczała 200 mm i nie była mniejsza niż 120 mm, d) co najmniej jedną kolorową fotografię lub reprodukcję fotografii pierwowzoru w całości umożliwiając punktację za kolorystykę i oznakowanie i ocenę tych cech. Maksymalna liczba fotografii wynosi trzy. Fotografie mogą być zastąpione opisem malowania lub oznakowania z ogólnodostępnych publikacji. Brak fotografii lub opisu powoduje ocenę 0 za kolorystykę i oznakowanie. Cały dla F4H-p http://rcplock.pl/viewpage.php?page_id=33 |
Autor: | Osa [ niedziela, 24 września 2017, 17:31 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Dzięki Robert. Poczytam do poduchy 14 punkt jest świetny, a szczególnie drugie zdanie. |
Autor: | robloz [ środa, 8 listopada 2017, 22:35 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Po krótkiej przerwie wracam do budowy. Nastąpiła mała zmiana projektu. Model będzie w dwóch wersjach rolniczych. Będzie z oprzyrządowaniem do oprysku lub zrzutu środka, w zależności czy start z trawy czy betonu. Załącznik: Załącznik: Muszę rozwiązać mały problem. O ile zrzut środka to nie problem to jak rozwiązać rozpylenie środka przez te rurki? Nie chciałbym stosować jakiejś pompki bo to dodatkowa waga. Metoda grawitacyjna nie wchodzi chyba raczej w grę. Macie jakieś pomysły? |
Autor: | Stema [ środa, 8 listopada 2017, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Włóż balonik/zbiorniczek do kadłuba połączony z "rurkami" rurką. [Z bocznikiem do pompowania.] Otwarcie zaworka podaje ciśnienie do systemu środka opryskującego. |
Autor: | robloz [ czwartek, 9 listopada 2017, 11:52 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
O tym nie pomyślałem. Czyli można by wykorzystać butlę od chowanego podwozia no i jakiś zawór/reduktor ciśnienia. |
Autor: | robloz [ wtorek, 28 listopada 2017, 18:23 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Macie pomysł jak zrobić hamulce na koła? A można gdzieś kupić ( jakoś nie trafiłem w naszych sklepach, są tylko tarczowe do samochodów). |
Autor: | Ellipsis [ wtorek, 28 listopada 2017, 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Ja nie widziałem nigdzie innych tylko samochodowe... W dodatku dość drogie są. Ale jak lubisz grzebać to może coś by wymyślił na podstawie części rowerowych? Okładziny są po paręnaście zł, tarcze pewnie musiałbyś dorobić. Kawałki mechaniki może też udałoby się jakoś dobrać. |
Autor: | Rumcajs [ wtorek, 28 listopada 2017, 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
A może coś w ten deseń - koło na sztywno z osią, i dopiero oś jest łożyskowana w goleni. Z kolei wewnątrz goleni umocować coś co będzie mogło dociskać np klocek gumy do osi? W ten sposób serwo masz w płacie, a i sam hamulec nie byłby specjalnie widoczny? |
Autor: | Osa [ wtorek, 28 listopada 2017, 19:37 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Ja bym to bębnami potraktował, normalne hamulce bębnowe a linką sterowaną serwem ciągał za rozpierak szczęk. |
Autor: | JerzyR [ wtorek, 28 listopada 2017, 20:03 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Turnigy Electric Magnetic Brake System 80mm (3") Wheel (2pc) - tylko chyba ciut małe? https://hobbyking.com/en_us/turnigy-ele ... l-2pc.html Edyta: bębnowe Turnigy 70mm Wheel with Integral Braking System https://hobbyking.com/en_us/turnigy-70m ... ?wrh_pdp=1 |
Autor: | robloz [ wtorek, 28 listopada 2017, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Dzięki za propozycje, pokombinuję coś z bębnami. Na trawie nie są potrzebne, ale na asfalcie by się przydały, przynajmniej w oczekiwaniu na start. |
Autor: | robloz [ wtorek, 5 grudnia 2017, 14:01 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Zmiana wersji zmusiła do przerobienia kabiny, zniknęło tylne oszklenie. Załącznik: Załącznik: Po wykonaniu laminatowych kieszeni na rurę dżwigara, można już pomału montować skrzydła. Na początek centropłat. Załącznik: Załącznik: Szukając dokumentacji trafiłem na wiadomość, że drugi Cmelak, który latał na pokazach w parze z tym co robię, miał wypadek. Niestety jedna osoba zginęła. Załącznik:
|
Autor: | robloz [ środa, 6 grudnia 2017, 13:46 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Skrzydło (cięciwa 40cm. i rozp. 90cm.) będzie kryte po całości balsą + cienki laminat. Pytanko: balsa 1.5 czy 2 mm.? |
Autor: | robloz [ poniedziałek, 11 grudnia 2017, 10:38 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Aby zamknąć kadłub trzeba wykonać wyposażenie kabiny. Załącznik: 1.jpg [ 48.33 KiB | Przeglądane 9873 razy ] Załącznik: 2.jpg [ 44.05 KiB | Przeglądane 9873 razy ] Załącznik: Wymaga jeszcze troszkę dopracowania, a w kolejce czeka pilot. |
Autor: | robloz [ poniedziałek, 18 grudnia 2017, 11:44 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Może ktoś wie jak są zbudowane hamulce elektryczne? Wiem że to elektromagnes, ale może cos dokładniej. |
Autor: | japim [ poniedziałek, 18 grudnia 2017, 15:44 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
A zaglądałeś tutaj: https://www.electron-retracts.com/wheels-brakes/ EDIT: jakiś prosty filmik prezentujący działanie: https://www.youtube.com/watch?v=4bqpU1qrf2U Chyba, ze Electron działa na zasadzie hamowania silą elektrodynamiczna - układ zwiera uzwojenie cewki i pole magnetyczne oddziałuje na magnesy stale i hamuje obrót. Ale taka metoda hamowania jest chyba mniej efektywna niż zwykła cewka, która przyciąga kolo... EDIT 2: cytat ze strony: "Like the first version, the friction is between disc and poliurethene pad (never metal to metal). This is to avoid any residual magnetism, and allows the main wheels be completely free as soon as the brakes go off" Wynika z tego, że jednak hamuje siłą tarcia. |
Autor: | robloz [ poniedziałek, 18 grudnia 2017, 17:25 ] |
Tytuł: | Re: Zlin z-37 cmelak |
Dzięki, wszystko jasne. |
Strona 2 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |