Teraz jest poniedziałek, 11 grudnia 2017, 20:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: czwartek, 24 sierpnia 2017, 15:21 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 marca 2012, 08:05
Posty: 345
Wiek: 58
Lokalizacja: Słupsk
Jednak APC robi dobre śmigła, fajnie że takie porównanie zamieściłeś.

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 10:11 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 października 2011, 11:39
Posty: 1127
Wiek: 51
Lokalizacja: Ełk
Z tego porównania wynika, że plastiki APC choć cięższe, są lepsze od drewnianych XOAR, dużo lżejszych.
Napęd zamontowany.


Załączniki:
IMG_0596.jpg
IMG_0596.jpg [ 229.83 KiB | Przeglądane 762 razy ]
IMG_0597.jpg
IMG_0597.jpg [ 218.92 KiB | Przeglądane 762 razy ]

_________________
Pozdrawiam Krzysiek
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 10:33 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 1670
Wiek: 51
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
No ładne cacko... 8-)

_________________
Pozdrawiam, Artur


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: piątek, 25 sierpnia 2017, 16:54 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 marca 2012, 08:05
Posty: 345
Wiek: 58
Lokalizacja: Słupsk
A otwór po " czajniku" jakoś będzie zaślepiony czy mieścił się pod kapotą ?

_________________
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: sobota, 26 sierpnia 2017, 16:46 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 października 2011, 11:39
Posty: 1127
Wiek: 51
Lokalizacja: Ełk
Silnik i regulator potrzebuje chłodzenia, więc na razie nic nie zaklejam.

_________________
Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: niedziela, 27 sierpnia 2017, 15:34 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 października 2011, 11:39
Posty: 1127
Wiek: 51
Lokalizacja: Ełk
Instrukcja modelu w wersji spalinowej podaje środek ciężkości w odległości ok. 26mm od natarcia. Pytanie za 100 punktów: czy po przeróbce na elektryka wyważać model zgodnie z instrukcją?


Załączniki:
IMG_0599.jpg
IMG_0599.jpg [ 645.73 KiB | Przeglądane 659 razy ]

_________________
Pozdrawiam Krzysiek
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: niedziela, 27 sierpnia 2017, 19:18 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 31 marca 2010, 08:00
Posty: 3239
Wiek: 67
Lokalizacja: Pabianice
W/g mnie tak.

_________________
Pozdrawiam
karol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: niedziela, 27 sierpnia 2017, 21:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 maja 2010, 21:15
Posty: 6476
Wiek: 48
Lokalizacja: Śrem
Po mojemu też wychodzi, że tak.
Wiem, zbiornik z paliwem i te sprawy ale wyważanie modelu ze spaliną robi się chyba z pełnym zbiornikiem paliwa (nie wiem, nie latam spalinami) poza tym, chyba zbiornik mocuje się w miejscu, które możliwie jak najmniej zmieci SC, a w zasadzie nie powinien go zmieniać, ale... ja tam tylko tak teoretyzuję, bo nie latam spalinami.

_________________
Pozdrawiam - Wojciech POL - 7728
Im większa wiedza tym mniejsze ego.
FILMY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: niedziela, 27 sierpnia 2017, 21:57 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 marca 2010, 22:47
Posty: 473
Wiek: 53
Lokalizacja: Gdańsk
Wojtek - wyważamy bez paliwa - przynajmniej mnie tak uczono i tak stosuję. Wypowiadałem się już na innym forum co do samej zasady wyważania: nie ma znaczenia czy spalina czy elektryk może być tylko łatwiej lub trudniej. W tym przypadku raczej łatwiej - ciężkie pakiety w części dziobowej. Co innego doświadczenia konkretnych użytkowników z danym modelem. Zdarza się, że SC lub zakresy wychyleń sterów ustawiamy trochę inaczej niż mówi instrukcja. Ale autor chyba nie miał na myśli tego przypadku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 07:49 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1593
Wiek: 52
Lokalizacja: Szczytniki
Wygląda to na bardzo "przednie" wyważenie (26mm od natarcia), spróbuj sprawdzić jakimś programem do ustalania środka ciężkości, ciekawe co pokaże.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 11:54 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 października 2011, 11:39
Posty: 1127
Wiek: 51
Lokalizacja: Ełk
Temat poruszyłem celowo. Układ Seawinda jest nietypowy z racji umieszczenia silnika i zbiornika paliwa daleko za środkiem ciężkości. Model w instrukcji jest wyważany z silnikiem spalinowym bez paliwa. Po zatankowaniu, ciężar paliwa ustala środek ciężkości w odpowiednim miejscu do lotu. W wersji elektrycznej środek ciężkości od razu powinien być prawidłowy czyli taki jak w wersji spalinowej ale Z PALIWEM! Dlatego też w wersji elektrycznej CG powinien być w odległości ok. 65-77mm od natarcia, a nie jak podaje instrukcja - 26mm.

_________________
Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 20:59 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 1 kwietnia 2010, 23:01
Posty: 109
Wiek: 52
Lokalizacja: Kraków
No widzisz .Kara musi być.Ja latałbym na spalinie :twisted:
Tak na poważnie jakiej pojemności był oryginalny zbiornik ?Nie wydaje mi się aby zmiana napędu powodawała zmianę środka o 50mm.To wartość kosmiczna.
A poprzednik nie zaznaczył CG na skrzydłach? Montujesz wszystkie swoje bebechy i wyważasz w środku zaznaczonym przez poprzednika (lub instrukcję) dokładasz zatankowany zbiornik i już wiesz gdzie jest CG do startu. A czy jest poprawne, nie jestem całkowicie przekonany.

_________________
Wojtek


Ostatnio edytowano poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 21:06 przez f-150, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 21:04 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 stycznia 2016, 13:16
Posty: 1670
Wiek: 51
Lokalizacja: Winnica k/Pułtuska
Wygląda na duży, i daleko za skrzydłem...


Załączniki:
2017-08-28 22_02_31-IMG_0588.jpg (Obraz JPEG, 1920 × 1440 pikseli).png
2017-08-28 22_02_31-IMG_0588.jpg (Obraz JPEG, 1920 × 1440 pikseli).png [ 436.17 KiB | Przeglądane 540 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Artur
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: wtorek, 29 sierpnia 2017, 07:25 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 października 2011, 11:39
Posty: 1127
Wiek: 51
Lokalizacja: Ełk
Zbiornik ma 420ml, czyli dość duży i jest daleko za środkiem ciężkości (ok. 280mm). Sprawdziłem CG programem i wyszło 77mm od natarcia.

_________________
Pozdrawiam Krzysiek


Ostatnio edytowano wtorek, 29 sierpnia 2017, 08:29 przez kesto, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: wtorek, 29 sierpnia 2017, 08:28 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 14:28
Posty: 1593
Wiek: 52
Lokalizacja: Szczytniki
No i tak trzeba wyważyć a te 26mm to po to, aby nie babrać się w paliwie jak nie ma potrzeby. Tyle że jak ubędzie sporo tego, to SC się zmieni, ale to kłopot dla tych co wolą jak im "merliny" ryczą nad głową. Tu nie będzie takiego problemu.

_________________
Pozdrawiam Jurek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: wtorek, 29 sierpnia 2017, 14:31 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 6 marca 2012, 18:41
Posty: 5822
Wiek: 68
Lokalizacja: Warszawa
Oblatany?

_________________
Pozdrawiam Stefan.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: wtorek, 29 sierpnia 2017, 14:56 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 października 2011, 11:39
Posty: 1127
Wiek: 51
Lokalizacja: Ełk
Jeszcze nie. Muszę go przygotować na spotkanie z wodą :mrgreen: . Zaklejam wnęki po podwoziu.


Załączniki:
IMG_0598.jpg
IMG_0598.jpg [ 188.07 KiB | Przeglądane 473 razy ]
IMG_0600.jpg
IMG_0600.jpg [ 381.69 KiB | Przeglądane 473 razy ]
IMG_0601.jpg
IMG_0601.jpg [ 252.04 KiB | Przeglądane 473 razy ]
IMG_0605.jpg
IMG_0605.jpg [ 171.72 KiB | Przeglądane 473 razy ]
IMG_0606.jpg
IMG_0606.jpg [ 158.31 KiB | Przeglądane 473 razy ]

_________________
Pozdrawiam Krzysiek
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: środa, 30 sierpnia 2017, 13:00 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 października 2011, 11:39
Posty: 1127
Wiek: 51
Lokalizacja: Ełk
W skrzydłach były duże wnęki na podwozie, które wypełniłem wkładkami se styroduru i okleiłem folią.


Załączniki:
IMG_0609.jpg
IMG_0609.jpg [ 200.78 KiB | Przeglądane 439 razy ]
IMG_0610.jpg
IMG_0610.jpg [ 202.98 KiB | Przeglądane 439 razy ]

_________________
Pozdrawiam Krzysiek
Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: środa, 30 sierpnia 2017, 13:11 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 czerwca 2010, 21:01
Posty: 229
Wiek: 24
Lokalizacja: Pszczyna-Poręba
Czy folia w kontakcie z wodą nie zaczyna się na brzegach odklejać ?

_________________
Pozdrawiam,
Karol


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Seawind Great Planes konwersja na E-Power
PostNapisane: środa, 30 sierpnia 2017, 13:13 
Offline
modelarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 5 października 2011, 11:39
Posty: 1127
Wiek: 51
Lokalizacja: Ełk
Jeśli jest odpowiednio przyprasowana, to nie.

_________________
Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  

52,020,066 Wyświetlone Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
stat4u