RcClub.eu https://rcclub.eu/ |
|
SIRIUS Reichard 3 m https://rcclub.eu/viewtopic.php?f=13&t=7505 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Stema [ poniedziałek, 28 lipca 2014, 21:15 ] |
Tytuł: | SIRIUS Reichard 3 m |
Zostałem dzisiaj posiadaczem tego modelu. Załącznik: Kolega kiedyś go kupił, wyposażył/uzbroił w proponowane do niego serwa HT. Silnik MVVS Sport 1200. Śmigło Aero Naut 13x [zostawiłem w pracy lepsze okulary, podam później] Regulator 60A [typ j.w podam] Załącznik: Kadłub waży Załącznik: Skrzydła Załącznik: Obecnie bez kabinki, [zapomniałem zabrać; odbiorę później] pakietu i odbiornika = 1908 g. Nigdy go nie skończył i nie oblatał. Trzeba trochę model dokończyć. |
Autor: | Motylasty [ poniedziałek, 28 lipca 2014, 21:29 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
OOO to z tych co to tygryski lubią najbardziej. Siadam i czekam |
Autor: | wojcio69 [ poniedziałek, 28 lipca 2014, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Stefan miałem jego mniejszą ciut siostrę - Proxima II. Zwróć uwagę, że kadłub jest trochę miękki. Ja wewnątrz kadłuba, na wysokości krawędzi natarcia skrzydeł wkleiłem klocek balsowy, chyba 5x5mm, jako rozpórkę. Przy lekko nieudanym lądowaniu i cyrklu kadłub lubił pękać tuż za kabiną. Ogólnie przydałoby się troszkę wzmocnić kadłub w części kabinowej. Proxima II latała fantastycznie, kleiła się do powietrza jak przysłowiowy rzep do psiego ogona. Ster kierunku był mało wydajny, raczej jako wspomaganie na mikserze z lotkami. Pod śruby mocujące statecznik poziomy zrób sobie podkładkę o kształcie całego "łoża" statecznika poziomego, bo mocowanie na samych śrubach jest beznadziejne. W otwory w stateczniku poziomym przez które przechodzą śruby, powiększ je troszkę, i wklej tulejkę z rurki węglowej. Lubią się te otwory wyrabiać. Poniżej fotki z moich "patentów" Załącznik: 16.JPG [ 35.01 KiB | Przeglądane 17476 razy ] Załącznik: 20.JPG [ 21.99 KiB | Przeglądane 17476 razy ] A tutaj miejsca gdzie lubi pękać kadłub Załącznik: 31.JPG [ 35.08 KiB | Przeglądane 17476 razy ] Jak nie będziesz za bardzo nim szaleć, to pręt stalowy mocowania skrzydeł możesz zamienić na pręt węglowy. Proxima II latała z prętem węglowym i było OK. A tutaj masz dwa filmy jak latała i tutaj od 5min i 35sek. |
Autor: | Stema [ poniedziałek, 28 lipca 2014, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Wojtas. Tan Kolega czytał Twoje relacje o Proksimie i właśnie wskazywał mi gdzie zrobiłeś wzmocnienia. Tam gdzie wkleiłeś wzmocnienie z balsy wkleił kwadratową rurkę węglową. Piszesz, że tu kadłub pękał. Załącznik: wa 4.JPG [ 39.62 KiB | Przeglądane 17462 razy ] Może spróbuję jakoś tak przelaminować taśmą szklaną z węglem. Od wewnątrz oczywiście. Co sądzisz. Jestem podekscytowany i muszę się z tym przespać tym bardziej, że jutro do pracy. |
Autor: | Osa [ poniedziałek, 28 lipca 2014, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
No Stefan gratuluję, dasz chociaż dotknąć? |
Autor: | wojcio69 [ poniedziałek, 28 lipca 2014, 22:23 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Gdybym dzisiaj składał Proximę II czy Siriusa to wylaminowałbym całą kabinę dwona warstwami tkaniny lub tak jak zaproponowałeś węgiel i tkanina. Podejrzewam, że klatkę na pakiet i serwo kierunku masz już wklejoną więc robota upierdliwa. Tam gdzie masz dojście w kabinie przelaminuj. P.S. dobrze usztywnij Bowden od kierunku. Wystarczy jak skutecznie zakleisz jego początek, tu gdzie przechodzi przez drewnianą klatkę w kabinie i na końcu gdzie wychodzi z kadłuba. Ja ostatecznie przerobiłem po kilku lotach kierunek na pull-pull'a Załącznik: 15.JPG [ 43.87 KiB | Przeglądane 17455 razy ] Załącznik: 17.JPG [ 18.7 KiB | Przeglądane 17455 razy ] |
Autor: | Andrzej_P [ poniedziałek, 28 lipca 2014, 22:48 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Gratuluję, piękny model |
Autor: | wojcio69 [ wtorek, 29 lipca 2014, 07:56 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Też mi odkrycie - piękny model A co brzydki miał sobie wziąć |
Autor: | Tom [ wtorek, 29 lipca 2014, 08:35 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Wojcio dobrze gada, trza wkleić koniecznie (wlaminować) rozpórki w kadłubie w części natarcia i spływu. Proponuję rurki szklane, węglowe, balsa jest za miękka (3 metry rozpiętości). Przy nieudanym lądowaniu skrzydła ściskają kadłub w okolicy natarcia i za ułamek sekundy "wracają" i ściskają kadłub w okolicy spływu. Warto to zrobić przed pierwszym lotem. A model bardzo fajny. |
Autor: | wojcio69 [ wtorek, 29 lipca 2014, 08:45 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Tomek to mówisz o bardzo nieudanym lądowaniu. Tym modelem to tak się nie da no chyba, że mu pomożesz. Bardziej chodzi o to, że jak przy samym przyziemianiu zahaczysz o jakąś kępę trawy, badyl czy inną przeszkodę a nie przywalisz nosem w glebę czy w ścianę. Osobiście przy spływie nie robiłem. |
Autor: | wjawor [ wtorek, 29 lipca 2014, 13:27 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
W modelu są rozpórki węglowe zarówno w natarciu jak i na wysokości spływu. Cała kabina jest wzmocnione tkaniną węgl. od wręgi silnikowej do krawędzi spływu. Bowden od wysokości jest na całej długości w rurce węglowej (23gramy więcej) Nie ma co wymyślać, masz czas i pakiet to lataj Jest więcej niż piszą ... ale z kabinką |
Autor: | Stema [ wtorek, 29 lipca 2014, 18:20 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Osa napisał(a): No Stefan gratuluję, dasz chociaż dotknąć? Jak przyjedziesz na oblot to nawet dam polatać. wojtek jaworski napisał(a): Nie ma co wymyślać, masz czas i pakiet to lataj Jest więcej niż piszą No proszę. Dzięki dwóm Wojtkom wszystko jasne. W imieniu modelu dziękuję wszystkim za złożone gratulacje i opinie o jego ładnym wyglądzie. |
Autor: | wojcio69 [ wtorek, 29 lipca 2014, 18:23 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Stefan jak go dobrze wyregulujesz to jeszcze ładniej lata jak wygląda |
Autor: | Stema [ wtorek, 29 lipca 2014, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Od dawna czytam wszystkie wątki na temat regulacji, ale i tak będę pewnie miał pytania. |
Autor: | Andrzej_P [ wtorek, 29 lipca 2014, 18:52 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Stema napisał(a): Osa napisał(a): No Stefan gratuluję, dasz chociaż dotknąć? Jak przyjedziesz na oblot to nawet dam polatać. ......... ja bym sie zastanowił , bo : Darek_Op napisał(a): Co mu dam samolot do ręki , żeby go wystartował to to jest jego ostatni lot ma zakaz i koniec |
Autor: | Stema [ wtorek, 29 lipca 2014, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Będzie chyba Darek musiał cofnąć ten zakaz, bo Adam całkiem przestał przyjeżdżać. Mi tam Adaś dał polatać halówką w ZOUL. |
Autor: | wjawor [ wtorek, 29 lipca 2014, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Sporo zmian jest wykonanych po uwagach mojego imiennika, pamiętałem, że latał Proximą. Składanie zacząłem od PW do niego. |
Autor: | Stema [ środa, 30 lipca 2014, 11:50 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Serwa klap tak są zamontowane w skrzydłach: Załącznik: Czy się nie mylę, że mogę je podłączyć Y-kablem do odbiornika? Przy okazji: Ktoś wie gdzie powinien być środek ciężkości od krawędzi natarcia? |
Autor: | Artu [ środa, 30 lipca 2014, 12:58 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Stema napisał(a): Czy się nie mylę, że mogę je podłączyć Y-kablem do odbiornika? Możesz, ale pozbawisz się wtedy możliwości różnicowego sterowania lotkami. |
Autor: | Osa [ środa, 30 lipca 2014, 13:00 ] |
Tytuł: | |
Klapy Artur, to są serwa klap Wysłane z mojego GT-S7560 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | MiQ27 [ środa, 30 lipca 2014, 13:01 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Właśnie, to są klapy. Klapy nie muszą się wychylać różnicowo Ponieważ wygląda na to że oba serwa są zamontowane "w tę samą stronę" więc myślę, że połączenie Y-kablem zadziała. |
Autor: | Artu [ środa, 30 lipca 2014, 13:03 ] |
Tytuł: | Re: |
Osa napisał(a): Klapy Artur, to są serwa klap |
Autor: | wojcio69 [ środa, 30 lipca 2014, 14:10 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Stefan śmiało możesz podłączać kablem Y. SC nie pamiętam ale kręciło się ono blisko bagnetu skrzydeł. |
Autor: | Stema [ środa, 30 lipca 2014, 14:17 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
MiQ27 napisał(a): Ponieważ wygląda na to że oba serwa są zamontowane "w tę samą stronę" więc myślę, że połączenie Y-kablem zadziała. Dziękuję za potwierdzenie mojej tezy. Potwierdzenie jest o tyle istotne, że mam tylko odbiorniki 6 kanałowe i 1 szt. 10 kanałowego. Musiał bym lecieć do sklepu, choć mam blisko, ok.300-400 m na tej samej ulicy, a o kosztach już nie wspomnę. Dzięki temu wystarczy 6 Ch: 1 - silnik 2 i 3 - lotki 4 - klapy na Y 5 - kierunek 6 - wysokość Y kabelki też jakieś znalazłem w domu, najkrótszy będzie o.k. Załącznik: Spacer sobie i tak zrobiłem bo kupiłem mocowania serw, z których wykorzystam osłonki. Dla czego nie ten 10 Ch.? [pomijając, że trochę za duży] Bo on jest FHSS 3, a to może powodować nie pewną pracę serw analogowych innych firm niż SANWA, a 6-stki mam takie i takie. Wstawię RX 600. O ten konstrukcyjny środek ciężkości upraszam. Mam tylko 2 pakiety > 2Ah. ED: dzięki Wojtku. Tak SC wstępnie ustawię, a jest łatwo korygować. |
Autor: | Stema [ środa, 30 lipca 2014, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Teraz zadumałem się nad silnikiem Znalazłem taką tabelkę: Załącznik: MVVS.JPG [ 86.05 KiB | Przeglądane 12353 razy ] I znowu nękam Was pytaniami. Czy śmigło 13x5 może zostać? Nie chciał bym silnikowi zrobić kuku, choć czuję, że na 3S dało by radę. Tylko czy będzie wydajne? Czytałem, że czasem używacie jakiegoś kalkulatora. Mógł by mi to Ktoś sprawdzić i ew. dobrać najbardziej odpowiednie? ED: dla 3S i ew. na przyszłość 4S. |
Autor: | wojcio69 [ środa, 30 lipca 2014, 16:14 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Stefan śmigło 12x6 to max. dla tego silnika przy zasilaniu 3S. Osobiście bym założył 11x7 lub 11x8 Programu jakiego używam to e-calc http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=pl EDIT: znalazłem jeszcze takie coś Załącznik: 3_5-1200_Sport_Table_sm.png [ 270.58 KiB | Przeglądane 12351 razy ] Zwróć uwagę, że ciąg jest podany w funtach 1lb = 0,453kg Z tabelki wynika, że przy śmigle 11x7 masz największy ciąg = 1,99kg |
Autor: | Stema [ środa, 30 lipca 2014, 17:22 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Dzięki Wojtku. No to napiszę tak: nie uwierzysz więc wstawię zdjęcie. Załącznik: Mam łopatki 11x6,5. Muszę tylko sprawdzić pozostałe wymiary i ew. dopasować do kołpaka. |
Autor: | wjawor [ środa, 30 lipca 2014, 17:42 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
TO NIE TEN SILNIK !!!! i śmigło jest dla niego właściwe, o czym ta rozmowa Silnik to 4.6/1120 Sport. Stefan, masz już śmigła, co Ty kombinujesz ? Edit: Wyposażenie jest wręcz przewymiarowane, wzmocnienia, poza mocowaniem SW (o czym pisał Wojcio), zastosowane. Do lotu potrzebne są dwie rzeczy - odbiornik - pakiet |
Autor: | wojcio69 [ środa, 30 lipca 2014, 19:10 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Stema napisał(a): Silnik MVVS Sport 1200. Stema napisał(a): wojtek jaworski napisał(a): TO NIE TEN SILNIK !!!! Może mi ktoś wyjaśnić o co tu chodzi EDIT: Jeżeli jest to silnik 4.6/1120 Sport to według instrukcji producenta http://www.mvvs.cz/docMVVS/el4en.pdf właściwym było by śmigiełko 12x6,5 przy pakiecie 3S lub 10,5x6 przy pakiecie 4S Najpierw proponuję ustalić jaki tam jest silnik |
Autor: | wjawor [ środa, 30 lipca 2014, 19:44 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Masz jasno napisane, a producent też jasno napisał w mailu z pytaniem o konkretny model. Jaki tam jest silnik napisałem, dlaczego take łopatki też. Jak Wojciech jeszcze czegoś nie rozumie to trudno (choć poniżej napisałem jaki to silnik, on wie dlaczego znam ten model), dla mnie EOT. |
Autor: | Stema [ środa, 30 lipca 2014, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
wojtek jaworski napisał(a): Stefan, masz już śmigła, co Ty kombinujesz ? Nic. Sprawdzam tylko. Tu tylko może chodzić o silnik lub model, ale przed oblotem warto sprawdzić. Wszystko już się wyjaśniło na PW. Jest o.k. |
Autor: | wojcio69 [ środa, 30 lipca 2014, 20:27 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
OK, też po PW wszystko kumam. |
Autor: | Stema [ piątek, 1 sierpnia 2014, 19:19 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Mam już oryginalną instrukcję do modelu i silnika MVVS4.6/1120 Sport. Śmigło 13x5 jest dobrane perfekcyjnie. SC podany na 85-90 mm. Kabinkę też mam. Pozostaje mi tylko dorobić nakładkę na statecznik poziomy wg zdjęcia Wojcio i tulejki na mocujące go śrubki i jeszcze jedną nakładkę/blokadę wychylenia śmigła, żeby się tak nie zrobiło. Załącznik: Teraz włożyć pakiet, odbiornik i w górę. No tak, tylko jeszcze wszystko ustawić w nadajniku, który mam od 3-ch lat, ale dotąd latałem na innym, prostym. Co w instrukcji Sanwy czytałem i kiedyś "na sucho" się bawiłem już zapomniałem, ale instrukcja jest - po polsku. Jak nie dam rady to będę pytał. |
Autor: | gjery [ piątek, 1 sierpnia 2014, 19:41 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Stefan, z tym śmigłem to nie ma co kombinować, mam tak w kilku modelach i nic się nie dzieje. Kiedyś zastosowałem składane śmigło pchające i tu musiałem blokadę robić, bo łopatki śmigła zachodziły za siebie. A wtedy wiadomo co będzie Jak chcesz to rób blokadę, bo kto zabroni, może będzie model nawet ładniej wyglądał, choć teraz nic mu nie brakuje. |
Autor: | Stema [ piątek, 1 sierpnia 2014, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Czy chodzi Ci o to, że siła odśrodkowa nie zezwoli łopatkom wyjść do przodu? W moim ASW łopatki w przód blokują się w kołpaku. Co do śmigła pchającego to oczywiste, ale o.k., z ciągnącym wierzę Ci na słowo. |
Autor: | gjery [ sobota, 2 sierpnia 2014, 07:57 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Dokładnie tak jak napisałeś siła odśrodkowa utrzymuje śmigło w odpowiedniej pozycji. Tak jak na Twoim obrazku śmigło wychyli się tylko jak napęd nie będzie pracował i na dodatek trzymał będziesz model dziobem do dołu. Z pchającym składanym śmigłem jest nieco inaczej, tu też siła odśrodkowa robi swoje, ale gdy wyłączymy napęd, to śmigło bez blokady składa się za bardzo, tak że obie łopatki mamy z jednej strony osi silnika. Po uruchomieniu napędu siła odśrodkowa utrzymuje dalej łopatki w takim położeniu, skutkuje to wyrwaniem silnika z mocowania. Załącznik: śmigło.jpg [ 114.26 KiB | Przeglądane 12172 razy ] |
Autor: | Ellipsis [ sobota, 2 sierpnia 2014, 08:17 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Mała prezentacja działania siły odśrodkowej przy łopatkach w tradycyjnym napędzie ciągnącym z dodatkową gumką składającą łopatki do przodu. Filmik powstał w czasie testów rozwiązań do wysuwanego/chowanego śmigła w kadłubie. |
Autor: | Stema [ sobota, 2 sierpnia 2014, 08:53 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Do śmigła pchającego nie miałem wątpliwości, ale do ciągnącego jakoś nie kojarzyłem aż tak dużego działania siły odśrodkowej. Dziękuję. Przypuszczam, że widziałem to nie raz na lotniskach, ale puki nie było mi to potrzebne nie zakonotowałem widocznie. ED: Taką stop klatkę zrzuciłem. Nie jest to co prawda Proxima Wojtka, ale nie ma wątpliwości, że "to działa" Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | wojcio69 [ sobota, 2 sierpnia 2014, 09:41 ] |
Tytuł: | Re: SIRIUS Reichard 3 m |
Stefan miałem motoszybowce: Easy Glider Elektric, Junior S, Proxima II, Blizzard, Easy Glider Pro. Teraz mam: Falcon 22 i Minimoa. W żadnym z nich nie stosowałem jakichkolwiek konstrukcji, urządzeń, systemów, patentów itd., etc. celem składania, przeciwskładania, rozkładania, zakładania itd. śmigła. Mając śmigło ciągnące opór powietrza, pęd wiatru zawsze złoży je wzdłuż kadłuba. Jedyna szansa na przeciwległe złożenie śmigła jest wtedy gdy prędkość wiatru względnie od tyłu będzie większa jak prędkość lecącego modelu. Uwierz mi, że w takich warunkach nie będziesz chciał latać. Wszystkie wymienione przeze mnie powyżej modele nigdy nie miały problemu z rozkładanie i składaniem łopatek śmigła. Jeżeli to ma poprawić Twoje samopoczucie i będziesz się pewniej czuł w czasie lotów, to oczywiście montuj. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |