Po przyjeździe z wakacji zastałem wielkie pudło na stole.
Przypadek sprawił, że stałem się bardzo szczęśliwym posiadaczem tego pięknego modelu no i przy okazji równie fajnego silniczka. Historia pozyskania modelu i silniczka jest krótka, ale zagmatwana.
Był sobie maj lub jakoś tak, znajomy nie miał czasu bo wyjeżdżał i poprosił mnie żebym mu pomógł załatwić pewną sprawę. Podał dokładnie co mam kupić, gdzie i za ile. No i wykonałem kilka telefonów i w ciągu 2 dni załatwiłem sprawę. Transakcja bardzo szybko przebiegła bo urządzenie było pilnie potrzebne na budowie i tak po 2 tygodniach urządzenie już pracowało. Po kilku dniach od uruchomienia urządzenia, dzwoni dostawca i oświadcza, że ma dla mnie prowizję za transakcję.
Do tego momentu było wszystko proste. Niestety bardzo się skomplikowało z tą prowizją. Stwierdzili tylko, że ich macierzysta firma nie przyjmuje obcych faktur kosztowych a prowizje mogę odebrać w postaci jakiegoś fantu. Byłem bardzo zły bo potrzebna mi jest kasa a nie fanty - zwłaszcza piąty telewizor. W zasadzie to położyłem już krzyżyk na tej prowizji bo od czerwca do początku września praktycznie się nie odzywali. A tu nagle taka niespodzianka. Cóż jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
Ale do rzeczy: Model Albatrosa w wersji 3.0 wszedł do sprzedaży w dniu 04.09.2012 i w tym dniu zmieniłem swoją prowizje
na wersję 3.0, więc prawdopodobnie przyszedł jeden z pierwszych wyprodukowanych egzemplarzy (trochę mnie to martwi
). Model przyszedł w wersji szybowcowej, ale jest forma umożliwiająca w bardzo prosty sposób przerobienie modelu na moto-szybowiec.
Jakość wykonania modelu bardzo wysoka i nie ma żadnego porównania do Minimoa z RoyalModel. Wszystkie elementy modelu były hermetycznie zapakowane w grubą folię plus przekładka z foli bąbelkowej. Cała armatura też bardzo dobra i kompletna łącznie z wręgą silnikową.
Podstawowe parametry modelu
Załącznik:
foto_49.png [ 20.98 KiB | Przeglądane 14047 razy ]
Na tą chwilę tyko poważyłem poszczególne elementy:
1. Kadłub – 260g (wzmacniany węglem)
2. Lewe skrzydło – 190g
3. Prawe skrzydło – 191g
4. Centropłat – 445g
5. SK – 36g
6. SW – 65g
7. Osłonka kabiny – 17g
8. Popychacze – 21g
9. Armatura – 100g
Razem 1325 g.Do tego dojdzie jeszcze:
10. Pakiet Turnigy nano-tech 4s 3000 mAh – 299g
11. Silnik MVVS 4.6/840 SPORT – 216g
12. Regulator Turnigy Plush 60A – 75g
13. Serwa szt.4 Turnigy 777MG – 94g
14. Serwo na SK TGY-390DMH 5,4kg – 23g
15. Serwo na SW BMS-821DM 6,4kg– 45g
16. KOŁPAK TURBO RED 40/5/6-8/2
17. ŁOPATKI AERO GLAS 13.5*7
18. Przewody, konektory złączki MPX
Razem około 825gCzyli gotowy do lotu modelu powinien zmieścić się z wagą około
2200g czyli tyle ile zakłada producent.
Parę słów o silniku MVVS. Wykonany jest świetnie. Nie wychodzą z niego żadne przewody tylko na korpusie ma wlutowane goldy do podłączenia regulatora. No i to co mnie zadziwiło. Ma wewnętrzne chłodzenie. W środku jest wiatraczek który owiewa wnętrze silnika a do tego jest jeszcze bardzo sprytnie wyażurowany tak aby chłodzić się jeszcze zewnętrznym powietrzem.
Jeśli ktoś będzie bardzo zainteresowany zdjęciami to pstryknę ale tu są zdjęcia modelu zrobione przez producenta. Wszystko się zgadza z tym co zastałem w pudełku.
http://www.topmodelcz.cz/index.php?&des ... to&id=594#